International Marketing and Business in the CEE Markets

International Marketing and Business in the CEE Markets

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

31,25

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

 Publikacja w języku angielskim, której celem jest wymiana doświadczeń, wyników badań, idei i koncepcji oraz dyskusja między naukowcami, badaczami oraz praktykami w zakresie marketingu i biznesu międzynarodowego na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej.


 Zawarte w niej opracowania oparte są na współczesnym dorobku teorii marketingu międzynarodowego i biznesu, przedstawiają wyniki badań nad uwarunkowaniami marketingu i biznesu międzynarodowego na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej oraz studia przypadków międzynarodowej działalności marketingowej i biznesowej firm, które konkurują lub/i współpracują na tych rynkach. Dotyczą marketingu i biznesu międzynarodowego w Europie Środkowej i Wschodniej, obejmującej zarówno kraje, które od kilku już lat należą do Unii Europejskiej, kraje, które dopiero do niej weszły oraz takie, które do tego celu aspirują (np. Ukraina), bądź nie – pozostając poza Unią (np. Rosja).


 W pracy w szczególności podjęto następujące zagadnienia:


– integracja gospodarek krajów Europy Środkowej i Wschodniej w ramach Unii Europejskiej,


– międzynarodowe otoczenie biznesu w krajach Europy Środkowej i Wschodniej,


– zachowania konsumentów na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej (m.in. zróżnicowanie/homogenizacja rynków),


– międzynarodowe badania rynkowe i marketingowe w krajach Europy Środkowej i Wschodniej,


– międzynarodowe strategie wejścia na rynki Europy Środkowej i Wschodniej (m.in. eksport, alianse strategiczne, bezpośrednie inwestycje zagraniczne),


– międzynarodowe strategie marketingowe na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej (m.in. standaryzacja/adaptacja strategii),


– międzynarodowe strategie produktu i ceny na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej,


– międzynarodowa dystrybucja i logistyka na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej,


– międzynarodowa komunikacja marketingowa na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej,


– zarządzanie międzynarodowe w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.


Liczba stron550
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-460-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction Maja Szymura-Tyc    9
  Part I International Business Environment in European Market    15
    1. The Reform Treaty and the programmes for the internal market of the European Union – new challenges and prerequisites for the European business Jan Wiktor    15
    2. Polish consumers on the European market Krystyna Mazurek-Łopacińska    32
    3. Participation in culture in selected countries of Central and Eastern Europe compared with other European countries – trends and directions of change Magdalena Sobocińska    55
    4. The Lisbon Strategy and development of international business in the Central and Eastern European markets Anna Olejniczuk-Merta    74
    5. Economic and political background in the international marketing on Central and Eastern European markets Agnieszka Żbikowska    90
    6. Local taxes in countries of the European Union Gediminas Davulis    108
    7. Austrian-Turkish business relations – why way behind Central and Eastern European level? Peter Krumhuber, Peter R. Haiss    126
  Part II International Marketing Strategies for CEE Markets    152
    1. Strategies for entering and penetrating the markets in the countries of transition Reiner Springer    152
    2. Global marketing standardisation versus adaptation: What can we learn from marketing strategies for CEE? Arnold Schuh    171
    3. The analysis of the influence of different factors on the level of brand strategies internationalisation Magdalena Grębosz, Jacek Otto    190
    4. Polish buyers’ perception of a global brand category. Research results Monika Hajdas    206
    5. The effects of foreign investment on Poland’s retail trade Renata Oczkowska    225
    6. The relevance of leasing for banks’ market entry and reach in Central and Southeastern Europe Elisabeth Kichler, Peter R. Haiss    236
  Part III International Marketing Strategies of CEE Firms    262
    1. Company market orientation and behaviour in the internationalisation process Krzysztof Fonfara    262
    2. Outsourcing decisions in the process of company internationalisation Robert Szczepański    275
    3. Core competencies and business models of Polish firms. The case of engineering industry Tomasz Gołębiowski, Magdalena Lewandowska    287
    4. The marketing strategies of Polish food exporters Paweł Bryła, Tomasz Domański    310
    5. Domestic and international strategies of development of Ukrainian firms in the transition economy Natalia Chukhray    337
  Part IV Intercultural Management and Communication    350
    1. Doing business with Lithuania - towards a Franco-German community of practice Christophe Morace, Alison Gourves-Hayward, Mario Glowik    350
    2. Brands in marketing communication of French companies on the Polish market Magdalena Grębosz, Jacek Otto    377
    3. Cultural values in advertising: A case study of Nestlé television advertising in Russia Jorma Larimo, Aila Pesonen    395
    4. Advertising in the Central and Eastern Europe: Development of creativity in advertising in the 2003-2007 period in Ukraine Tetiana Prymak    420
  Part V Development of Marketing Orientation in CEE    439
    1. Marketing concepts and their influences on marketing management in Central and Eastern Europe Jaroslav Ďad‘o    439
    2. The development of market orientation in the purchase sphere of enterprises in the territory of Slovakia Jaroslav Kita, Pavol Konštiak, Marta Grossmanová, Pavol Kita    456
    3. Organisational culture and a marketing concept in healthcare organisations in the CEE markets Justyna Matysiewicz    471
    4. Development of market orientation in the EU Structural Funds administrative environment for SMEs – barriers and incentives Justyna Anders    490
  Part VI Global Challenges of Marketing    516
    1. Marketing responsibility in the era of climate change Michael Thomas    516
    2. Modelling strategic sustainability: Antecedents and drivers to corporate change Helen Borland    527
  List of contributors    548
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia