POLECAMY
-17%
Format:
pdf, ibuk
Pracę podzielono na cztery rozdziały. W pierwszym omówiono specyfikę zarządzania zbiorowym transportem miejskim. Drugi rozdział poświęcono przedstawieniu związku stosowanych metod podziału dotacji i integracji systemów na obszarach zurbanizowanych – jest to pogłębione studium przypadku oparte na analizie uwarunkowań rozwoju i finansowania transportu miejskiego w aglomeracji katowickiej. W rozdziałach trzecim i czwartym przedstawiono uwarunkowania i charakterystykę metody statystycznego badania popytu na usługi transportu zbiorowego – w szczególności chodzi o problem doboru linii do badań w systemie obsługującym wiele gmin, tak aby zachować reprezentatywność badań. W piątym rozdziale zaprezentowano analizę wyników badań przeprowadzonych przez Komunikacyjny Związek Komunalny GOP w Katowicach za pomocą omawianej w pracy metody.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 145 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7246-547-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WPROWADZENIE | 7 |
1. SPECYFIKA ZARZĄDZANIA ZBIOROWYM TRANSPORTEM MIEJSKIM W WARUNKACH INTEGRACJI | 11 |
1.1. Rola badań w zarządzaniu transportem zbiorowym w miastach | 11 |
1.2. Specyfika i ograniczenia publicznego finansowania transportu miejskiego | 15 |
1.3. Organizacja zintegrowanych rynków zbiorowego transportu miejskiego | 21 |
1.4. Podział kosztów i dochodów w zintegrowanym transporcie zbiorowym – propozycja podejścia | 26 |
2. PROBLEMY FINANSOWANIA ZINTEGROWANYCH SYSTEMÓW TRANSPORTOWYCH NA PRZYKŁADZIE KOMUNIKACYJNEGO ZWIĄZKU KOMUNALNEGO GOP | 37 |
2.1. Regulacje prawne dotyczące zasad finansowania działalności związków międzygminnych w Polsce | 37 |
2.2. Zasady oraz kryteria udziału gmin we wspólnych przedsięwzięciach oraz podziału deficytu | 42 |
2.3. Zróżnicowanie ośrodków miejskich jako czynnik wpływający na zasady finansowania związków publicznego transportu miejskiego | 46 |
2.4. Przyjęte zasady finansowania w związkach międzygminnych transportu zbiorowego w Polsce | 58 |
2.5. Informatyczne wspomaganie rozliczeń podmiotów miejskiego transportu zbiorowego | 63 |
3. STATYSTYCZNE ASPEKTY BADANIA POPYTU NA USŁUGI TRANSPORTU ZBIOROWEGO | 70 |
3.1. Badanie statystyczne pojedynczej linii komunikacyjnej | 75 |
3.2. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie przez system w badaniu pełnym | 82 |
3.3. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie przez system w badaniu próbkowym | 85 |
3.4. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie w gminie w badaniu pełnym | 88 |
3.5. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie w gminie w badaniu próbkowym | 90 |
3.6. Estymacja pośrednia rocznej liczby pasażerów w systemie | 92 |
3.7. Estymacja pośrednia rocznej liczby pasażerów w gminie | 95 |
4. PRAKTYCZNE ASPEKTY REALIZACJI BADAŃ STATYSTYCZNYCH | 99 |
4.1. Reprezentatywność próby | 99 |
4.2. Alokacja próby pomiędzy warstwy | 102 |
4.3. Wykorzystanie danych z wcześniejszych badań | 108 |
4.4. Przykład implementacji metody przeszukiwania losowego dla potrzeb wyboru próby reprezentatywnej | 109 |
5. ANALIZA WYNIKÓW PRZEPROWADZONYCH BADAŃ STATYSTYCZNYCH | 114 |
5.1. Model regresji | 115 |
5.2. Indywidualne oszacowania dla linii spoza próby | 120 |
5.3. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych przez linie spoza próby | 124 |
5.4. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych przez linie w próbie | 126 |
5.5. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych w systemie | 127 |
5.6. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych w poszczególnych gminach | 128 |
ZAKOŃCZENIE | 133 |
BIBLIOGRAFIA | 137 |
SPIS RYSUNKÓW | 143 |
SPIS TABEL | 145 |