Społeczeństwo i Ekonomia 2(10) 2018

Społeczeństwo i Ekonomia 2(10) 2018

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Przedmiotem przeprowadzonych badań była sprzedaż odzieży sportowej w krajach Unii Europejskiej w latach 2007–2017. Celem badań była budowa prognozy sprzedaży odzieży sportowej w krajach Unii Europejskiej na 2018 r. Źródłem danych statystycznych były bazy Passport i Eurostat. Na podstawie pozyskanych z nich danych obliczono wielkość sprzedaży na 1000 mieszkańców w poszczególnych krajach (w euro). Do budowy prognozy sprzedaży użyto modeli analogowych. Końcowe prognozy sprzedaży zbudowano na podstawie prognoz cząstkowych oraz prognoz kombinowanych. Do oceny dopuszczalności prognoz na 2018 r. użyto względnych błędów ex post prognoz wygasłych zbudowanych na 2017 r. W wyniku przeprowadzonych badań okazało się, że możliwa jest budowa dopuszczalnych prognoz sprzedaży odzieży sportowej oraz że w przypadku niektórych krajów lepsze były prognozy cząstkowe, a w innych kombinowane.


Rok wydania2018
Liczba stron116
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Paweł Dittmann: Sprzedaż odzieży sportowej w krajach Unii Europejskiej – prognoza na rok 2018    7
  Joanna Krupowicz: Konwergencja społeczna województw Polski w świetle strategii Europa 2020    19
  Ewa Szabela-Pasierbińska: Ocena Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007–2013    39
  Wioletta Wolańska: Zróżnicowanie jakości życia seniorów krajów Unii Europejskiej w latach 2003–2016    52
  Ireneusz Kuropka: Przestrzenne zróżnicowanie umieralności osób starszych w Polsce     64
  Konstancja Poradowska: Ocena kompetencji ekspertów w zakresie identyfikacji inteligentnej specjalizacji regionu    78
  Adam Kubów, Katarzyna Sipurzyńska-Rudnicka: Aktywność na rynku pracy oraz plany zawodowe młodzieży kończącej szkoły wyższe    91
RozwińZwiń