Zrównoważona turystyka

Strategiczny wybór projektów ICT

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,96  24,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,9624,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Nowa wizja rozwoju Polski zawarta w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, zakłada budowanie wizerunku naszego kraju jako atrakcyjnej, bezpiecznej i otwartej destynacji turystycznej. Obejmuje ona m.in. rozwój tzw. przemysłu czasu wolnego, w tym sektora gospodarki turystycznej, a także koncentrację potencjału finansowego lokalnego biznesu na jednym, dużym i kompleksowym produkcie turystycznym. Przewiduje się uruchomienie zintegrowanego produktu turystycznego, umożliwiającego efektywne prowadzenie działań promocyjnych, co będzie stymulować ruch turystyczny i przyczyni się do wzrostu gospodarczego.
W niniejszej książce autorzy proponują budowę zintegrowanego produktu turystycznego wokół idei miejskiej zrównoważonej turystyki oraz oferują narzędzia ewaluacyjne umożliwiające ocenę współpracy miasta z wyższymi uczelniami i korporacjami ICT we wdrażaniu pilotażowych rozwiązań. Na potrzeby publikacji stworzono listę potencjalnych pilotażowych projektów ICT wspierających strategię miejskiej zrównoważonej turystyki, m.in. budowy smart society w ramach projektów rewitalizacyjnych realizowanych na podobnej zasadzie, jak w korporacji Panasonic w Tokio czy Berlinie. Zaproponowano metodę oceny i hierarchizacji projektów ICT wspierających rozwój miejskiej zrównoważonej turystyki, pozwalającą oszacować wartość współpracy miasta z interesariuszami przy realizacji wspólnych projektów innowacyjnych.


Liczba stron160
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-583-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Wykaz skrótów    13
  CZĘŚĆ Il. W POSZUKIWANIU ZRÓWNOWAŻONEJ SPECJALIZACJI TURYSTYCZNEJ DLA INTELIGENTNEGO MIASTA    19
  1. Definicja inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego    19
  2. Koncepcja inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego – przegląd wybranych zagadnień    25
  2.1. Amalgamat turystyczny przestrzeni cyfrowej i rzeczywistej w inteligentnym i zrównoważonym mieście    25
  2.2. Rozszerzona rzeczywistość – nowy wymiar zrównoważonej turystyki    27
  2.3. Znakowanie kodami QR – nowy wymiar oznakowania turystycznego    29
  2.4. iBeacony w przestrzeni turystycznej miasta    30
  2.5. Baza danych POI    32
  2.6. Otwarte dane powiązane – siła napędowa dla innowacji w inteligentnym i zrównoważonym mieście    32
  2.7. CitySDK – narzędzie do budowy aplikacji w inteligentnym i zrównoważonym mieście    33
  2.8. Innowacyjne platformy P2P w zrównoważonej turystyce    35
  3. Mapa drogowa do inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego    40
  4. Łódź na drodze do zrównoważonej specjalizacji turystycznej    47
  4.1. IBM Smarter City Challenge    47
  4.2. Rower miejski – przykład infrastruktury zrównoważonej turystyki miasta    52
  CZĘŚĆ II. ŚRODOWISKO AKADEMICKIE – INTEGRALNA CZĘŚĆ ŚRODOWISKA INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO KIERUNKU TURYSTYCZNEGO    55
  1. Inicjatywy uniwersyteckie w inteligentnym i zrównoważonym mieście – wstępna analiza problemu    55
  2. Odpowiedzialne badania i innowacje – nowy paradygmat w budowaniu zrównoważonej turystyki miasta    56
  3. Koncepcja nowej rewolucji przemysłowej i jej wpływ na zrównoważoną turystykę    61
  4. Nowy wymiar inteligentnych i zrównoważonych miast – idealne miasta    66
  5. Żywe laboratoria zrównoważonej turystyki    70
  6. Cyfrowe laboratorium analityczne zrównoważonej turystyki    72
  7. Środowisko akademickie Łodzi na drodze do inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego    80
  CZĘŚĆ III. ANALIZA PORTFELA PROJEKTÓW NA RZECZ INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO KIERUNKU TURYSTYCZNEGO    85
  1. Równoważenie portfela projektów zrównoważonej turystyki    85
  1.1. Aktualny stan wiedzy w dziedzinie zarządzania portfelem projektów zrównoważonej turystyki    85
  1.2. Innowacje w zrównoważonych modelach biznesu    90
  1.3. Zrównoważona karta wyników jako narzędzie strategii zrównoważonej turystyki    93
  2. Ocena wartości atrakcji turystycznych w inteligentnym i zrównoważonym mieście – wskaźniki zrównoważonego rozwoju    94
  3. Ilustracyjny przykład zastosowania metod analityki zrównoważonego rozwoju w turystyce    106
  Podsumowanie i kierunki dalszych badań    130
  Literatura    131
  Spis rysunków    141
  Spis tabel    143
  Objaśnienia    145
  Aneks 1. Eksploracja procesów    151
  Aneks 2. Norma Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej dla inteligentnych i zrównoważonych miast    155
  Aneks 3. Konkurs Turystyka Jutra nadzorowany przez Światową Radę Podróży i Turystyki – komercyjne spojrzenie na zrównoważona turystykę    157
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia