INNE EBOOKI AUTORA
-33%
Autor:
Format:
pdf, ibuk
W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym do dziś nie znalazło zatem odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny takiej trwałości tego wewnętrznego podziału?
Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej. Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści? Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec? Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 227 |
Kategoria | Komunikacja społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2922-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
1. Komunikacja polityczna – uwagi definicyjne, charakterystyka dziedziny badań | 13 |
2. Zarządzanie informacją w relacjach media–polityka | 25 |
3. Znaczenie prasy opiniotwórczej w procesie komunikacji politycznej | 43 |
3.1. Znaczenie przekazu prasy opiniotwórczej dla polityków | 43 |
3.2. Tygodniki „Die Zeit” i „Rheinischer Merkur” jako przykład prasy opiniotwórczej | 58 |
3.3. Zjednoczenie Niemiec jako przykład sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na informację. Czytelnictwo prasy w okresie zjednoczenia | 66 |
4. Medialny obraz zjednoczenia Niemiec na przykładzie wybranych mediów opiniotwórczych | 71 |
4.1. Wyniki wybranych badań dotyczących przekazu mediów na temat zjednoczenia Niemiec | 71 |
4.2. Treść przekazu prasy opiniotwórczej o różnej opcji światopoglądowej: analiza porównawcza zawartości treści przekazu tygodników „Die Zeit” i „Rheinischer Merkur” (wrzesień 1989–marzec 1990) | 77 |
5. Analiza stanowisk zachodnioniemieckich partii SPD i CDU wobec przełomowych wydarzeń 1989/1990 | 141 |
6. Stanowisko partii SPD i CDU a treść przekazu wybranych tytułów prasy opiniotwórczej w okresie zjednoczenia – analiza porównawcza | 157 |
Podsumowanie | 193 |
Spis ilustracji | 203 |
Bibliografia | 207 |
Kalendarium wydarzeń | 217 |