Zrównoważona konsumpcja w polskich gospodarstwach domowych – postawy, zachowania, determinanty

-17%

Zrównoważona konsumpcja w polskich gospodarstwach domowych – postawy, zachowania, determinanty

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,75  25,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,75 zł  


20,75

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii autorzy podejmują istotny, choć mało rozpoznany temat we współczesnej gospodarce i nauce, jakim jest zrównoważona konsumpcja w gospodarstwach domowych. Rozważania oscylują wokół czterech głównych obszarów: przestrzennego, poświęconego poszukiwaniom rozwiązań możliwych implementacji koncepcji zrównoważonej konsumpcji w układzie międzynarodowym i makroekonomicznym; organizacyjnego, podejmującego rozważania nad wsparciem biznesu w procesie implementacji koncepcji zrównoważonej konsumpcji w gospodarstwach domowych; podmiotowego, w którym zwrócono uwagę na konieczność równowagi wydatków na konsumpcję, poczynienia oszczędności i przyjęcia prośrodowiskowej aksjologii w omawianych podmiotach; przedmiotowego, odnoszącego się do skali i form konsumpcji w gospodarstwach domowych.


Rok wydania2020
Liczba stron270
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-678-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Rozdział    1
  Zrównoważona konsumpcja jako element zrównoważonego rozwoju gospodarczego (Jolanta Zrałek)    13
  1.1. Współczesny kryzys zrównoważenia    13
  1.2. Powstanie i rozwój koncepcji zrównoważonego rozwoju gospodarczego    15
  1.3. Istota zrównoważonej konsumpcji    22
  Bibliografia    28
  
  Rozdział    2
  Zrównoważenie konsumpcji w układzie międzynarodowym (Agata Małysa-Kaleta)    34
  2.1. Istota i znaczenie zrównoważenia konsumpcji w układzie przestrzennym    34
  2.2. Istota, uwarunkowania i znaczenie konwergencji w procesach zrównoważenia konsumpcji    36
  2.3. Konwergencja struktury konsumpcji jako przedmiot badań    41
  2.4. Międzynarodowe porównania konsumpcji w krajach Unii Europejskiej – ocena zrównoważenia konsumpcji z uwzględnieniem wybranych aspektów    45
  Bibliografia    64
  
  Rozdział    3
  Zrównoważenie konsumpcji w ujęciu makroekonomicznym (Urszula Grzega)    66
  3.1. Metodyka pomiaru konsumpcji zrównoważonej – perspektywa makroekonomiczna    67
  3.2. Wskaźniki rozwoju zrównoważonego Unii Europejskiej – ogólne wytyczne    70
  3.3. Wskaźniki UE w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji    72
  3.4. Wskaźniki zrównoważonego rozwoju Polski    84
  Bibliografia    94
  
  Rozdział    4
  Koncepcja zrównoważonej produkcji jako determinanta rozwoju konsumpcji zrównoważonej (Justyna Matysiewicz)    97
  4.1. Koncepcja produkcji zrównoważonej    97
  4.2. Projektowanie na rzecz zrównoważonej produkcji i koncepcje je wspierające    101
  4.3. Wybrane koncepcje pomiaru zrównoważonej produkcji    103
  4.4. Zrównoważona produkcja a propozycja wartości dla klienta    105
  4.5. Zrównoważona produkcja w świetle badań empirycznych    107
  Bibliografia    117
  
  Rozdział    5
  Zrównoważone zachowania konsumentów w sferze spożycia i ich racjonalność (Ewa Kieżel)    121
  5.1. Zrównoważona konsumpcja a racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w sferze spożycia żywności    122
  5.2. Kryteria ocen racjonalności zachowań konsumentów w sferze spożycia żywności w kontekście zrównoważonej konsumpcji    126
  5.3. Zachowania konsumentów w sferze spożycia żywności i ocena ich racjonalności    128
  Bibliografia    144
  
  Rozdział    6
  Wykorzystanie usług cyfrowych a zrównoważona konsumpcja (Izabela Sowa)    146
  6.1. Zrównoważony rozwój a cyfryzacja usług publicznych    146
  6.2. Zachowania konsumentów usług cyfrowych    148
  6.3. Determinanty i bariery wykorzystywania cyfrowych usług publicznych    158
  Bibliografia    167
  
  Rozdział    7
  Wirtualizacja zachowań konsumentów a zrównoważona konsumpcja (Marta Grybś-Kabocik)    168
  7.1. Wirtualizacja zachowań konsumentów – istota i charakterystyka    168
  7.2. Wpływ wirtualizacji na poziom zrównoważonej konsumpcji    170
  7.3. Społeczności wokół idei zrównoważonej konsumpcji w mediach społecznościowych    175
  Bibliografia    178
  
  Rozdział    8
  Koncepcja silnego zrównoważenia – konsekwencje dla konsumpcji oraz zachowań konsumentów (Jolanta Zrałek)    179
  8.1. Słabe i silne zrównoważenie − istota podejść    180
  8.2. Efekty odbicia jako przesłanka silnego podejścia w zrównoważonej konsumpcji    183
  8.3. Zachowania polskich konsumentów w kontekście silnego zrównoważenia – wyniki badań pierwotnych    184
  Bibliografia    201
  
  Rozdział    9
  Postawy konsumentów wobec koncepcji zrównoważonej konsumpcji (Sławomir Smyczek)    204
  9.1. Istota postaw konsumentów wobec koncepcji zrównoważonej konsumpcji    204
  9.2. Charakterystyka postaw konsumentów wobec koncepcji zrównoważonej konsumpcji    207
  9.3. Charakterystyka trójczynnikowego modelu postaw konsumentów wobec koncepcji zrównoważonej konsumpcji    212
  Bibliografia    220
  
  Rozdział    10
  Luka między postawami a zachowaniami konsumentów i jej konsekwencje dla upowszechnienia zrównoważonej konsumpcji (Aleksandra Burgiel)    222
  10.1. Niezgodność między postawami i intencjami a zachowaniami konsumentów    223
  10.2. Zrównoważone zachowania a postawy i przekonania polskich konsumentów – wyniki badań pierwotnych    228
  10.3. Konsekwencje istnienia luki i rekomendacje dotyczące jej domykania    242
  Bibliografia    246
  
  Podsumowanie    249
  
  Załączniki
  1. Aneks metodyczny badań własnych nad zrównoważoną konsumpcją w polskich gospodarstwach domowych    255
  2. Kwestionariusz ankiety wykorzystany w badaniach własnych    257
  
  Informacja o autorach    267
RozwińZwiń