INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
W pracy omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy metodologicznej, która przygotowuje Czytelnika do fachowego wykorzystania wyników badań konsumenckich.
W publikacji przedstawiono m.in.: przegląd rodzajów badań konsumenckich, kryteria wyboru firmy badawczej, kryteria oceny poprawności metodologicznej i warsztatowej badań, sposoby odczytywania i interpretacji wyników badań konsumenckich. Adresaci:
Książka skierowana jest do drobnych i średnich przedsiębiorców, którzy potrzebują specjalistycznej wiedzy o możliwościach wykorzystania badań konsumenckich do wspierania własnego biznesu. Będzie także przydatna początkującym badaczom.
Autorka ma rację, że w badaniach rynku uważniej przyjrzeć się należy samemu konsumentowi, jego sposobom działania w warunkach różnorakiej niepewności, ryzyka i kryzysu. Pomóc w tym może wiedza metodologiczna badacza - socjologa, jak też znajomość sztuki łączenia w całość, jaką powinien posiadać dobry menedżer. Zawsze wymaga to także wyobraźni społecznej. Te walory książka Katarzyny Staszyńskiej z pewnością posiada.
prof. dr hab. Witold Morawski, Akademia Leona Koźmińskiego
Liczba stron | 224 |
---|---|
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-264-5497-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Podziękowania | 9 |
Przedmowa | 11 |
Zamiast wstępu: Jak to się zaczęło | 15 |
1. BUDOWANIE MARKI | 29 |
Marka | 31 |
Tożsamość i wizerunek marki: strategie pozycjonowania | 37 |
Dusza marki | 43 |
Pomysł na produkt | 49 |
Jak kształtować produkt? | 55 |
Zarządzanie marką | 61 |
Strategie rynkowe | 67 |
Produkt i marka - fazy cyklu życia | 74 |
Walka o rynek | 79 |
Czego zaniechał Ludwik? | 86 |
2. CO TRZEBA WIEDZIEĆ, ZANIM ZAMÓWI SIĘ BADANIA RYNKU | 93 |
Jak zamówić badania rynku? | 95 |
Badania jakościowe | 99 |
Badania eksploracyjne | 104 |
Ilościowe badania rynku: kogo badamy? | 110 |
Techniki przeprowadzania badań: czy badać przez internet? | 116 |
Jak czytać tabele? | 121 |
Problemy etyczne w badaniach rynku | 124 |
Rzecz o marketingu społecznie zaangażowanym | 138 |
3. BADANIA: JAKIE, KIEDY, PO CO | 141 |
Badania strategiczne | 143 |
Badania konceptu | 147 |
Badania wspomagające rozwój produktu | 151 |
Opakowanie: czemu służy i jak się dowiedzieć, czy spełni swoje funkcje | 156 |
Badania reklamy: pozostańmy w zgodzie z konsumentem | 164 |
Badania ceny produktu | 175 |
Testy rynku | 181 |
Badania satysfakcji klientów | 185 |
Obserwacja marki w otoczeniu konkurencyjnym: retail audit i panel konsumencki | 192 |
Obserwacja marki w otoczeniu konkurencyjnym: tracking | 198 |
Badania efektywności reklamy | 201 |
Dziecko jako konsument | 206 |
Zamiast zakończenia | 213 |
Bibliografia. Wybrane pozycje polskie i przetłumaczone na język polski | 217 |