Innowacje w zarządzaniu

1 opinia

Wydawca:

CeDeWu

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

78,40  98,00

Format: pdf

Cena początkowa: 98,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 70,56 zł  


78,40

w tym VAT

Publikacja stanowi odzwierciedlenie tendencji dostrzeganych zarówno w nauce, jak i praktyce gospodarczej. Polegają one na tym, że organizacje nakierowane są na stałe poszukiwanie nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Powstanie tej książki wynika z przekonania jej autorów o służebnej roli innowacji w budowaniu konkurencyjności oraz przewagi konkurencyjnej organizacji. Autorzy poszczególnych artykułów wskazują, że innowacje mogą być stosowane we wszystkich aspektach życia gospodarczego, począwszy od marketingu, projektowania, po jakość, badania i rozwój, kończąc na szkoleniach, finansach czy logistyce. Pełnią one nie tylko funkcje w kształtowaniu rozwoju społeczno-gospodarczego miast i regionów, ale przede wszystkim w zarządzaniu organizacjami publicznymi.


Najważniejsze obszary tematyczne to:
- innowacja - istota i pojęcie, uwarunkowania,
- instrumentarium innowacji - społeczna odpowiedzialność biznesu, ICT, CRM, Big Data, marketing, controlling,
- innowacje w sektorze publicznym - innowacje w sektorze edukacji, związkach metropolitarnych, samorządzie terytorialnym,
- innowacje i zarządzanie zasobami ludzkimi - znaczenie kapitału ludzkiego w tworzeniu innowacji.


Autorami są młodzi adepci nauki z kilkudziesięciu ośrodków akademickich w Polsce.


Rok wydania2016
Liczba stron372
KategoriaInne
WydawcaCeDeWu
ISBN-13978-83-7941-361-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

 

  

Wstęp

  

  

  

Część I

  

Innowacje – teoria i praktyka

  

  

Rozdział 1

  

W kierunku innowacyjności. Istota strategii innowacji – Edyta Maria Pieniacka

  

  

Rozdział 2

  

Innowacyjność jako główne narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa – z perspektywy pokolenia Y – Natalia Malik, Mateusz Niemczyk

  

  

Rozdział 3

  

Skuteczne zarządzanie procesem innowacyjnym w przedsiębiorstwie – propozycja usprawnień – Zofia Gródek-Szostak

  

  

Rozdział 4

  

Wiedza jako zasób kluczowy dla rozwoju ekoinnowacji w polskich firmach-dostawcach technologii środowiskowych – Magdalena Marczewska

  

  

Rozdział 5

  

Internacjonalizacja klastrów jako innowacyjna metoda rozwoju przedsiębiorstw i regionów – Sylwia Gębicz, Magdalena Konwa

  

  

Rozdział 6

  

Start-up jako innowacyjna forma biznesu – przykłady wybranych przedsięwzięć – Aleksandra Grzesik

  

  

  

Część II

  

Innowacje – narzędzia i wsparcie

  

  

Rozdział 7

  

Polish Entrepreneurs’ Shift to CSR Governance Innovation – Maria Halemba

  

  

Rozdział 8

  

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie budowania wizerunku pracodawcy – Magdalena Kaczyńska, Klaudia Kałuziak, Agnieszka Wojciechowska

  

  

Rozdział 9

  

Społeczna odpowiedzialność jako innowacja w turystyce – Konrad Suchecki

  

  

Rozdział 10

  

Zastosowanie analizy big data w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw – Alicja Choma

  

  

Rozdział 11

  

Rola internetu w innowacjach marketingowych – Liwia Delińska

  

  

Rozdział 12

  

Rola marketingu we współczesnej organizacji – Magdalena Murzyn

  

  

Rozdział 13

  

Trendy w marketingu społecznie zaangażowanym – Anita Tkocz

  

  

Rozdział 14

  

CRM jako kluczowy aspekt zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem – Beata Mitura, Magdalena Kostyra

  

  

Rozdział 15

  

Korzyści wynikające z zastosowania narzędzi informatycznych w controllingu – Katarzyna Wojdyła

  

  

Rozdział 16

  

Model Lean LPPO jako odpowiedź na główne bariery wdrożenia Lean Manufacturing – Maciej Pieńkowski

  

  

  

Część III

  

Innowacje – zarządzanie publiczne

  

  

Rozdział 17

  

Specyfika innowacji pedagogicznych w placówkach oświatowych – Aleksandra Dudzik

  

  

Rozdział 18

  

Wspieranie innowacyjności przez samorząd terytorialny a związek metropolitarny – Piotr Feczko

  

  

Rozdział 19

  

Budowanie potencjału innowacyjnego firm Dolnego Śląska z wykorzystaniem dotacji unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2007-2013 – Marta Wysogląd

  

  

Rozdział 20

  

Problemy w procesie wprowadzania innowacji – na przykładach z życia zawodowego osób zarządzających instytucjami publicznymi –Natalia Wilk

  

  

  

Część IV

  

Innowacje – innowacje – kapitał ludzki

  

  

Rozdział 21

  

Koncepcje cech przywódczych w kontekście innowacyjnego zarządzania organizacją – Ligia Jankowska

  

  

Rozdział 22

  

Profil menedżera publicznego w opinii studentów Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu – Mateusz Czuryło, Aleksandra Rzepecka, Remigiusz Trybus

  

  

Rozdział 23

  

Proces innowacji w aspekcie relacji płci na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu „InnoGend” – Ewelina Góral

  

  

Rozdział 24

  

Zarządzanie zaangażowaniem w pracę jako element zarządzania innowacją – Konrad Kulikowski

  

  

Rozdział 25

  

Rozwój kompetencji, a wiek pracowników – wnioski z badania pilotażowego – Wojciech Wychowaniec

  

  

Rozdział 26

  

Nowoczesne systemy motywacyjne stosowane przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz ich wpływ na przywiązanie pracowników – Adrian Abramek, Damian Bujnik

  

  

Rozdział 27

  

Motywacja pracowników instytucji publicznej do podwyższania swoich kwalifikacji zawodowych na przykładzie wiejskiego urzędu gminy X – Karolina Piwowarczyk

  

  

Rozdział 28

  

Typologia mobbingu – Wiktoria Wajda

  

  

Rozdział 29

  

Staże jako skuteczne narzędzie rynku pracy – Ewelina Hadała

  

  

  

Spis tabel

  

Spis rysunków

  

Spis wykresów

  

 

  

Wykaz autorów

  

 

RozwińZwiń