POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Rozwój społeczeństwa informacyjnego oraz dynamika procesów globalizacyjnych wskazują na kluczową rolę wiedzy i edukacji w ewolucji cywilizacyjnej państw, grup społecznych, określonych zbiorowości krajowych i regionalnych, a przede wszystkim każdego człowieka.
Strategiczne znaczenie edukacji w gospodarce narodowej, pojawianie się nowych postulatów w odniesieniu do efektów kształcenia, wykorzystanie technologii komunikacyjno--informacyjnych do gromadzenia i dystrybuowania wiedzy, a także zastosowanie określonych paradygmatów nauczania determinują charakter i sposób funkcjonowania współczesnych polskich uczelni. Szkolnictwo wyższe, podobnie jak każdy inny rodzaj działalności społeczno-gospodarczej, podlega dynamicznym zmianom, co w konsekwencji prowadzi do konieczności nowego spojrzenia na kształcenie akademickie, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności określenia zakresu zmian, możliwości rozwojowych oraz inicjowania procesów dostosowawczych. Przed polskimi uczelniami stoją zatem określone wyzwania: dostosowanie oferty programowej w kontekście dużych zmian demograficznych i migracyjnych w Polsce i Europie, obserwacja globalnych i lokalnych tendencji społeczno-gospodarczych oraz ich wpływu na rynek pracy i rynek usług edukacyjnych, współpraca naukowa i gospodarcza z przedsiębiorcami, a przede wszystkim identyfikacja i doskonalenie czynników determinujących poziom jakości usług edukacyjnych, które umożliwią budowanie przewagi konkurencyjnej w przyszłości.
Ze wstępu
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 276 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
ISBN-13 | 978-83-7972-057-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I Teoretyczne podstawy jakości usług edukacyjnych | 17 |
1.1. Działalność edukacyjna jako przedmiot badań ekonomicznych | 17 |
1.2. Istota jakości | 28 |
1.3. Jakość usług edukacyjnych | 38 |
1.4. Modele jakości usług edukacyjnych | 55 |
Rozdział II Strukturalne aspekty determinantów jakości usług edukacyjnych | 69 |
2.1. System edukacyjny państwa i modele szkolnictwa wyższego | 69 |
2.2. Wymiar organizacyjny i ekonomiczny jakości usług edukacyjnych | 83 |
2.3. Wymiar infrastrukturalny jakości usług edukacyjnych | 100 |
Rozdział III Metodyczne i społeczne aspekty determinantów jakości usług edukacyjnych | 111 |
3.1. Procesowy charakter usług edukacyjnych | 111 |
3.2. Funkcjonale aspekty płaszczyzny metodycznej | 120 |
3.3. Społeczny wymiar jakości usług edukacyjnych | 134 |
Rozdział IV Metody doskonalenia jakości usług edukacyjnych | 151 |
4.1. Charakterystyka głównych koncepcji metodologicznych | 151 |
4.2. Metody i techniki analizy i doskonalenia jakości usług edukacyjnych | 161 |
4.2.1. Przegląd wybranych metod doskonalenia jakości usług | 161 |
4.2.2. Koncepcja doskonalenia jakości usług edukacyjnych | 169 |
4.3. Weryfikacja koncepcji doskonalenia jakości usług edukacyjnych | 174 |
Rozdział V Społeczno-gospodarcze efekty doskonalenia jakości usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym | 197 |
5.1. Wyzwania cywilizacyjne w szkolnictwie wyższym | 197 |
5.2. Zmiany w doskonaleniu czynników strukturalnych | 209 |
5.3. Zmiany w doskonaleniu czynników funkcjonalnych i społecznych | 225 |
5.4. Wpływ jakości usług edukacyjnych na rozwój cywilizacyjny państwa | 231 |
Zakończenie | 245 |
Bibliografia | 251 |
Spis ilustracji i tabel | 270 |
Summary | 274 |