Zmiana warunkiem sukcesu. Współczesne uwarunkowania i metody wspomagania procesu zarządzania zmianami. PN 277

Zmiana warunkiem sukcesu. Współczesne uwarunkowania i metody wspomagania procesu zarządzania zmianami. PN 277

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zarządzanie zmianami w organizacji jest nierozłącznie związane z koniecznością rozwiązywania problemów, które ze względu na rosnącą dynamikę otoczenia mają coraz częściej złożony charakter. Zmienia się ich natura. Ich postrzeganie i analiza wymagają innego podejścia. Problemy pojawiające się w procesie generowania, projektowania i wdrażania zmian wymagają zastosowania nowych metod i instrumentów zarządzania. Ich dobór jest też związany ze współczesnymi filozofiami zarządzania, które zrodziły się pod presją zjawisk występujących w zewnętrznym środowisku organizacji. Nasilenie zjawisk globalnych, postępujące skracanie się okresu komercjalizacji pomysłów i cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji czy też przewlekły kryzys w gospodarce światowej stawiają nowe wyzwania przed zarządzającymi przedsiębiorstwami. Wsparciem dla nich są propozycje nowoczesnych metod, koncepcji i instrumentów zarządzania, przydatnych również w obszarze regulacji wewnętrznym ruchem organizacyjnym. Stąd też głównym przesłaniem tej książki jest zaprezentowanie ich treści oraz warunków wykorzystania. Całość rozważań zawarta została w czterech częściach. W pierwszej części pracy, zatytułowanej „Przemiany modelu organizacyjnego przedsiębiorstwa”, składającej się z 9 artykułów, przedstawiony został wpływ ogólnych wzorców i koncepcji zarządzania na dobór metod zarządzania zmianami i ich wykorzystanie w stopniu uwzględniającym specyfikę sektorową przedsiębiorstw. Druga część książki, zatytułowana „Metodyczne wspomaganie zarządzania zmianami w organizacji”, jest poświęcona prezentacji współczesnych metod i koncepcji zarządzania służących rozwiązywaniu kluczowych problemów zmieniających się organizacji. W zbiorze przedstawionych metod uwzględniono nie tylko te najnowsze, ale również wcześniej stosowane – ze wskazaniem nowych możliwości ich wykorzystania. Część trzecia, zatytułowana „Społeczne i kulturowe uwarunkowania sukcesu organizacji”, jest zbiorem 9 artykułów, w których przedstawione zostały problemy zarządzania zmianami powstające na gruncie uwarunkowań społeczno-kulturowych oraz propozycje ich rozwiązania. W tej części opracowania szczególną uwagę zwrócono na znaczenie kompetencji menedżerskich w aktywizacji zasobów ludzkich w procesie zarządzania zmianami. Wpływ systemowego podejścia do zarządzania zmianami i jego następstwa w doborze instrumentów regulacji wewnętrznego ruchu organizacyjnego, przejawiający się w uwzględnieniu zjawiska sieciowości w tym złożonym procesie, został zaprezentowany w czwartej części książki, zatytułowanej „Sieci we współczesnych organizacjach”.


Jan Skalik, Joanna Kacała


Rok wydania2013
Liczba stron375
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-313-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  
  Część I. Przemiany modelu organizacyjnego przedsiębiorstwa    13
  
  Anna Dziadkiewicz, Piotr Juchniewicz: Koncepcja zarządzania zmianą w organizacji    15
  Krzysztof Machaczka: Ewolucja paradygmatów organizacji jako element zmiany praktyki zarządzania w wymiarze strategii przedsiębiorstwa    24
  Bartłomiej J. Gabryś: Wybrane metody badawcze w niereprezentacyjnych próbach z perspektywy rozwoju przedsiębiorczej organizacji    33
  Janusz Marek Lichtarski: Strategiczne zarządzanie projektami    40
  Marek Krasiński: Zmiana modelu interakcji kulturowych w przedsiębiorstwach japońskich w Polsce    52
  Beata Skowron-Mielnik: Zarządzanie zasobami ludzkimi w kontekście wyzwań demograficznych    61
  Piotr Głowicki, Gabriel Łasiński, Gabriel Pawlak: Realizacja strategii CRS wybranych przedsiębiorstw poprzez przedsięwzięcia sportowe    70
  Iwona Markowska-Kabała: Identyfikacja interesariuszy mających wpływ na zakres i przebieg zmian w systemie ochrony zdrowia    79
  Sabina Ostrowska: Strategiczne zarządzanie wynikami a modelowanie przyszłych decyzji organizacji publicznej    89
  
  Część II. Metodyczne wspomaganie zarządzania zmianami w organizacji    101
  
  Joanna Kulczycka: Ekoefektywność w rozwoju i doskonaleniu organizacji    103
  Magdalena Hopej-Kamińska, Marian Hopej, Robert Kamiński: Epoki strukturalne    113
  Agnieszka Bieńkowska, Anna Zgrzywa-Ziemak: Rezultaty stosowania TQM wspólnie z innymi metodami zarządzania    120
  Jarosław Ropęga: Zagrożenie niepowodzeniem w procesie wprowadzania zmian w małych firmach    134
  Alina Kozarkiewicz: Wartość dla interesariuszy w ocenie projektów i portfeli projektów – przesłanki koncepcji a wyniki badań empirycznych    144
  Dariusz Porębski: Wykorzystanie strategicznej karty wyników w polskim szpitalu    155
  Aldona Frączkiewicz-Wronka: Partnerstwo publiczno-społeczne jako instrument wielosektorowej polityki społecznej – perspektywa zarządzania publicznego    165
  Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski: Implementacja wybranych metod szczupłego zarządzania produktem w elastycznym zakładzie wytwórczym    182
  Anna Męczyńska, Anna Michna, Iwona Flajszok: Racjonalizacja podejmowania decyzji w sektorze publicznym na przykładzie jednostek oświatowych    195
  Anna Kwiotkowska: Ewolucja przedsiębiorczych kompetencji w rozwoju przedsiębiorstw odpryskowych    207
  Katarzyna Półtoraczyk: Motywowanie pracowników w klasycznych koncepcjach zarządzania a funkcjonowanie współczesnych organizacji    216
  Marcin Klimek, Piotr Łebkowski: Nowoczesne metody harmonogramowania projektu w warunkach niepewności    224
  Magdalena Dolata: Rola intuicji w zarządzaniu projektami    234
  
  Część III. Społeczne i kulturowe uwarunkowania sukcesu organizacji    243
  
  Maciej Malarski: Stymulacja zaangażowania pracowników szansą efektywnego przeprowadzenia zmiany organizacyjnej    245
  Janina Stankiewicz, Marta Moczulska: Kształtowanie zaangażowania pracownikówn poprzez rywalizację i współpracę w świetle wyników badań    254
  Anna Wieczorek-Szymańska: Profile kompetencji menedżerów różnych szczebli zarządzania w sektorze krajowych, uniwersalnych banków komercyjnych    265
  Piotr Głowicki, Gabriel Łasiński, Tomasz Olenderek: Audyt kompetencji menedżerskich na przykładzie wybranej organizacji    275
  Anna Mazurkiewicz: Zarządzanie talentami w uzyskaniu przewagi strategicznej    285
  Elżbieta Kowalczyk: Kompetencje negocjacyjne jako warunek skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi    295
  Joanna Mróz: Osobowościowe i kompetencyjne uwarunkowania sprawności działania współczesnego menedżera    306
  Aneta Stosik, Aleksandra Leśniewska: Problem dopasowania jako wyzwanie dla współczesnych organizacji    315
  Łukasz Sułkowski: Kulturowe uwarunkowania zmian organizacyjnych – cztery paradygmaty    322
  
  Część IV. Sieci we współczesnych organizacjach    331
  
  Arkadiusz Kawa: Sieci pionowe i poziome w gospodarce    333
  Magdalena Zalewska-Turzyńska: Granice organizacji sieciowej – z perspektywy komunikacyjnej    341
  Wiesław Danielak: Normy relacyjne w procesie współdziałania małych i średnich przedsiębiorstw    350
  Agata Austen: Koncepcja sieci w zarządzaniu publicznym: pomiar efektywności partnerstw lokalnych    360
  Justyna Światowiec-Szczepańska: Architektura współpracy przedsiębiorstw    367
RozwińZwiń