X

  WSTĘP / 11
  1. Założenia wstępne / 11
  2. Metodologia / 14
  3. Obecny stan badań / 29
  4. Struktura książki / 31
  ROZDZIAŁ I
  Rytualna komunikacja medialna w kontekście
  pozostałych modeli komunikowania / 35
  Wprowadzenie / 35
  1. Cztery modele komunikowania / 36
  1.1. Model transmisji (telegraficzny) / 37
  1.2. Model rozgłosu / 40
  1.3. Model recepcji / 43
  1.4. Model rytualny (ekspresyjny, orkiestralny) / 44
  2. Modele komunikowania w perspektywie porównawczej / 50
  3. Typy rytualnej komunikacji medialnej / 55
  3.1. Wydarzenia medialne / 56
  3.2. Rytualne wykorzystanie mediów / 66
  3.3. Rytuały w działaniu mediów / 68
  3.4. Telewizja jako religia / 70
  Podsumowanie / 71
  ROZDZIAŁ II
  Rytuał i rytuał medialny – aspekty teoretyczne / 73
  Wprowadzenie / 73
  1. Cechy rytuału / 76
  2. Typy rytuałów / 85
  3. Funkcje rytuałów / 89
  4. Przestrzeń rytuału / 93
  5. Liminalność i communitas / 95
  6. Symbole i mity / 103
  7. Władza i władza symboliczna / 106
  8. Rytuał medialny / 111
  9. Rytuały medialne a logika mediów / 117
  Podsumowanie / 118
  ROZDZIAŁ III
  Telewizyjny serwis informacyjny jako przestrzeń
  komunikacji rytualnej / 121
  Wprowadzenie / 121
  1. Sposoby badania telewizyjnych serwisów informacyjnych / 122
  2. Telewizyjny serwis informacyjny – zagadnienia definicyjne / 127
  3. Struktura telewizyjnych serwisów informacyjnych / 136
  4. Rola dziennikarzy w kształtowaniu telewizyjnych serwisów
  informacyjnych / 142
  4.1. Prezenter / 145
  4.2. Reporter / 158
  Podsumowanie / 163
  Rozdział IV
  Wydarzenia medialne w telewizyjnych
  serwisach informacyjnych / 165
  Wprowadzenie / 165
  1. Determinanty odświętności telewizyjnego
  serwisu informacyjnego / 167
  2. Typy wydarzeń medialnych / 180
  3. Kampania wyborcza jako wydarzenie medialne? / 182
  Podsumowanie / 184
  ROZDZIAŁ V
  Warstwa werbalna / 187
  Wprowadzenie / 187
  1. Rola języka w komunikacji / 188
  2. Środki stylistyczne / 189
  2.1. Metafora / 190
  2.2. Metonimia / 211
  2.3. Elipsa / 214
  2.4. Hiperbola / 216
  2.5. Pozostałe środki stylistyczne / 219
  3. Nagłówki materiałów / 222
  Podsumowanie / 228
  ROZDZIAŁ VI
  Warstwa wizualna i audialna / 231
  Wprowadzenie / 231
  1. Rola obrazu w komunikacji / 231
  2. Relacje między słowem a obrazem / 237
  3. Typy obrazów / 242
  4. Infografika / 258
  4.1. Prezentacja liczb i wykresów / 259
  4.2. Prezentacja dłuższych tekstów, wypowiedzi, haseł / 266
  4.3. Prezentacja oświadczeń, listów, maili, artykułów prasowych / 276
  4.4. Wizualizacja map / 280
  4.5. Rekonstrukcja zdarzeń / 284
  4.6. Wyjaśnianie złożonych zjawisk i procesów / 289
  5. Elementy dźwiękowe / 295
  Podsumowanie / 301
  ROZDZIAŁ VII
  Ramy medialne / 301
  Wprowadzenie / 301
  1. Ramy medialne i ramowanie – zagadnienia teoretyczne / 302
  2. Typy ramowania / 308
  2.1. Rama „oparta na człowieku” / 309
  2.2. Rama „konfliktu” / 314
  2.3. Rama „moralności”, „odpowiedzialności społecznej”
  i „konsekwencji ekonomicznych” / 317
  2.4. Formuła „cierpienia”, „podejmowanie decyzji”,
  „łapanie złoczyńców” / 319
  2.5. Formuła „akcji” / 320
  2.6. Formuła „ironiczna” / 326
  2.7. Formuła „opakowania narodowego” / 330
  2.8. Formuła „nostalgiczna” / 333
  3. Wydźwięk newsa (waloryzacja aksjologiczna wydarzeń) / 335
  4. Mechanizmy perswazyjne / 339
  5. Mechanizmy dyskursywne / 345
  5.1. Budowanie wspólnoty / 346
  5.2. Rywalizacja / 353
  5.3. Ludyczność / 356
  6. Wartości i ideologie wpisane w treść relacji / 359
  Podsumowanie / 369
  ZAKOŃCZENIE / 371
  Bibliografia / 375
  Spis rysunków / 399
  Aneks / 403
Rytuały medialne w komunikowaniu masowym. Przypadek polskich telewizyjnych serwisów informacyjnych Fakty TVN i Wiadomości TVP
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

406

Kategoria

Politologia

ISBN-13

978-83-231-3756-6

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 14,95 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

34,00

23,80

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

„Dr Aleksandra Seklecka włożyła ogrom pracy w zebranie materiałów o tak licznych elementach teorii mediów, niektórych bardziej znanych, także w Polsce, wielu innych znacznie mniej. To książka nie tylko dla politologów, lecz także dla szerokiego kręgu studentów różnych kierunków, coraz częściej nie tylko społecznych, włącznie z zarządzaniem o profilu humanistycznym, a także kierunków humanistycznych, szukających miejsca pracy na rynku public relations, marketingu politycznego i samorządowego. Dla nich książka będzie istotnie inspirującą monografią – przydatną przy konceptualizacji teoretycznej i podbudowy hipotez na temat natury współczesnego komunikowania masowego. Dla studentów socjologii, medioznawstwa, na których wykłada się elementy wiedzy o komunikacji społecznej, mediach, marketingu politycznego, kierunków kształtowaniu wizerunku itp. będzie to pożyteczna pozycja, zwłaszcza gdy przygotowują prace magisterskie lub doktorskie z tych zakresów tematycznych. Dla praktyków licznych zawodów medialnych, w tym klasycznego dziennikarstwa, to inspirująca refleksja nad swą działalnością i jej doskonaleniem”.
Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa


„Recenzowaną książkę oceniam pozytywnie. Uważam, że stanowi ona wartościowy wkład do dyskursu naukowego na temat nie tylko specyfiki audycji informacyjnych, ale i rytuałów medialnych. Pozytywna ocena dotyczy zarówno wyboru tematyki, zastosowanej w badaniu metodologii, jak i treści opracowania. W szczególności na uznanie zasługuje umiejętność wykorzystania literatury przedmiotu do samodzielnej analizy”.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Stępińskiej, prof. UAM


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!