POLECAMY
Format:
ibuk
Książka jest drugą publikacją prezentującą rezultaty badań prowadzonych w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJ w ramach projektu INTER GET UP, którego celem było wspieranie rozwoju przedsiębiorczości poprzez stymulację procesu tworzenia nowych oraz poprawę efektywności już istniejących małych i średnich firm, a także pogłębienie współpracy regionalnej w ramach UE. Na treść pracy składają się: opis współczesnych relacji rynkowych i czynników je kształtujących, obszerna analiza profilu i potrzeb informacyjnych polskiego przedsiębiorcy, a także ocena efektywności podejmowanych przez niego działań.
Działania IDiKS w ramach tego projektu składały się z dwóch etapów. Pierwszy zakładał zorganizowanie warsztatów szkoleniowych, dzięki którym przedsiębiorcy będą zdobywać niezbędną wiedzę na temat tworzenia i rozwoju mikroprzedsiębiorstw w warunkach polskiego członkowstwa w UE. Etap drugi obejmował analizę skuteczności przeprowadzonych warsztatów w kontekście doboru właściwych treści szkoleniowych, jak i opracowanie modelu skutecznych działań polskich małych oraz średnich podmiotów gospodarczych na rynku uinijnym na podstawie analizy działań przedsiębiorców z regionu małopolski.
Książka prezentuje rezultaty właśnie tego etapu działań. na jej treść składają się: opis współczesnych relacji rynkowych i czynników je kształtujących, obszerna analiza profilu i potrzeb informacyjnych współczesnego polskiego przedsiębiorcy, a także ocena efektywności podejmowanych przez niego działań po włączeniu Polski do Unii Europejskiej.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 126 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2383-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis ilustracji | 7 |
Wstęp | 9 |
Rozdział I. Własna firma: luksus czy konieczność? (Teresa Sasińska-Klas) | 13 |
Rozdział II. Warsztaty szkoleniowe dla MSP w ramach europejskiego projektu Inter get up (Agnieszka Szymańska) | 29 |
2.1. Uczestnicy szkoleń – kim jest małopolski przedsiębiorca? | 32 |
2.2. Motywacja – dlaczego małopolski przedsiębiorca chce się szkolić? | 38 |
2.3. Treść szkoleń – co małopolski przedsiębiorca chce wiedzieć? | 47 |
2.4. Ocena szkoleń – jakiego rodzaju wiedzę małopolski przedsiębiorca ocenia najwyżej? | 65 |
2.5. Wnioski z badań | 72 |
Rozdział III. Kondycja małopolskiego drobnego przedsiębiorcy w świetle monitoringu Inter get up (Agnieszka Szymańska) | 75 |
3.1. Przedsiębiorcy na etapie Inter get up | 79 |
3.1.1. „Sukcesy”, czyli jak utrzymać firmę i jak ją rozwijać? | 79 |
3.1.2. „Porażki”, czyli dlaczego się nie powiodło? | 83 |
3.2. Przedsiębiorcy na etapie Get up | 85 |
3.2.1. „Sukcesy”, czyli jak odważyć się zostać biznesmenem? | 85 |
3.2.2. „Porażki”, czyli wszystko nadal jest możliwe | 88 |
3.3. Wnioski z badań | 90 |
Rozdział IV. Podsumowanie badań – model małopolskiego przedsiębiorcy na rynku UE (Teresa Sasińska-Klas) | 93 |
ANEKS | 103 |
Bibliografia | 113 |
Mała i średnia przedsiębiorczość w polityce Unii Europejskiej dotyczącej rozwoju rynku pracy – zarys problemu (Halina Szczerbicka) | 115 |