Nauczyciel a uczeń z ADHD

Nauczyciel a uczeń z ADHD

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania.


Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.


Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.


Liczba stron194
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-153-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Pojęcie i istota ADHD    11
    1.1. Definicja i istota ADHD    11
    1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej    17
    1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi    22
    1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej    26
  Rozdział 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD    31
    2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD    31
    2.2. Metody rozpoznawania ADHD    35
    2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej    39
    2.4. Przegląd metod terapii ADHD    43
      2.4.1. Leczenie farmakologiczne    45
      2.4.2. Terapia psychopedagogiczna    49
      2.4.3. Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD    53
  Rozdział 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD    57
    3.1. Uczniowie o szczególnych („specjalnych”) potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego    58
    3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych    65
    3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych    74
  Rozdział 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli – prawidłowości i konsekwencje    83
    4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu    83
    4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji    95
    4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego    103
    4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli    112
  Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych    117
    5.1. Cel badań    118
    5.2. Metody i narzędzia badawcze    119
    5.3. Charakterystyka grup badanych    120
  Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych    123
    6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD    123
    6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie    148
  Zakończenie    159
  Bibliografia    169
  Aneks    187
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia