Doskonalenie zarządzania jakością procesów i produktów w organizacjach

Doskonalenie zarządzania jakością procesów i produktów w organizacjach

7 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W podręczniku ważna jest podstawowa kategoria, mianowicie doskonalenie (…). Autorka zaprezentowała wybrane metody doskonalenia jakości procesów i produktów, tzw. Metody ewolucyjne, inkrementalne i metody przełomowe, skokowe. Dokonując przeglądu tzw. Siedmiu starych i siedmiu nowych narzędzi zarządzania jakością, słusznie przyjęła, ze narzędzia te maja szczegółowy charakter, szczegółowe wytyczne i szczegółowy tok postępowania oraz iteracje, których należy przestrzegać. Podręcznik stanowi udaną próbę prezentacji materiału dydaktycznego pozwalającego zachęcić studenta kierunku zarządzanie do praktycznych aplikacji opisanych metod i narzędzi doskonalenia jakości procesów i produktów.


Prof. zw. dr hab. Krystyna Lisiecka
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach



Podręcznik (…) stanowi dobrze przemyślane, wszechstronne i wnikliwe studium z zakresu wykorzystywanych w praktyce gospodarczej narzędzi doskonalenia produktów i procesów opartych na standardach zarządzania jakością i środowiskiem, modelach samooceny, koncepcji Lean Management, elementach Toyota Production System oraz metodykach Six Sigma. Poruszana w opracowaniu problematyka jest obecnie bardzo aktualna, zwłaszcza ze względu na fakt, iż coraz dynamiczniej postępująca globalizacja gospodarki powoduje, ze podmioty działające w sektorze zarówno produkcyjnym, jak i usługowym zaczynają zwracać coraz większą uwagę na elementy decydujące o ich przewadze konkurencyjnej. Istotnym wyróżnikiem tej konkurencyjności jest doskonalenie jakości produktów oraz procesów. Z pełnym przekonaniem pragnę stwierdzić, iż monografia a stanowi cenna pozycje dydaktyczna, która niewątpliwie zainteresuje specjalistów z praktyki gospodarczej (zajmujących się doskonaleniem produktów i procesów), a także studentów różnych kierunków ekonomicznych i technicznych (takich jak ekonomia, zarządzanie, logistyka, zarządzanie i inżynieria produkcji czy towaroznawstwo), a także słuchaczy studiów podyplomowych.


Prof. zw. dr hab. Maciej Urbaniak
Uniwersytet Łódzki


Rok wydania2015
Liczba stron224
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-513-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. ISTOTA I MODELE DOSKONALENIA JAKOŚCI PROCESÓW I PRODUKTÓW     11
  
  1.1. Pojęcie i cele doskonalenia w organizacji     11
  1.2. Model doskonalenia w koncepcji Total Quality Management     20
  1.3. Doskonalenie systemu zarządzania jakością według norm ISO serii 9000     30
  1.4. Samoocena w doskonaleniu jakości procesów i produktów.    39
  1.4.1. Model samooceny zgodny z normą PN-EN ISO 14001: 2005     49
  1.4.2. Model samooceny Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością     51
  Literatura     73
  
  2. METODY DOSKONALENIA JAKOŚCI PRODUKTÓW I PROCESÓW     77
  
  2.1. Ewolucyjne metody doskonalenia procesów i produktów     77
  2.2. Skokowe metody doskonalenia procesów i produktów     88
  2.3. Metoda Six Sigma w doskonaleniu jakości procesów     93
  2.3.1. Metodyka DMAIC w doskonaleniu procesów     105
  2.4. Metoda Lean Six Sigma w zwiększaniu jakości procesów     110
  Literatura     118
  
  3. NARZĘDZIA DOSKONALENIA JAKOŚCI PRODUKTÓW I PROCESÓW     121
  
  3.1. Klasyfikacja narzędzi doskonalenia jakości procesów i produktów     121
  3.2. Diagram przyczynowo-skutkowy Ishikawy     131
  3.3. Analiza 5 razy „dlaczego?” w szukaniu przyczyn problemów    137
  3.4. Zasady 5S w poprawie realizacji procesów     139
  3.5. Zastosowanie diagramu Pareto     142
  3.6. Histogramy, arkusze kontrolne, wykres korelacji     148
  3.7. Karty kontrolne Shewharta     151
  3.8. Dom Jakości (QFD) w planowaniu jakości wyrobów     154
  3.9. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA)     160
  3.10. Kwestionariusz Kano w doskonaleniu jakości wyrobów     170
  Literatura     179
  
  4. PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA NARZĘDZI DOSKONALENIA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ     183
  
  4.1. Zastosowanie modelu doskonałości EFQM w organizacji publicznej     183
  4.2. Kompleksowe zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym     193
  4.3. Zastosowanie Domu Jakości w doskonaleniu jakości piwa    203
  Literatura     212
  
  5. PROPOZYCJE DOBORU MODELI, METOD I NARZĘDZI DOSKONALENIA JAKOŚCI PROCESÓW I PRODUKTÓW. PODSUMOWANIE     213
  
  Literatura     219
  
  Spis rysunków     221
  Spis tabel     222
RozwińZwiń