Opcja czy osoba. Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych

Opcja czy osoba. Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,32

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Co jest kryterium decydującym o rezultacie wyborów samorządowych: opcja czy osoba? Dylemat zawarty w tytule książki pojawia się przy okazji wielu zjawisk towarzyszących wyborom lokalnym. Wybory to przecież nie tylko sam akt wrzucenia głosu do urny - to wielomiesięczny proces będący wypadkową zachowania licznych podmiotów. Autorzy strukturyzują ten proces zgodnie z modelem swoistej matrycy samorządowej, na którą składają się trzy zasadnicze obszary analizy: po pierwsze, rozwiązania instytucjonalne, w ramach których wybory są realizowane; po drugie, publiczność, występująca w roli wyborców; i wreszcie, po trzecie, media, odgrywające ważną rolę w komunikowaniu towarzyszącym wyborom.


Wspólna prezentacja wyników badań w jednym tomie pozwoliła autorom na wieloaspektową analizę zjawisk towarzyszących wyborom samorządowym, umożliwiła podjęcie próby odpowiedzi na pytania dotyczące czynników wpływu na preferencje wyborcze oraz odwołanie się, w wielu miejscach publikacji, do wyników badań z roku 2006.


Książka wpisuje się w nurt badań polskich politologów, socjologów i medioznawców dotyczących funkcjonowania lokalnych scen politycznych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemu zróżnicowania zachowań aktorów politycznych w skali mikro i makro oraz wpływu mediów, w tym również Internetu, na funkcjonowanie lokalnych aren. Podjęty przez autorów problem badawczy dotyczący odpowiedzi na pytanie, na ile na zachowania wyborców wpływa ich ocena kandydującej osoby, a na ile stosunek do ugrupowania, które ona reprezentuje, pozostaje cały czas aktualny. Publikacja stanowi istotny wkład do badań nad lokalnym życiem politycznym w Polsce i wyborami samorządowymi.
Z recenzji dr. hab. Dariusza Skrzypińskiego


Liczba stron148
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3270-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Matryca samorządowa    9
  1.1. Rozwiązania instytucjonalne    10
  1.2. Publiczność    15
  1.3. Media    19
  2. Zachowania wyborcze    29
  2.1. Wybory sejmiku    31
  2.2. Wybory prezydentów i burmistrzów    49
  2.3. Wnioski z badań    59
  3. Perswazja zamiast informacji? Ewolucja roli mediów drukowanych w małopolskich wyborach amorządowych    63
  3.1. Założenia badawcze    65
  3.2. Dobór próby    68
  3.3. Ramy czasowe badań    71
  3.4. Przebieg badań    72
  3.5. Wnioski z badań    88
  4. Rola witryn WWW w małopolskich wyborach samorządowych    93
  4.1. Rola Internetu w wyborach – stan badań    94
  4.2. Potencjał Internetu na szczeblu samorządowym    95
  4.3. Uwagi metodologiczne    96
  4.4. Prowadzenie kampanii on-line przez kandydatów    98
  4.5. Witryny WWW kandydatów a wynik wyborów    104
  4.6. Charakterystyka internetowych witryn kandydatów    110
  4.7. Wnioski z badań    121
  Podsumowanie    125
  Spis tabel    131
  Spis wykresów    133
  Spis map    134
  Bibliografia    135
  Aneks    141
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia