„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna

1 ocena

Redakcja:

Adam Stankowski

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,45  36,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,4536,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Punktem wyjścia prezentowanej publikacji jest treść i zakres pojęcia „terapia pedagogiczna”. To termin autorstwa Ottona Lipkowskiego, który terapię pedagogiczną rozumie jako wszelkie działania pedagogiczne mające zlikwidować lub ograniczyć zaburzenia rozwojowe oraz umożliwić jak najpełniejszy rozwój jednostkom z odchyleniami od normy. Terapia, o której mowa, to jeden z procesów znaczących dla realizacji procesu wychowania, podobnie jak rewalidacja, resocjalizacja, czy rehabilitacja. Cel postawiony w terapii pedagogicznej może być osiągnięty dzięki właściwie dobranym metodom, technikom i środkom, ale też dzięki tworzeniu odpowiedniego klimatu terapeutycznego.
W prezentowanych opracowaniach, których autorami są w przeważającej mierze nauczyciele akademiccy – pracownicy Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Pedagogiki i Psychologii, skupiono uwagę m.in. na wpływaniu na sfery uczuciowe dziecka, wykorzystywaniu pożytecznych form działania, wyzwalaniu się zahamowań i blokad, działaniu twórczym oraz normowaniu zaburzeń.


Liczba stron278
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 01 Terapia pedagogiczna - wprowadzenie »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 02 O wartościach terapeutycznych w praktyce wychowawczej pedagoga specjalnego »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 03 Pomysły interpretacyjne a wartości (na przykładzie baśni) »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 04 Zastosowanie programu ART w pracy z dziećmi i młodzieżą agresywną »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 05 Nuuuda... w chorobie. Humor sytuacyjny jako antidotum na nudę »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 06 Wykorzystanie zooterapii w terapii pedagogicznej na przykładzie terapii z udziałem psa »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 07 Malowane słowem, gestem i oddechem..., czyli koloroterapia na zajęciach terapeutyczno-rewalidacyjnych »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 08 Konferencja jako metoda wspierająca osiąganie niezależności oraz forma wyrażania oczekiwań przez młodzież niepełnosprawną intelektualnie »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 09 Optymizm dyspozycjonalny młodzieży niepełnosprawnej - wybrane konteksty »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 10 Uwarunkowania i tendencje do brutalizacji zachowań dzieci i młodzieży (w okresie transformacji ustrojowej w Polsce) »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 11 Realizacja potrzeby kontaktu dziecka niepełnosprawnego z dzieckiem zdrowym w warunkach szkoły integracyjnej »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 12 Problem przystosowania dzieci z ADHD do warunków szkolnych - (sposoby przeciwdziałania odrzuceniu i wykluczeniu społecznemu dziecka innego) »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 13 Jakość i zakres funkcjonowania systemu opieki logopedycznej w ocenach nauczycieli, logopedów i rodziców »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 14 Typologia polskich wolontariuszy według systemu wartości-możliwości spójnego referencyjnego układu czynności pomagania »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 15 Porównanie systemów kształcenia pedagogów specjalnych w polskich i słowackich szkołach wyższych »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna - 16 Recenzje »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Adam Stankowski) /    5
  Terapia pedagogiczna - wprowadzenie /    9
  O wartościach terapeutycznych w praktyce wychowawczej pedagoga specjalnego /    33
  Pomysły interpretacyjne a wartości (na przykładzie baśni) /    43
  Zastosowanie programu ART w pracy z dziećmi i młodzieżą agresywną /    55
  Nuuuda... w chorobie. Humor sytuacyjny jako antidotum na nudę /    73
  Wykorzystanie zooterapii w terapii pedagogicznej na przykładzie terapii z udziałem psa /    85
  Malowane słowem, gestem i oddechem..., czyli koloroterapia na zajęciach terapeutyczno-rewalidacyjnych /    97
  Konferencja jako metoda wspierająca osiąganie niezależności oraz forma wyrażania oczekiwań przez młodzież niepełnosprawną intelektualnie /    109
  Optymizm dyspozycjonalny młodzieży niepełnosprawnej - wybrane konteksty /    115
  Uwarunkowania i tendencje do brutalizacji zachowań dzieci i młodzieży (w okresie transformacji ustrojowej w Polsce) /    133
  Realizacja potrzeby kontaktu dziecka niepełnosprawnego z dzieckiem zdrowym w warunkach szkoły integracyjnej /    155
  Problem przystosowania dzieci z ADHD do warunków szkolnych - (sposoby przeciwdziałania odrzuceniu i wykluczeniu społecznemu dziecka „innego”) /    169
  Jakość i zakres funkcjonowania systemu opieki logopedycznej w ocenach nauczycieli, logopedów i rodziców /    187
  Typologia polskich wolontariuszy według systemu wartości-możliwości spójnego referencyjnego układu czynności pomagania /    207
  Porównanie systemów kształcenia pedagogów specjalnych w polskich i słowackich szkołach wyższych /    221
  Nauczyciel wobec problemów współczesności. Red. Beata Pituła, Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka 2006 (Hanna Gawonicz) /    241
  Teresa Wilk: Bukowno - między Małopolską a Górnym Śląskiem. Przestrzeń egzystencji i aktywizacji społeczności lokalnej (studium socjopedagogiczne). Kraków, Oficyna Wydawnicza, „Impuls” 2006 (Piotr Mosiek) /    247
  Oświata polska 1944-1956. Wybór źródeł. Cz. 1: Lata 1944-1948. [Wybór] Stanisław M a u e r s b e rg, Marian W a l c z a k. Warszawa, Polskie Towarzystwo Pedagogiczne 1999; Cz. 2: Lata 1949-1956. [Wybór] Stanisław M a u e r s b e rg, Marian W a l c z a k. Warszawa, Polskie Towarzystwo Pedagogiczne 2000 (Witold Chmielewski) /    255
  Tomasz Niemirowski: O naturze i wspomaganiu rozwoju umysłowego. Lublin, „Innovatio Press” Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji 2008 (Ryszard Stachowski) /    259
  Profesor Jan Poplucz (1932-2008) /    265
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia