Integracja podejść metodologicznych w badaniach marketingu

Integracja podejść metodologicznych w badaniach marketingu

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pacy zaproponowano wykorzystanie badań zintegrowanych łączących więcej niż jedno podejście metodologiczne w poznaniu problematyki marketingu. Przedstawiono rozważania o poznaniu w marketingu na tle spostrzeżeń o poznaniu w naukach społecznych, zaprezentowano marketing jako przedmiot naukowego poznania oraz omówiono istotę i sposoby łączenia podejść metodologicznych w naukach społecznych. Zestawiono zagadnienia integracji podejść metodologicznych we współczesnym marketingu, a także przedstawiono autorski model badań zintegrowanych do badania wybranych problemów marketingowych. W zakończeniu pracy sformułowano propozycje studiów metodologicznych w zakresie integracji metodologii badań marketingowych.


Rok wydania2018
Liczba stron226
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-757-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1    15
  PODEJŚCIA METODOLOGICZNE I EPISTEMOLOGICZNA STRUKTURA POZNAWCZA NAUK SPOŁECZNYCH W KONTEKŚCIE POZNANIA MARKETINGU     15
    1.1. Uwagi wstępne     15
    1.2. Sposoby naukowego poznania a marketing     15
    1.3. Podejścia metodologiczne w naukach społecznych     30
    1.4. Metodologia marketingu w perspektywie problemów metodologicznych wybranych dyscyplin nauk     38
      1.4.1. Przesłanki i uwarunkowania problemu     38
      1.4.2. Metodologia badań społecznych i socjologicznych a poznanie w marketingu     41
      1.4.3. Metodologia nauk ekonomicznych i ekonomii w kontekście badań marketingu     44
      1.4.4. Metodologie w naukach o zarządzaniu a marketing     46
  
  Rozdział 2    50
  MARKETING JAKO PRZEDMIOT NAUKOWEGO POZNANIA     50
    2.1. Uwagi wstępne     50
    2.2. Obszar zainteresowania i zakres empirycznego odkrywania marketingu     50
    2.3. Współczesne koncepcje marketingowe – pole badań i ewolucji teorii     69
    2.4. Podstawy metodologiczne badań marketingu     88
  
  Rozdział 3    99
  ISTOTA I SPOSOBY ŁĄCZENIA PODEJŚĆ METODOLOGICZNYCH W NAUKACH SPOŁECZNYCH – PRZYCZYNEK DO BADAŃ MARKETINGU     99
    3.1. Uwagi wstępne     99
    3.2. Triangulacja jako przejaw integracji metodologii na różnych płaszczyznach badań     102
    3.3. Koncepcja metod mieszanych – synergia nurtów badawczych     113
    3.4. Teoria ugruntowana jako sposób łączenia konstruktywizmu z pozytywizmem     122
    3.5. Przegląd i próba oceny wybranych koncepcji metodologii zintegrowanej     128
  
  Rozdział 4 138
  PRZESŁANKI I FORMY INTEGRACJI PODEJŚĆ METODOLOGICZNYCH W METODOLOGII BADAŃ WSPÓŁCZESNEGO MARKETINGU     138
    4.1. Uwagi wstępne     138
    4.2. Próba diagnozy integracji metodologicznej w badaniach marketingu     138
      4.2.1. Łączenie podejść metodologicznych w badaniach marketingu w świetle analiz literatury światowej i polskiej     138
      4.2.2. Rodzaje i formy integracji na przykładzie wybranych projektów badawczych     152
      4.2.3. Zintegrowana wiedza jako efekt fuzji orientacji metodologicznych     161
    4.3. Poziomy i płaszczyzny integracji podejść metodologicznych w badaniu marketingu     167
      4.3.1. Przedmiot badań marketingu w kontekście integracji metodologicznej     167
      4.3.2. Integracja koncepcji i procedur badawczych     170
      4.3.3. Synergia metod oraz technik gromadzenia i przetwarzania danych     173
    4.4. Zastosowania podejścia zintegrowanego w procesach kształtowania wiedzy i teorii naukowych w marketingu – ujęcie modelowe     180
  
  Zakończenie     186
  
  Literatura 193
  Spis tabel     210
  Spis rysunków     211
  Streszczenie w języku angielskim     213
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie     215
RozwińZwiń