Kreowanie informacji. Media relations

3 oceny

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,93  19,90

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

13,9319,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka dla profesjonalistów, a jednocześnie podręcznik akademicki dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z public relations. Autor rozszyfrowuje w niej takie terminy, jak: pseudowydarzenie, "czwarta władza", media relations, press relations, przekaz medialny, dziennikarze-eksperci itp. Kompleksowo omawia zagadnienia związane z tworzeniem i utrzymywaniem prawidłowych relacji z szeroko pojętymi mediami. Autor nie tylko porządkuje dotychczasową wiedzę na temat media relations, ale wprowadza do tej dziedziny również nowe elementy – m.in. nowy model uprawiania public relations i nowe aspekty procesu kreowania "wydarzeń" na użytek mediów. Książka oparta jest na bogatej literaturze polskiej i zagranicznej, zawiera wiele przykładów z praktyki.


Liczba stron180
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17727-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  ROZDZIAŁ 1. Media relations jako kluczowa dziedzina PR    27
    1.1. Miejsce relacji: organizacja-media w strategii public relations    28
    1.2. Media - pośrednik i świadek    30
    1.3. Media - niezbędne nagłośnienie a konkurencja na rynku informacyjnym    31
    1.4. Media a system społeczno-polityczny    32
    1.5. "Wolne media" - znaczenie terminu dla dziennikarza i specjalisty w dziedzinie public relations    34
    1.6. Media - kreator sytuacji kryzysowych ("dziennikarstwo śledcze")    36
    Zadania kontrolne    38
    Zalecana literatura    39
  ROZDZIAŁ 2. Ustalenie modelu relacji: specjalista w dziedzinie politycznego public relations–dziennikarz    40
    2.1. Dominujący paradygmat badań    40
    2.2. Modele "pośredniczenia"    41
    2.3. Modele: dwukierunkowy asymetryczny i dwukierunkowy symetryczny    44
    2.4. Właściwy model media relations    46
    Zadania kontrolne    49
    Zalecana literatura    49
  ROZDZIAŁ 3. Rola mediów we współczesnym systemie demokratycznym    50
    3.1. Demokracja - środowisko wspólne dla wolnej prasy i public relations    50
    3.2. Kompetencje "czwartej władzy"    52
    3.3. Normatywne ujęcie funkcji mediów w systemie liberalno-demokratycznym    54
    3.4. Zderzenie założeń teorii "czwartej władzy" z rzeczywistością    57
    3.5. Potrzeba profesjonalizmu wśród podmiotów rynku informacyjnego    58
    3.6. Ewolucja pozycji mediów w kierunku "czwartej władzy"    60
    3.7. Archaiczność koncepcji "czwartej władzy"    63
    Zadania kontrolne    64
    Zalecana literatura    64
  ROZDZIAŁ 4. News a pseudowydarzenie    65
    4.1. News (news story)    65
    4.2. Podstawowe typy newsów    69
    4.3. News jako efekt "negocjacji"    70
    4.4. Gromadzenie i przetwarzanie informacji    72
    4.5. Pseudowydarzenie (pseudo-event)    75
    4.6. Pseudoeksperci (pundits)    77
    Zadania kontrolne    78
    Zalecana literatura    78
  ROZDZIAŁ 5. Zasadnicze uwarunkowania politycznych media relations    79
    5.1. Polityczne media relations    79
    5.2. Ustalanie medialnego "porządku dnia"/"porządku rzeczy" (media agenda setting)    80
    5.3. "Wartości" przekazu medialnego (news values)    82
    5.4. Medialny serwis informacyjny jako inforozrywkowe widowisko (news show)    84
    5.5. "Dziennikarska perspektywa" (the angle)    85
    5.6. System stałych korespondentów (the beat system of reporters)    86
    Zadania kontrolne    87
    Zalecana literatura    87
  ROZDZIAŁ 6. Narzędzia i techniki komunikowania stosowane przez specjalistów w dziedzinie politycznych media relations    88
    6.1. Konieczność dostosowania działań PR do wymagań dziennikarza    88
    6.2. Specjalista w dziedzinie politycznych public relations jako właściwy nadawca przekazu medialnego    90
    6.3. Strategia media relations    91
    6.4. Kontaktowa baza danych (mailing list)    91
    6.5. Wycinki prasowe (press clippings/press cuttings)    92
    6.6. Kreowanie pseudowydarzeń    93
    6.7. Sugerowanie interpretacji "wydarzeń"(poza framing)    96
    6.8. Wywoływanie "dyskusji" wśród pseudoekspertów (spin doctoring)    96
    6.9. Ocena projektu komunikacyjnego    97
    Zadania kontrolne    98
    Zalecana literatura    99
  ROZDZIAŁ 7. Studium przypadku: pierwsza wojna w Zatoce Perskiej - rok 1991    100
    7.1. Geneza politycznego public relations czasu wojny    100
    7.2. Kontekst komunikacyjny    107
    7.3. Wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla rozwoju konfliktu    108
    7.4. "Wojna telewizyjna" (TV war)    109
    7.5. Pseudowydarzenia    110
    7.6. Pseudoeksperci pierwszej wojny w Zatoce Perskiej    121
    7.7. Konkluzja    122
    Zadania kontrolne    123
    Zalecana literatura    125
  ROZDZIAŁ 8. Studium przypadku: druga wojna w Zatoce Perskiej - rok 2003    126
    8.1. Kontekst komunikacyjny    126
    8.2. Wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla rozwoju konfliktu    127
    8.3. Pseudowydarzenia    127
    8.4. Pseudoeksperci drugiej wojny w Zatoce Perskiej    138
    8.5. Konkluzja    140
    Zadania kontrolne    141
    Zalecana literatura    143
  ROZDZIAŁ 9 . Polityczne media relations w Polsce - ocena skuteczności    144
    9.1. Kampania prezydencka 2005 r. - przejawy politycznych media relations    146
    9.2. Kampania negatywna - "czarny PR" czy "czarna propaganda"?    146
    9.3. Hasła i cytaty prasowe (soundbites)    150
    9.4. Jakość politycznych pseudowydarzeń (konwencje, konferencje prasowe, wyjazdy kandydatów "w teren")    152
    9.5. Poziom zintegrowania kampanii: reklamowej i public relations    155
    9.6. Sondaże przedwyborcze a poziom media relations    157
    9.7. Kampania dostatecznie "medialna"    159
    Zadania kontrolne    160
    Zalecana literatura    160
  Zakończenie    161
  Słowniczek najważniejszych terminów    167
  Bibliografia    172
  Indeks    177
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia