Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy

-40%

Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy

Wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej

7 ocen

Format:

pdf, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,80  28,00

Format: epub, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

16,8028,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka adresowana jest do osób, które są zainteresowane problematyką kształtowania i terapii mowy dzieci niesłyszących. Kolejne rozdziały zawierają omówienie elementarnych zagadnień dla tych osób, które nie mają interdyscyplinarnego przygotowania logopedycznego.
Książkę można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej omówiono założenia teoretyczne surdologopedii, natomiast w drugiej przedstawiono praktyczne wskazówki dotyczące metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy.


Zagadnienia zawarte w opracowaniu mają charakter syntetyczny, z podaniem konkretnej literatury. Autorka ma nadzieję, że opracowanie będzie motywacją do studiowania surdologopedii oraz inspiracją do teoretycznego i praktycznego doskonalenia warsztatu pracy osób zajmujących się wychowaniem i terapią dzieci oraz dorosłych z wadą słuchu.


Liczba stron228
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-826-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI:
  
  Wstęp
  
  ROZDZIAŁ I
  
  Wprowadzenie do teoretycznych podstaw terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy
  
  1. Surdologopedia jako specjalizacja zawodowa logopedii.
  2. Przedmiot badań, cele i zadania surdologopedii.
  3. Podstawowe terminy i definicje.
  4. Rozwój myśli surdologopedycznej w Polsce i na świecie.
   4.1. Sylwetki naukowców - pionierów surdologopedii w Polsce.
  5. Współczesny model organizacji opieki nad dziećmi niedosłyszącymi w Polsce.
  
  ROZDZIAŁ II
  
  Wybrane zagadnienia z anatomii, fozjologii i patologii narządu słuchu.
  
  1. Budowa i funkcjonowanie narządu słuchu.
  2. Podstawowe wiadomości z akustyki.
  3. Fizjologia przenoszenia i odbierania dźwięków.
  4. Badanie słuchu.
  5. Etiologia wad słuchu.
  6. Charakterystyka uszkodzeń narządu słuchu.
  
  ROZDZIAŁ III
  
  Porozumiewanie się, mowa i jej zaburzenia spowodowane wadą słuchu.
  
  1. Zaburzenia słuchu i mowy a rozwój psychomotoryczny dziecka.
  2. Trudności w opanowaniu systemu językowego przez dzieci z głuchotą prelingwalną.
   2.1. Zniekształcenia systemu fonetycznego.
   2.2. Stopień opanowania systemu leksykalnego.
   2.3. Nieprawidłowości w opanowaniu systemu gramatycznego.
  3. Porozumiewanie się osób głuchych.
  
  ROZDZIAŁ IV
  
  Zasady i metody terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy.
  
  1. Zasady pracy z dzieckiem z wadą słuchu i mowy.
  2. Metody terapii logopedycznej.
  3. Ćwiczenia kształtujące i wspomagające rozwój mowy dziecka niesłyszącego.
   3.1. Ćwiczenia oddechowe
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia