Trening twórczości

-30%

Trening twórczości

współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60  48,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

33,6048,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka odnosi się do potrzeby i konieczności podejmowania różnych działań sprzyjających twórczości i kreatywności, tworzeniu i aktywności twórczej, rozwijaniu i kształceniu dyspozycji twórczych i postawy twórczej.


           Przedstawiony w pracy autorski Trening Myślenia Twórczego (TMT) ściśle koresponduje właśnie z tą tematyką. Ponadto jest zasadniczo nową propozycją, ponieważ głównym narzędziem stymulowania myślenia twórczego jest sztuka, a dokładniej plastyka i zagadnienia z nią związane. Jak dotąd żaden z autorów treningów twórczości - zarówno polskich, jak i zagranicznych - nie opracował takiego treningu, tzn. treningu uwzględniającego jako narzędzie plastykę.


           Praca ta jest skierowana przede wszystkim do pedagogów: nauczycieli i wychowawców, nauczycieli plastyki i opiekunów w świetlicach szkolnych i pozaszkolnych, animatorów twórczości z ośrodków kultury – dostarcza bowiem nowych pomysłów ćwiczeń uaktywniających dyspozycje twórcze człowieka.


Liczba stron488
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-935-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  I. Wychowanie estetyczne    19
    1. Sztuka    19
      1.1. Pojęcie. Rys historyczny    20
      1.2. Funkcje sztuki    23
      1.3. Funkcje sztuki najnowszej    30
      1.4. Sztuka jako dzieło i akt twórczy artysty i odbiorcy    34
      1.5. Znaczenie sztuki dla dziecka    52
      1.6. Oddziaływanie sztuki nie zawsze jest dodatnie    58
    2. Wychowanie estetyczne    63
      2.1. Wychowanie estetyczne – problematyka    65
      2.2. Zarys historyczny wychowania estetycznego    71
      2.3. Wychowanie przez sztukę    101
      2.4. Wychowanie do sztuki    113
      2.5. Wychowawcza funkcja sztuki    117
      2.6. Związki wychowania estetycznego z innymi rodzajami wychowania    119
      2.7. Partnerzy wychowania estetycznego    123
      2.8. Niedostatki wychowania estetycznego i sposoby ich przezwyciężania    126
      2.9. Perspektywy wychowania estetycznego    133
  II. Twórczość    143
    1. Uwagi wstępne    143
      1.1. Ontologia twórczości    145
      1.2. Fenomenologia twórczości    156
      1.3. Twórczość w kontekście sztuki    181
      1.4. Twórczość w pedagogice    200
      1.5. Pedagogika twórczości. Pedagogika zdolności    223
      1.6. Psychodydaktyka kreatywności    240
      1.7. Współczesne teorie wychowania a wychowanie przez sztukę    248
      1.8. Psychologiczne koncepcje twórczości    253
    2. Proces twórczy    270
      2.1. Myślenie twórcze    270
      2.2. Procesy poznawcze    286
      2.3. Emocje. Motywacje    298
      2.4. Twórcza osobowość    306
  III. Trening twórczości    319
    1. Założenia treningu twórczości    320
      1.1. Podstawy treningu twórczości    320
      1.2. Zasady konstruowania treningu twórczości    326
    2. Opis wybranych technik twórczości    328
      2.1. Trening twórczości autorstwa Andrzeja Góralskiego    328
      2.2. Doraźny system ćwiczeń autorstwa Edwarda Nęcki    333
      2.3. Działania na rzecz twórczego i harmonijnego rozwoju – Makary K. Stasiak    337
      2.4. Trening zdolności dywergencyjnych Wiesławy Limont w kontekście synektyki    339
      2.5. Sześć kapeluszy... i sześć butów... – trening myślenia i trening działania Edwarda de Bono    341
      2.6. Mindmapping – Tony Buzan    348
      2.7. NLP – programowanie neurolingwistyczne – Richard Bandler    353
      2.8. Twórcza wizualizacja – Shakti Gawain    357
      2.9. Trening samodoskonalenia – Anthony Robbins    360
  IV. Trening myślenia twórczego – opis treningu autorskiego    369
    1. Prezentacja ćwiczeń    373
      1.1. Percypowanie    376
      1.2. Zbieranie informacji    379
      1.3. Analiza    383
      1.4. Synteza    388
      1.5. Działanie twórcze    391
    2. Walory ćwiczeń    395
      2.1. Percypowanie    396
      2.2. Zbieranie informacji    407
      2.3. Analiza    418
      2.4. Synteza    428
      2.5. Działanie twórcze    439
  V. Badania własne    449
    1. Problematyka badań    449
      1.1. Sformułowanie problemów badawczych    450
      1.2. Uzasadnienie problemów badawczych    451
      1.3. Hipotezy badawcze    452
    2. Przygotowanie i przeprowadzenie badań    453
      2.1. Plan badań    453
      2.2. Uczestnicy badań    453
      2.3. Techniki pomiaru wykorzystane w eksperymencie    454
      2.4. Przebieg zajęć    456
    3. Wyniki badań    457
      3.1. Sumaryczne omówienie wyników ilościowych    457
      3.2. Wyniki jakościowe    460
      3.3. Wyniki weryfikacji hipotez badawczych    464
  Zakończenie    469
  Bibliografia    479
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia