Nauki o Zarządzaniu 2013, nr 3(16)

Nauki o Zarządzaniu 2013, nr 3(16)

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Oddajemy do rąk Państwa kolejny numer naszego czasopisma. Tym razem prezentujemy artykuły mocno zróżnicowane tematycznie, reprezentujące bardzo różne dziedziny współczesnych nauk o zarządzaniu. Poszczególne opracowania różnią się nie tylko tematyką badawczą, ale i zastosowaną koncepcją badań.

W pierwszym rzędzie zwracamy uwagę na publikacje oparte na badaniach empirycznych, które dominują w tym numerze naszego periodyku. Obejmują one rozpoznanie tak różnych zagadnień, jak wpływ klastrów na rozwój przedsiębiorczości w województwie lubelskim (M. Ginter), sposób wyboru miejsc zakupów przez konsumentów (S. Urban, M. Michałowska), wpływ kryzysu na hotelarstwo w Europie i w Polsce (K. Szydłowska), analiza czynników wpływających na realizację funkcji
personalnej (W. Szumowski) oraz sposób wypełniania funkcji właściciela w spółkach Skarbu Państwa (I. Postuła).

Ważne z punktu widzenia polityki redakcji są artykuły poświęcone kwestiom metodycznym. Wobec generalnego deficytu tego typu opracowań w krajowych naukach o zarządzaniu publikacje rozwijające koncepcje i metody badawcze uważamy za cenne. Do tego nurtu wśród prezentowanych w czasopiśmie należą artykuły dotyczące metod badania wpływu nazw marek na zachowania nabywców (A. Krycia-Chomińska), sposobów pomiaru kultury organizacyjnej na potrzeby zarządzania talentami (T. Ingram) oraz metod statystycznej analizy dystrybucji dochodów (I. Blagun, L. Dmytryshyn).

Za wartościowe uważamy też artykuły poglądowe, rozwijające i porządkujące wiedzę na temat możliwości implementowania tak ważnych koncepcji dla współczesnego zarządzania, jak monitoring i coaching (J. Mróz), zarządzanie projektami (A. Marciszewska) czy programy ograniczania stresu pracowników (D. Molek-Winiarska).


Rok wydania2013
Liczba stron166
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Ivan Blagun, Lesya Dmytryshyn: Statistical models for income distribution in the socio-economic systems    9
  Michał Ginter: Klastry jako lokalna polityka stymulowania przedsiębiorczości na przykładzie województwa lubelskiego    21
  Tomasz Ingram: Pomiar kultury organizacyjnej jako determinanty programów zarządzania talentami    36
  Agata Krycia-Chomińska: Wpływ elementów nazwy marki na jej postrzeganie przez nabywców – badanie eksploracyjne    48
  Anna Marciszewska: Zarządzanie zespołem projektowym w organizacjach non-profit    63
  Joanna Mróz: Coaching i mentoring wobec współczesnych wyzwań w rozwojupracowników    75
  Igor Postuła: Problem określenia właściciela ekonomicznego majątku i akcji spółek Skarbu Państwa    91
  Witold Szumowski: Czynniki warunkujące realizację funkcji personalnej    109
  Katarzyna Szydłowska: Europejskie i polskie hotelarstwo w dobie kryzysu europejskiego     119
  Stanisław Urban, Mariola Michałowska: Determinanty wyboru konsumentów dotyczące miejsca zakupu. Raport z badań    133
  Dorota Molek-Winiarska: Znaczenie postaw pracowników w procesie wdrażania programów redukcji stresu zawodowego    154
RozwińZwiń