Opcja czy osoba. Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych

Opcja czy osoba. Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,32

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Co jest kryterium decydującym o rezultacie wyborów samorządowych: opcja czy osoba? Dylemat zawarty w tytule książki pojawia się przy okazji wielu zjawisk towarzyszących wyborom lokalnym. Wybory to przecież nie tylko sam akt wrzucenia głosu do urny - to wielomiesięczny proces będący wypadkową zachowania licznych podmiotów. Autorzy strukturyzują ten proces zgodnie z modelem swoistej matrycy samorządowej, na którą składają się trzy zasadnicze obszary analizy: po pierwsze, rozwiązania instytucjonalne, w ramach których wybory są realizowane; po drugie, publiczność, występująca w roli wyborców; i wreszcie, po trzecie, media, odgrywające ważną rolę w komunikowaniu towarzyszącym wyborom.


Wspólna prezentacja wyników badań w jednym tomie pozwoliła autorom na wieloaspektową analizę zjawisk towarzyszących wyborom samorządowym, umożliwiła podjęcie próby odpowiedzi na pytania dotyczące czynników wpływu na preferencje wyborcze oraz odwołanie się, w wielu miejscach publikacji, do wyników badań z roku 2006.


Książka wpisuje się w nurt badań polskich politologów, socjologów i medioznawców dotyczących funkcjonowania lokalnych scen politycznych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemu zróżnicowania zachowań aktorów politycznych w skali mikro i makro oraz wpływu mediów, w tym również Internetu, na funkcjonowanie lokalnych aren. Podjęty przez autorów problem badawczy dotyczący odpowiedzi na pytanie, na ile na zachowania wyborców wpływa ich ocena kandydującej osoby, a na ile stosunek do ugrupowania, które ona reprezentuje, pozostaje cały czas aktualny. Publikacja stanowi istotny wkład do badań nad lokalnym życiem politycznym w Polsce i wyborami samorządowymi.
Z recenzji dr. hab. Dariusza Skrzypińskiego


Liczba stron148
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3270-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Matryca samorządowa     9
  
  1.1. Rozwiązania instytucjonalne     10
  1.2. Publiczność     15
  1.3. Media     19
  
  2. Zachowania wyborcze     29
  
  2.1. Wybory sejmiku     31
  2.2. Wybory prezydentów i burmistrzów     49
  2.3. Wnioski z badań     59
  
  3. Perswazja zamiast informacji? Ewolucja roli mediów drukowanych w małopolskich wyborach amorządowych     63
  
  3.1. Założenia badawcze     65
  3.2. Dobór próby     68
  3.3. Ramy czasowe badań     71
  3.4. Przebieg badań     72
  3.5. Wnioski z badań     88
  
  4. Rola witryn WWW w małopolskich wyborach samorządowych     93
  
  4.1. Rola Internetu w wyborach – stan badań     94
  4.2. Potencjał Internetu na szczeblu samorządowym     95
  4.3. Uwagi metodologiczne     96
  4.4. Prowadzenie kampanii on-line przez kandydatów     98
  4.5. Witryny WWW kandydatów a wynik wyborów     104
  4.6. Charakterystyka internetowych witryn kandydatów     110
  4.7. Wnioski z badań     121
  
  Podsumowanie     125
  Spis tabel     131
  Spis wykresów     133
  Spis map     134
  Bibliografia     135
  Aneks     141
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia