Przedsiębiorstwo

-24%

Przedsiębiorstwo

Teoria i praktyka zarządzania

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

47,80  62,90

Format: pdf

Cena początkowa: 62,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 40,26 zł  


47,80

w tym VAT

Podręcznik obejmuje wiedzę o teoretycznych podstawach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz o zarządzaniu nim. Autorzy omówili:
• istotę przedsiębiorstwa oraz rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości,
• znaczenie przedsiębiorstwa w gospodarce,
• otoczenie i konkurencyjność przedsiębiorstwa,
• cele i misję przedsiębiorstw oraz ich typy,
• ryzyko w działalności przedsiębiorstwa,
• zasoby, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę menedżerską,
• strategiczne i operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem,
• kulturę i etykę w działalności przedsiębiorstwa,
• zarządzanie w sytuacjach kryzysowych.


Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, przedsiębiorców i menedżerów.


Rok wydania2024
Liczba stron496
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2608-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  
  
  Wstęp – Stanisław Sudoł
  
  
  Rozdział 1. Geneza przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
  
  
  Rozdział 2. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość – Stanisław Sudoł
  2.1. Przedsiębiorca
  2.2. Przedsiębiorczość
  
  
  Rozdział 3. Przedsiębiorstwo jako główny podmiot życia gospodarczego – Stanisław Sudoł
  3.1. Zróżnicowanie definicji przedsiębiorstwa
  3.2. Cechy odróżniające przedsiębiorstwo od innych podmiotów
  
  
  Rozdział 4. Formy, rodzaje i typy przedsiębiorstw – Stanisław Sudoł
  4.1. Uwagi wstępne
  4.2. Klasyfikacja przedsiębiorstw według kryterium własności
  4.2.1. Przedsiębiorstwa państwowe
  4.2.2. Przedsiębiorstwa samorządu terytorialnego
  4.2.3. Przedsiębiorstwa spółdzielcze
  4.2.4. Przedsiębiorstwa prywatne
  4.2.5. Przedsiębiorstwa mieszane
  4.3. Prawne formy przedsiębiorstw
  4.3.1. Przedsiębiorstwa własności indywidualnej (przedsiębiorstwa jednoosobowe) i spółki cywilne
  4.3.2. Spółki handlowe (spółki prawa handlowego)
  4.4. Przedsiębiorstwa giełdowe i pozagiełdowe
  4.5. Klasyfikacja przedsiębiorstw według rodzaju i zakresu działalności
  4.5.1. Przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe, usługowe, mieszane i konglomeraty
  4.5.2. Przedsiębiorstwa funduszowe
  4.5.3. Przedsiębiorstwa działające w zakresie tworzenia i eksploatacji środków trwałych
  4.6. Klasyfikacja przedsiębiorstw z punktu widzenia terytorialnego rozczłonkowania
  4.7. Klasyfikacja przedsiębiorstw z punktu widzenia zakresu internacjonalizacji
  4.8. Przedsiębiorstwa działające z siecią innych przedsiębiorstw
  4.8.1. Przedsiębiorstwa wirtualne
  4.8.2. Przedsiębiorstwa franczyzowe
  4.9. Przedsiębiorstwa wielopodmiotowe: koncerny i holdingi
  
  
  Rozdział 5. Otoczenie przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
  5.1. Pojęcie i klasyfikacja otoczenia przedsiębiorstwa
  5.2. Przyrodnicze otoczenie przedsiębiorstwa
  5.3. Ekonomiczne otoczenie przedsiębiorstwa
  5.4. Turbulencja otoczenia
  5.5. Granice przedsiębiorstwa w otoczeniu
  
  
  Rozdział 6. Cele i misja przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
  6.1. Teorie głównego celu przedsiębiorstwa
  6.2. Ustalanie wspólnego celu przedsiębiorstwa
  6.3. Cel przedsiębiorstwa a strony zainteresowane
  6.4. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa
  6.5. Szczegółowe cele przedsiębiorstwa
  6.6. Misja przedsiębiorstwa
  
  
  Rozdział 7. Konkurencyjność przedsiębiorstwa – Marek Jacek Stankiewicz
  7.1. Istota i struktura konkurencyjności przedsiębiorstwa
  7.2. Potencjał konkurencyjności i jego elementy
  7.3. Przewaga konkurencyjna
  7.3.1. Istota przewagi konkurencyjnej
  7.3.2. Rodzaje przewag konkurencyjnych
  7.3.3. Źródła przewagi konkurencyjnej
  7.4. Instrumenty konkurowania
  7.4.1. Instrumenty konkurowania „na wejściach” przedsiębiorstwa
  7.4.2. Instrumenty konkurowania na rynku przedsiębiorstw
  7.4.3. Instrumenty konkurowania „na wyjściach” przedsiębiorstwa i ich klasyfikacja
  7.5. Pozycja konkurencyjna
  
  
  Rozdział 8. Niepewność i ryzyko ekonomiczne przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
  8.1. Istota niepewności i ryzyka
  8.2. Zarządzanie ryzykiem
  
  
  Rozdział 9. Zasoby przedsiębiorstwa – Bohdan Godziszewski
  9.1. Różne podejścia do zasobów przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych
  9.2. Struktura zasobów i ich znaczenie dla przewagi konkurencyjnej
  9.3. Wiedza jako specyficzny zasób przedsiębiorstwa
  
  
  Rozdział 10. Wielkość przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
  10.1. Kryteria optymalnej wielkości przedsiębiorstwa
  10.2. Powiększanie wielkości przedsiębiorstwa przez fuzje i przejęcia
  10.3. Zmniejszanie się przedsiębiorstw
  
  
  Rozdział 11. Zarządzanie przedsiębiorstwem — istota i funkcja – Marek Jacek Stankiewicz
  11.1. Pojęcie zarządzania
  11.2. Procesy decyzyjne jako kluczowe ogniwo zarządzania
  11.2.1. Istota decydowania
  11.2.2. Klasyfikacja decyzji
  11.2.3. Problem decyzyjny jako przedmiot decydowania
  11.2.4. Model procesu decyzyjnego
  11.3. Funkcje zarządzania
  11.3.1. Planowanie
  11.3.2. Organizowanie
  11.3.3. Motywowanie
  11.3.4. Kontrolowanie
  
  
  Rozdział 12. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
  12.1. Istota i uwarunkowania struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
  12.2. Typy struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
  12.3. Struktura organizacyjna a wielkość przedsiębiorstwa
  
  
  Rozdział 13. Kadra kierownicza w przedsiębiorstwie – Stanisław Sudoł
  13.1 Rola kadry kierowniczej, umiejętności kierowników i ich rekrutacja
  13.2. Style zarządzania przez kierowników i ich przywództwo
  13.3. Ocena kierowników, ich wynagrodzenie i odpowiedzialność
  13.4. Profesjonalizacja i internacjonalizacja kadry kierowniczej
  
  
  Rozdział 14. Nadzór nad przedsiębiorstwem – Bohdan Godziszewski
  14.1. Istota nadzoru i jego cele
  14.2. Formy nadzoru
  
  
  Rozdział 15. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem – Bohdan Godziszewski
  15.1. Zarządzanie strategiczne jako paradygmat współczesnego przedsiębiorstwa
  15.2. Istota i rodzaje strategii
  15.3. Elementy procesu zarządzania strategicznego
  
  
  Rozdział 16. Operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem – Stanisław Sudoł
  
  
  Rozdział 17. Informatyzacja i wykorzystywanie internetu w zarządzaniu przedsiębiorstwem – Mirosław Haffer
  17.1. Rewolucyjny wpływ informatyzacji i internetu na działalność przedsiębiorstwa
  17.2. Projektowanie informatycznych systemów zarządzania przedsiębiorstwem
  17.3. Informatyczna harmonizacja działalności przedsiębiorstwa
  17.4. Główne obszary zastosowania internetu w przedsiębiorstwie
  
  
  Rozdział 18. Zarządzanie małym przedsiębiorstwem – Stanisław Sudoł
  18.1. Cechy małych przedsiębiorstw
  18.2. Specyficzne zasady zarządzania małym przedsiębiorstwem
  
  
  Rozdział 19. Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym – Mirosław Haffer
  19.1. Pojęcie, cechy i rodzaje przedsiębiorstw międzynarodowych
  19.2. Rodzaje strategii konkurowania przedsiębiorstwa międzynarodowego
  19.3. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych
  19.4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne przedsiębiorstw międzynarodowych
  19.5. Międzykulturowe zarządzanie przedsiębiorstwem
  
  
  Rozdział 20. Kultura i etyka przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
  20.1. Kultura przedsiębiorstwa
  20.2. Etyka przedsiębiorstwa
  
  
  Rozdział 21. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych – Stanisław Sudoł
  21.1. Istota i źródła kryzysu w przedsiębiorstwie
  21.2. Zasady zarządzania w sytuacji kryzysowej
  21.3. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwach w okresie transformacji polskiej gospodarki
  21.4. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwie wobec wejścia Polski do Unii Europejskiej
  21.5. Sytuacje kryzysowe wywołane przyczynami nieekonomicznymi
  
  
  Rozdział 22. Koniec życia przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
  22.1. Przyczyny i objawy ekonomicznego upadku przedsiębiorstw
  22.2. Postępowanie naprawcze, układowe i upadłościowe
  
  
  Bibliografia
  
  
  Indeks nazwisk
RozwińZwiń