X

  Wstęp 7
  Rozdział 1. Pojęcie i istota ADHD 11
    1.1. Definicja i istota ADHD 11
    1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej 17
    1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi 22
    1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej 26
  Rozdział 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD 31
    2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD 31
    2.2. Metody rozpoznawania ADHD 35
    2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 39
    2.4. Przegląd metod terapii ADHD 43
      2.4.1. Leczenie farmakologiczne 45
      2.4.2. Terapia psychopedagogiczna 49
      2.4.3. Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD 53
  Rozdział 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD 57
    3.1. Uczniowie o szczególnych („specjalnych”) potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego 58
    3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych 65
    3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych 74
  Rozdział 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli – prawidłowości i konsekwencje 83
    4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu 83
    4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji 95
    4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego 103
    4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli 112
  Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych 117
    5.1. Cel badań 118
    5.2. Metody i narzędzia badawcze 119
    5.3. Charakterystyka grup badanych 120
  Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 123
    6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD 123
    6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie 148
  Zakończenie 159
  Bibliografia 169
  Aneks 187
Nauczyciel a uczeń z ADHD
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

194

Kategoria

Pedagogika specjalna

ISBN-13

978-83-7587-153-1

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 1,30 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja, Wychowanie

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

Redakcja: Wanda Baranowska
0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

28,00

22,40

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania.


Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.


Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!