Doskonalenie jakości usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym podejście metodyczne

Doskonalenie jakości usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym podejście metodyczne

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozwój społeczeństwa informacyjnego oraz dynamika procesów globalizacyjnych wskazują na kluczową rolę wiedzy i edukacji w ewolucji cywilizacyjnej państw, grup społecznych, określonych zbiorowości krajowych i regionalnych, a przede wszystkim każdego człowieka.
Strategiczne znaczenie edukacji w gospodarce narodowej, pojawianie się nowych postulatów w odniesieniu do efektów kształcenia, wykorzystanie technologii komunikacyjno--informacyjnych do gromadzenia i dystrybuowania wiedzy, a także zastosowanie określonych paradygmatów nauczania determinują charakter i sposób funkcjonowania współczesnych polskich uczelni. Szkolnictwo wyższe, podobnie jak każdy inny rodzaj działalności społeczno-gospodarczej, podlega dynamicznym zmianom, co w konsekwencji prowadzi do konieczności nowego spojrzenia na kształcenie akademickie, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności określenia zakresu zmian, możliwości rozwojowych oraz inicjowania procesów dostosowawczych. Przed polskimi uczelniami stoją zatem określone wyzwania: dostosowanie oferty programowej w kontekście dużych zmian demograficznych i migracyjnych w Polsce i Europie, obserwacja globalnych i lokalnych tendencji społeczno-gospodarczych oraz ich wpływu na rynek pracy i rynek usług edukacyjnych, współpraca naukowa i gospodarcza z przedsiębiorcami, a przede wszystkim identyfikacja i doskonalenie czynników determinujących poziom jakości usług edukacyjnych, które umożliwią budowanie przewagi konkurencyjnej w przyszłości.
Ze wstępu


Rok wydania2016
Liczba stron276
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7972-057-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział I Teoretyczne podstawy jakości usług edukacyjnych     17
  1.1. Działalność edukacyjna jako przedmiot badań ekonomicznych    17
  1.2. Istota jakości    28
  1.3. Jakość usług edukacyjnych    38
  1.4. Modele jakości usług edukacyjnych    55
  
  Rozdział II Strukturalne aspekty determinantów jakości usług edukacyjnych    69
  2.1. System edukacyjny państwa i modele szkolnictwa wyższego    69
  2.2. Wymiar organizacyjny i ekonomiczny jakości usług edukacyjnych    83
  2.3. Wymiar infrastrukturalny jakości usług edukacyjnych    100
  
  Rozdział III Metodyczne i społeczne aspekty determinantów jakości usług edukacyjnych     111
  3.1. Procesowy charakter usług edukacyjnych    111
  3.2. Funkcjonale aspekty płaszczyzny metodycznej    120
  3.3. Społeczny wymiar jakości usług edukacyjnych    134
  
  Rozdział IV Metody doskonalenia jakości usług edukacyjnych     151
  4.1. Charakterystyka głównych koncepcji metodologicznych    151
  4.2. Metody i techniki analizy i doskonalenia jakości usług edukacyjnych    161
    4.2.1. Przegląd wybranych metod doskonalenia jakości usług    161
    4.2.2. Koncepcja doskonalenia jakości usług edukacyjnych    169
  4.3. Weryfikacja koncepcji doskonalenia jakości usług edukacyjnych    174
  
  Rozdział V Społeczno-gospodarcze efekty doskonalenia jakości usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym    197
  5.1. Wyzwania cywilizacyjne w szkolnictwie wyższym    197
  5.2. Zmiany w doskonaleniu czynników strukturalnych    209
  5.3. Zmiany w doskonaleniu czynników funkcjonalnych i społecznych    225
  5.4. Wpływ jakości usług edukacyjnych na rozwój cywilizacyjny państwa    231
  
  Zakończenie    245
  Bibliografia    251
  Spis ilustracji i tabel    270
  Summary    274
RozwińZwiń