Produkty substytucyjne w portfelu aktywów i pasywów banku komercyjnego

-24%

Produkty substytucyjne w portfelu aktywów i pasywów banku komercyjnego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

3,80  5,00

Format: pdf

Cena początkowa: 5,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 3,80 zł  


3,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pracę podzielono na sześć rozdziałów. W pierwszym przedstawiono ewolucję form aktywności banków na rynku finansowym, będącą efektem przeobrażeń zachodzących na rynku finansowym zarówno
w zakresie produktów, jak i sposobów świadczenia usług. Istotę zarządzania aktywami i pasywami bankowymi w kontekście realizacji celów banku komercyjnego zaprezentowano w rozdziale drugim. W rozdziale trzecim zaprezentowano produkty
w strategii banku komercyjnego. Tradycyjne i nowoczesne produkty bankowe zostały opisane w rozdziale czwartym.
W rozdziale piątym pojęcie substytucyjności produktów bankowych zostało przedstawione z punktu widzenia klienta, dokonującego wyboru najlepszej spośród skierowanych do niego ofert. Ostatni, szósty rozdział ma charakter podsumowujący i dotyczy oceny efektywności produktów substytucyjnych z punktu widzenia banku.


Rok wydania2011
Liczba stron240
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-697-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  I. DETERMINANTY I KIERUNEK ZMIAN AKTYWNOŚCI WSPÓŁCZESNEGO BANKU    13
  1. Uwarunkowania działalności współczesnego banku komercyjnego    13
  2. Zakres działalności banku komercyjnego w regulacjach ostrożnościowych     17
  3. Dezintermediacja i reintermediacja jako formy organizacji i sprzedaży usług bankowych    26
  4. Konkurencja pozabankowa w procesie kształtowania struktury aktywów i pasywów banku komercyjnego    29
  5. Zmiany obszarów działalności bankowej a struktura aktywów i pasywów banku komercyjnego    37
  II. CELE ZARZĄDZANIA AKTYWAMI I PASYWAMI BANKU KOMERCYJNEGO    43
  1. Maksymalizacja wartości dla interesariuszy jako podstawowy cel współczesnego banku    43
  2. Przesłanki zarządzania aktywami i pasywami bankowymi    47
  3. Kształtowanie struktury aktywów i pasywów a bezpieczeństwo klientów i banku    56
  4. Płynność finansowa jako cel zarządzania aktywami i pasywami bankowymi    59
  5. Zarządzanie aktywami i pasywami w aspekcie rentowności banku komercyjnego    63
  III. PRODUKTY W STRATEGII BANKU KOMERCYJNEGO    70
  1. Produkty i usługi bankowe – ujęcie teoretyczne    70
  2. Wielowymiarowość produktu bankowego    74
  3. Struktura portfela produktów bankowych    82
  4. Strategie produktowe w banku komercyjnym    88
  5. Elementy zarządzania produktem w banku komercyjnym    105
  IV. TRADYCYJNE I NOWOCZESNE PRODUKTY W STRUKTURZE AKTYWÓW I PASYWÓW BANKOWYCH    109
  1. Katalog współczesnych produktów banków komercyjnych    109
  2. Polityka depozytowa banku komercyjnego    115
  3. Produkty depozytowe w kształtowaniu struktury pasywów bankowych    124
  4. Polityka zarządzania należnościami bankowymi    138
  5. Należności w strukturze aktywów bankowych    144
  V. SUBSTYTUCYJNOŚĆ I KOMPLEMENTARNOŚĆ PRODUKTÓW W ZARZĄDZANIU AKTYWAMI I PASYWAMI BANKOWYMI    155
  1. Cechy bankowych produktów substytucyjnych i komplementarnych    155
  2. Substytucyjność produktów bankowych w procesie wyboru oferty przez klienta    160
  3. Znaczenie ceny w wyborze substytucyjnych produktów bankowych    163
  4. Rola jakości w tworzeniu oferty produktów substytucyjnych    171
  VI. EFEKTYWNOŚĆ PRODUKTÓW SUBSTYTUCYJNYCH W ASPEKCIE ZARZĄDZANIA AKTYWAMI I PASYWAMI BANKOWYMI    177
  1. Substytucyjność produktów oszczędnościowych – wyniki badań preferencji klientów indywidualnych    177
  2. Czynniki dochodowości produktu    193
  3. Rola produktów substytucyjnych w strukturze efektywnego portfela aktywów i pasywów    197
  4. Analiza realizacji celów banku w kontekście budowy portfela aktywów i pasywów bankowych    201
  5. Dywersyfikacja portfela produktów jako warunek efektywnego zarządzania aktywami i pasywami bankowymi    207
  ZAKOŃCZENIE    217
  BIBLIOGRAFIA    221
  SPIS RYSUNKÓW    235
  SPIS TABEL    237
  ANEKS    239
RozwińZwiń