„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne

1 ocena

Redakcja:

Anna Nowak

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,63  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

23,6331,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Artykuły zamieszczone w tomie „Chowanny” zatytułowanym Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne oscylują wokół szeroko pojętej tematyki marginalizacji społecznej. Wśród poruszonych w kontekście marginalizacji zagadnień znalazły się między innymi takie oto: wykształcenie a indywidualny i globalny rozwój społeczny, problem marginalizacji w środowisku dzieci i młodzieży, wykluczenie edukacyjne, uczestnictwo osób niepełnosprawnych intelektualnie w otwartym rynku pracy.
Zagadnienia poruszone w niniejszym tomie mogą zainteresować socjologów, pedagogów społecznych oraz polityków społecznych.


Liczba stron294
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 01 Pojęcie, istota, przyczyny, mechanizmy marginalizacji i wykluczenia społecznego »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 02 Znaczenie wykształcenia w wymiarze indywidualnego i globalnego rozwoju społecznego. Polska a Współczynnik Rozwoju Społecznego — Human Development Index... »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 03 Uwierzyć w siebie. Wyrównywanie szans dzieci zagrożonych marginalizacją »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 04 Edukacyjno-pedagogiczne konteksty społecznego wymiaru choroby »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 05 Efekt skupienia. W jaki sposób światła zasada przyczynia się do edukacyjnego wykluczenia »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 06 Dystans społeczny wobec osób z upośledzeniem umysłowym jako czynnik determinujący ich marginalizację »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 07 Uwarunkowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych intelektualnie w otwartym rynku pracy »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 08 Wykluczenie edukacyjne niedostosowanych społecznie »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 09 Sytuacja szkolna nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich. Analiza jakościowa »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 10 Teoria empowerment, krytyczna teoria rasowa, latynoska krytyczna teoria rasowa i teoria LGBT jako odpowiedź na ryzyko marginalizacji społecznej »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 11 Edukacja jako proces warunkujący wyjście z marginalizacji — prawda czy fałsz? Na przykładzie migracji zarobkowych »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 12 "Paradoks edukacyjny" — uczniowie zdolni z grupy wysokiego ryzyka »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 13 Szanse edukacyjne dziecka wiejskiego. Stan, uwarunkowania i perspektywy »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 14 "Uczestnictwo dzieci" — idea i jej znaczenie w przełamywaniu wykluczenia społecznego dzieci »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 15 Edukacja rodziców jako sposób zapobiegania wykluczaniu dziecka ze środowiska rówieśników »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 16 Zapobieganie wykluczeniu społecznemu uczniów przez wzmacnianie ich reziliencji »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 17 Refleksja nad wybranymi uwarunkowaniami marginalizacji roli współczesnego nauczyciela »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 18 Korekcja doświadczeń urazowych będących źródłem zachowań destrukcyjnych jako element inkluzji społecznej »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 19 Formy wsparcia i pomocy edukacyjno-wychowawczej dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Niemczech »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 20 Edukacja teatralna — czyli o profilaktycznym wymiarze sztuki wobec współczesnych niepokojów »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 21 Idea afirmacji życia w systemie pedagogicznym Bronisława Ferdynanda Trentowskiego »

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 22 Recenzje »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  
  Wstęp (Anna Nowak)    11
  
  Artykuły
  
  ANNA NOWAK
  Pojęcie, istota, przyczyny, mechanizmy marginalizacji i wykluczenia społecznego    17
  
  AGATA RZYMEŁKA-FRĄCKIEWICZ
  Znaczenie wykształcenia w wymiarze indywidualnego i globalnego rozwoju społecznego. Polska a Współczynnik Rozwoju Społecznego — Human Development Index (HDI)    33
  
  ELŻBIETA BIELECKA, EWA KOZDROWICZ
  Uwierzyć w siebie. Wyrównywanie szans dzieci zagrożonych marginalizacją    45
  
  EWA SYREK
  Edukacyjno-pedagogiczne konteksty społecznego wymiaru choroby    55
  
  GRZEGORZ SZUMSKI
  Efekt skupienia. W jaki sposób światła zasada przyczynia się do edukacyjnego wykluczenia    69
  
  ZENON GAJDZICA
  Dystans społeczny wobec osób z upośledzeniem umysłowym jako czynnik determinujący ich marginalizację    83
  
  ILONA FAJFER-KRUCZEK
  Uwarunkowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych intelektualnie w otwartym rynku pracy    93
  
  ANDRZEJ CZERKAWSKI
  Wykluczenie edukacyjne niedostosowanych społecznie    109
  
  MONIKA NOSZCZYK-BERNASIEWICZ, MACIEJ BERNASIEWICZ
  Sytuacja szkolna nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich. Analiza jakościowa    121
  
  EWA BIELSKA
  Teoria empowerment, krytyczna teoria rasowa, latynoska krytyczna teoria rasowa i teoria LGBT jako odpowiedź na ryzyko marginalizacji społecznej    133
  
  ADAM ROTER
  Edukacja jako proces warunkujący wyjście z marginalizacji — prawda czy fałsz? Na przykładzie migracji zarobkowych    143
  
  BEATA DYRDA
  „Paradoks edukacyjny” — uczniowie zdolni z grup wysokiego ryzyka    153
  
  BOŻENA MATYJAS
  Szanse edukacyjne dziecka wiejskiego. Stan, uwarunkowania i perspektywy    165
  
  EWA JAROSZ
  „Uczestnictwo dzieci” — idea i jej znaczenie w przełamywaniu wykluczenia społecznego dziecka    179
  
  MARIA DEPTUŁA
  Edukacja rodziców jako sposób zapobiegania wykluczaniu dziecka ze środowiska rówieśników    193
  
  WIOLETTA JUNIK
  Zapobieganie wykluczeniu społecznemu uczniów przez wzmacnianie ich reziliencji    207
  
  BEATA PITUŁA
  Refleksja nad wybranymi uwarunkowaniami marginalizacji roli współczesnego nauczyciela    223
  
  KATARZYNA BORZUCKA-SITKIEWICZ
  Korekcja doświadczeń urazowych będących źródłem zachowań destrukcyjnych jako element inkluzji społecznej    235
  
  JUSTYNA KUSZTAL
  Formy wsparcia i pomocy edukacyjno-wychowawczej dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Niemczech    247
  
  TERESA WILK
  Edukacja teatralna — czyli o profilaktycznym wymiarze sztuki wobec współczesnych niepokojów    257
  
  ALICJA ŻYWCZOK
  Idea afirmacji życia w systemie pedagogicznym Bronisława Ferdynanda Trentowskiego    269
  
  Recenzje
  
  Chowanna. (Myśli wybrane). Komentarz. Wybór i opracowanie Wiesław Andrukowicz. Przedmową opatrzył Lech Witkowski. Posłowie Sławomir Sztobryn. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010, ss. 199, ISBN 978-83-7587-458-7 (Bogusław Śliwerski)    283
  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia