Małopolski przedsiębiorca na rynku Unii Europejskiej

Małopolski przedsiębiorca na rynku Unii Europejskiej

Założenia - doświadczenia - rezultaty

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest drugą publikacją prezentującą rezultaty badań prowadzonych w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJ w ramach projektu INTER GET UP, którego celem było wspieranie rozwoju przedsiębiorczości poprzez stymulację procesu tworzenia nowych oraz poprawę efektywności już istniejących małych i średnich firm, a także pogłębienie współpracy regionalnej w ramach UE. Na treść pracy składają się: opis współczesnych relacji rynkowych i czynników je kształtujących, obszerna analiza profilu i potrzeb informacyjnych polskiego przedsiębiorcy, a także ocena efektywności podejmowanych przez niego działań.


Działania IDiKS w ramach tego projektu składały się z dwóch etapów. Pierwszy zakładał zorganizowanie warsztatów szkoleniowych, dzięki którym przedsiębiorcy będą zdobywać niezbędną wiedzę na temat tworzenia i rozwoju mikroprzedsiębiorstw w warunkach polskiego członkowstwa w UE. Etap drugi obejmował analizę skuteczności przeprowadzonych warsztatów w kontekście doboru właściwych treści szkoleniowych, jak i opracowanie modelu skutecznych działań polskich małych oraz średnich podmiotów gospodarczych na rynku uinijnym na podstawie analizy działań przedsiębiorców z regionu małopolski.


Książka prezentuje rezultaty właśnie tego etapu działań. na jej treść składają się: opis współczesnych relacji rynkowych i czynników je kształtujących, obszerna analiza profilu i potrzeb informacyjnych współczesnego polskiego przedsiębiorcy, a także ocena efektywności podejmowanych przez niego działań po włączeniu Polski do Unii Europejskiej.


Rok wydania2007
Liczba stron126
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2383-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis ilustracji    7
  Wstęp    9
  Rozdział I. Własna firma: luksus czy konieczność? (Teresa Sasińska-Klas)    13
  Rozdział II. Warsztaty szkoleniowe dla MSP w ramach europejskiego projektu Inter get up (Agnieszka Szymańska)    29
    2.1. Uczestnicy szkoleń – kim jest małopolski przedsiębiorca?    32
    2.2. Motywacja – dlaczego małopolski przedsiębiorca chce się szkolić?    38
    2.3. Treść szkoleń – co małopolski przedsiębiorca chce wiedzieć?    47
    2.4. Ocena szkoleń – jakiego rodzaju wiedzę małopolski przedsiębiorca ocenia najwyżej?    65
    2.5. Wnioski z badań    72
  Rozdział III. Kondycja małopolskiego drobnego przedsiębiorcy w świetle monitoringu Inter get up (Agnieszka Szymańska)    75
    3.1. Przedsiębiorcy na etapie Inter get up    79
      3.1.1. „Sukcesy”, czyli jak utrzymać firmę i jak ją rozwijać?    79
      3.1.2. „Porażki”, czyli dlaczego się nie powiodło?    83
    3.2. Przedsiębiorcy na etapie Get up    85
      3.2.1. „Sukcesy”, czyli jak odważyć się zostać biznesmenem?    85
      3.2.2. „Porażki”, czyli wszystko nadal jest możliwe    88
    3.3. Wnioski z badań    90
  Rozdział IV. Podsumowanie badań – model małopolskiego przedsiębiorcy na rynku UE (Teresa Sasińska-Klas)    93
  ANEKS    103
  Bibliografia    113
  Mała i średnia przedsiębiorczość w polityce Unii Europejskiej dotyczącej rozwoju rynku pracy – zarys problemu (Halina Szczerbicka)    115
RozwińZwiń