INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Głównym celem pracy jest poznanie, zrozumienie i opis oraz wyjaśnienie specyfiki i znaczenia kapitału intelektualnego oraz integrującej roli instrumentu compliance w procesie dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, przez pryzmat wagi — doniosłości w tym procesie liderów charakteryzujących się szczególnymi kompetencjami moralnymi, nadającymi racjonalny kierunek postępowaniu liderów, a tym samym rozwojowi organizacji jako społecznie odpowiedzialnej.
W rozdziale pierwszym zidentyfikowano trendy i tendencje determinujące zarządzanie przedsiębiorstwami w kierunku osiągania przez nie wizji społecznie odpowiedzialnych organizacji. Punkt odniesienia w tym zakresie stanowiły konstatacje związane z etycznymi i społecznymi uwarunkowaniami zarządzania współczesnymi organizacjami. Rozdział drugi został ukierunkowany przede wszystkim na prezentację zagadnień związanych z problematyką kapitału intelektualnego w aspekcie jego roli w konstytuowaniu społecznej odpowiedzialności organizacji. W rozdziale trzecim skupiono się na mechanizmie compliance z perspektywy jego integrujących funkcji w systemach społecznej odpowiedzialności organizacji. Rozważania podjęte w rozdziale czwartym, stanowią wprowadzenie do części empirycznej pracy. Autorka konstruuje metodykę badań własnych wraz z procedurą procesu badawczego. W rozdziale piątym skupiono się na prezentacji wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez autorkę. Sprecyzowano w nim metodę badawczą zastosowaną w badaniu case study i w badaniu ilościowym. Opisane rozdziały pracy stanowią kanwę opracowania w rozdziale ostatnim, szóstym, koncepcji Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności. Charakterystyka autorskiego modelu poprzedzona została przedstawieniem głównych założeń teoretycznych, stanowiących podbudowę modelu. W rozdziale przedstawiono także rekomendacje wynikające z modelu, W zakończeniu zamieszczono wnioski będące wynikiem przeprowadzonych rozważań teoretyczno-empirycznych w zakresie podjętego tematu, a także przesłanki dla przyszłych poszukiwań badawczych związanych z konstytuowaniem procesów dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 270 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | PWE |
ISBN-13 | 978-83-208-2373-8 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie | |
1. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne wzorem współczesnych organizacji | |
1.1. Etyczny i społeczny wymiar zarządzania współczesnymi organizacjami | |
1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w ujęciu teoretycznym | |
1.3. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw — w kierunku doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności | |
1.4. Instrumenty doskonalenia systemów społecznej odpowiedzialności w kontekście ich integracji | |
2. Lider procesu społecznej odpowiedzialności kluczowym podmiotem sprawczym tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego w organizacji | |
2.1. Kapitał intelektualny determinantą konstytuowania procesu doskonałości społecznej odpowiedzialności | |
2.2. Rola i atrybuty lidera w organizacjach społecznie odpowiedzialnych | |
2.3. Zaufanie jako kluczowy element procesu dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności | |
3. Compliance instrumentem integrującym systemy społecznej odpowiedzialności w organizacji | |
3.1. Compliance — pojęcie, znaczenie i aktualny stan rozwoju | |
3.2. System zarządzania compliance w organizacjach społecznie odpowiedzialnych | |
3.3. Kultura i wartości compliance w organizacji | |
3.4. Compliance w organizacji bankowej | |
4. Metodologia badań | |
4.1. Aktualne problemy metodologiczne nauk o zarządzaniu w kontekście potrzeb badawczych podejmowanych w opracowaniu | |
4.2. Metodyka badań własnych | |
5. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności w świetle badań empirycznych | |
5.1. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności — studium przypadku | |
5.1.1. Przesłanki doboru przypadków do analizy i etapy badań jakościowych | |
5.1.2. Charakterystyka/przebieg i wyniki I etapu badań jakościowych | |
5.1.3. Charakterystyka/przebieg i wyniki II etapu badań jakościowych | |
5.1.4. Podsumowanie analizowanych przypadków. Dyskusja na temat uzyskanych wyników. Zdefiniowanie obszarów badawczych wraz z hipotezami dla badań ilościowych | |
5.2. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności — badania ilościowe | |
5.2.1. Projekt badań i charakterystyka próby badawczej | |
5.2.2. Omówienie wyników badań i weryfikacja hipotez badawczych | |
6. Model procesu dochodzenia do doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności. Rekomendacje dla praktyki zarządzania | |
6.1. Założenia teoretyczne modelu | |
6.2. Koncepcja autorskiego Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności | |
6.2.1. Doskonałość strategiczna | |
6.2.2. Doskonałość przywództwa — lidera społecznej odpowiedzialności | |
6.2.3. Doskonałość postaw i zachowań członków organizacji i innych interesariuszy oparta na wiarygodności — zaufaniu | |
6.2.4. Doskonałość struktur organizacyjnych i systemów/instrumentarium zarządzania społeczną odpowiedzialnością | |
Zakończenie | |
Załącznik | |
Bibliografa | |
Spis rysunków | |
Spis tablic | |