Doskonalenie komunikacji elektronicznej pomiędzy jednostkami administracji publicznej

-24%

Doskonalenie komunikacji elektronicznej pomiędzy jednostkami administracji publicznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,52  27,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 27,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,52 zł  


20,52

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozdział pierwszy publikacji jest swego rodzaju wprowadzeniem w problematykę e-administracji. Rysuje kontekst funkcjonowania e-administracji jako elementu zarządzania publicznego.Wskazuje na trendy rozwoju zarządzania publicznego, podkreślając koncepcję public governance. W rozdziale drugim przedstawiono istotę e-administracji jako nowoczesnego podejścia do zarządzania w administracji publicznej, wpisującego się w public governance. Jest to kontynuacja opisu trendów w zarządzaniu publicznym uszczegóławiająca jeden z nich, czyli e-administrację. Rozdział trzeci jest poświęcony tematyce komunikacji elektronicznej, która w ramach e-administracji przyjmuje różne formuły. Jedną z nich jest komunikacja A2A, która odgrywa szczególną rolę ze względu na liczbę urzędów w Polsce oraz urzędników w nich zatrudnionych. W rozdziale tym komunikacja A2A jest poddana analizie. Wskazuje się w nim zakres doskonalenia komunikacji A2A jako potencjał jej rozwoju, a szczególnie zwraca się uwagę na czynniki sukcesu tej komunikacji A2A. Rozdział czwarty ma charakter metodyczny. Zajmuje się opisem metodyki badań nad doskonaleniem komunikacji elektronicznej pomiędzy jednostkami administracji publicznej. Wyniki badań jako konsekwencja analizy literatury oraz przyjętej metodyki badań znajdują się w rozdziale piątym.


Rok wydania2017
Liczba stron260
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-356-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis skrótów    9
  Wstęp    11
  Rozdział I
  ZARZĄDZANIE PUBLICZNE W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ    19
  1. Zarządzanie publiczne w naukach o zarządzaniu    19
  2. Istota zarządzania publicznego    22
  3. Koncepcja public governance w zarządzaniu publicznym    27
  3.1. Analiza bibliometryczna publikacji na temat public governance    27
  3.2. Analiza jakościowa publikacji na temat public governance    34
  4. Administracja publiczna jako podmiot w zarządzaniu publicznym    41
  4.1. Idea administracji publicznej    41
  4.2. Funkcje i zadania administracji publicznej    43
  4.3. Zmiany w administracji publicznej    44
  Rozdział II
  MIEJSCE E-ADMINISTRACJI W PUBLIC GOVERNANCE    47
  1. Rola e-administracji    47
  2. Kierunki rozwoju e-administracji    50
  2.1. E-procesy    51
  2.2. E-usługi publiczne    53
  2.3. E-demokracja    58
  2.4. E-governance    61
  3. Uwarunkowania prawne rozwoju e-administracji    63
  3.1. Uwarunkowania prawne w Unii Europejskiej    63
  3.2. Uwarunkowania prawne w Polsce    65
  4. Poziom rozwoju e-administracji    68
  4.1. Worldwide Governance Indicators – Bank Światowy    68
  4.2. ICT Development Index – Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny    70
  4.3. E-Government Development Index – Organizacja Narodów Zjednoczonych    71
  4.4. Digital Agenda Key Indicators – Unia Europejska    73
  Rozdział III
  KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA PODSTAWĄ ROZWOJU E-ADMINISTRACJI    76
  1. Istota komunikacji elektronicznej    76
  2. Komunikacja elektroniczna w administracji publicznej    80
  3. Komunikacja A2A    83
  4. Zakres doskonalenia komunikacji A2A    89
  5. Czynniki sukcesu komunikacji A2A    99
  6. Bliskość komunikacyjna w komunikacji A2A    105
  Rozdział IV
  METODYKA BADAŃ NAD DOSKONALENIEM KOMUNIKACJI A2A    111
  1. Założenia do metodyki badań nad doskonaleniem komunikacji A2A    111
  2. Metodyka badań nad czynnikami sukcesu komunikacji A2A    115
  3. Metodyka badań nad czynnikami bliskości komunikacyjnej pomiędzy jednostkami administracji publicznej    129
  4. Metodyka badań nad pomiarem stosowania komunikacji A2A    133
  5. Metodyka badań nad wpływem czynników sukcesu komunikacji A2A oraz czynników bliskości komunikacyjnej na poziom stosowania komunikacji A2A    135
  Rozdział V
  WYNIKI BADAŃ W ZAKRESIE DOSKONALENIA KOMUNIKACJI A2A    143
  1. Identyfikacja czynników sukcesu komunikacji A2A    143
  2. Identyfikacja czynników bliskości komunikacyjnej pomiędzy jednostkami administracji publicznej    153
  3. Pomiar i ocena stosowania komunikacji A2A    158
  4. Wpływ czynników sukcesu komunikacji A2A oraz czynników bliskości komunikacyjnej na poziom stosowania komunikacji A2A    171
  Zakończenie    187
  1. Omówienie wyników badań nad doskonaleniem komunikacji A2A    187
  2. Wyniki badań a dyscyplina nauki o zarządzaniu    195
  3. Rekomendacje doskonalenia komunikacji A2A    196
  4. Ograniczenia badań nad doskonaleniem komunikacji A2A    198
  5. Kierunki przyszłych badań nad doskonaleniem komunikacji A2A    199
  Bibliografia    201
  Spis rysunków    229
  Spis tabel    232
  Załączniki    235
RozwińZwiń