Zrównoważona przedsiębiorczość. Analiza i model

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,30  31,97

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,97 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,30 zł  


24,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zrównoważona przedsiębiorczość to wszechstronna koncepcja zakładająca występowanie wzajemnych relacji zachodzących między przedsiębiorstwem a rynkiem, społeczeństwem i środowiskiem. We współczesnych realiach gospodarczych, charakteryzujących się niezmiernie wysoką dynamiką zmian, realizacja tej koncepcji w wymiarze praktycznym przez wszystkie podmioty funkcjonujące na rynku (przedsiębiorstwa prywatne i państwowe, fundacje, organizacje samorządowe oraz organizacje pozarządowe) staje się wręcz koniecznością, a efekty jej wdrożenia wpływają pozytywnie zarówno na działalność samego przedsiębiorstwa, jak i na jego najbliższe otoczenie. W obecnie dostępnej literaturze przedmiotu występuje niewiele polskich publikacji z dziedziny zrównoważonej przedsiębiorczości, często też jest w nich pomijany praktyczny wymiar tej koncepcji. Niniejsza monografia prezentuje wyniki badań naukowych i analiz Autorki, mających na celu uzyskanie wiedzy dotyczącej praktycznego wymiaru zrównoważonej przedsiębiorczości w działalności polskich przedsiębiorstw. Zaproponowane w pracy autorskie definicje oraz autorski model zrównoważonej przedsiębiorczości rzucają nowe światło na to zagadnienie oraz jego rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem, stanowiąc interesujący oraz nowatorski wkład do nauk o zarządzaniu i jakości.


Rok wydania2021
Liczba stron280
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-841-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział    1
  U podstaw zrównoważonego przedsiębiorstwa
  1.1. Najważniejsze paradygmaty zarządzania przedsiębiorstwami
  1.2. Ewolucja koncepcji zrównoważonego rozwoju
  1.3. Modele zrównoważonego przedsiębiorstwa
  1.4. Miejsce przedsiębiorczości i innowacji w obszarze nauk o zarządzaniu z perspektywy zrównoważonego rozwoju
  
  Rozdział    2
  Teoretyczne podstawy zrównoważonej przedsiębiorczości
  2.1. Analiza ilościowa publikacji naukowych z obszaru zrównoważonej przedsiębiorczości
  2.2. Istota zrównoważonej przedsiębiorczości
  2.3. Geneza i ujęcie definicyjne zrównoważonej przedsiębiorczości
  2.4. Modele zrównoważonej przedsiębiorczości
  2.5. Narzędzia wdrażania zrównoważonej przedsiębiorczości we współczesnym przedsiębiorstwie
  
  Rozdział    3
  Podstawy metodyczne przeprowadzonych badań
  3.1. Cele badawcze
  3.2. Określenie przedmiotu badań
  3.3. Założenia i ograniczenia badawcze
  3.4. Model badawczy
  3.5. Hipotezy badawcze
  3.6. Zastosowane narzędzia badawcze
  3.7. Przyjęta procedura badawcza
  
  Rozdział    4
  Zrównoważona przedsiębiorczość przedsiębiorstw MŚP w Polsce – badania empiryczne
  4.1. Charakterystyka motywów prowadzenia działalności gospodarczej
  4.2. Zależności między celami zrównoważonej przedsiębiorczości a podejmowanymi działaniami
  4.3. Ocena istotności relacji zachodzących pomiędzy celami zrównoważonej przedsiębiorczości a wybranymi działaniami
  4.4. Ocena istotności różnic pomiędzy wybranymi kategoriami działań przedsiębiorstwa a długością działania na rynku
  4.5. Identyfikacja czynników zrównoważonej przedsiębiorczości w przedsiębiorstwach
  4.6. Identyfikacja współzależności między czynnikami wpływającymi na realizację celów zrównoważonej przedsiębiorczości
  
  Rozdział    5
  Model zrównoważonej przedsiębiorczości
  5.1. Założenia modelu ZP
  5.2. Charakterystyka modelu ZP
  5.3. Ograniczenia modelu ZP
  5.4. Warunki wdrożenia modelu ZP
  5.5. Wnioski
  
  Zakończenie
  
  Literatura
  
  Spis tabel
  
  Spis rysunków
  
  Załącznik – kwestionariusz ankietowy
RozwińZwiń