Dylematy współczesnej informatyki ekonomicznej. Teoria i praktyczne zastosowania

Dylematy współczesnej informatyki ekonomicznej. Teoria i praktyczne zastosowania

1 opinia

Format:

ibuk

Monografia zawiera wybrane wątki odnoszące się do szeroko rozumianej informatyki ekonomicznej, przedstawione przez 36 autorów, którzy zgłosili chęć podzielenia się swoją wiedzą i przemyśleniami. Wspomniane wątki złożyły się na 20 rozdziałów.


Poruszono tematy zastosowania określonych narzędzi technologicznych, w tym wypadku maszynowego uczenia się i elektronicznej innowacyjności. Odniesiono się do wykorzystania narzędzi internetowych w działalności biznesowej. Zaprezentowano przykłady zastosowania narzędzi internetowych m.in. do: budowania i badania dojrzałości cyfrowej organizacji, oceny bankowych systemów internetowych, budowania zaufania i reputacji w sieci, korzystania ze wspólnych danych, budowy ekosystemu prosumpcji w sieci, budowy e-wizerunku przedsiębiorstwa i oceniono skuteczność e-mailingu jako narzędzia sprzedaży. Poruszono problematykę zastosowania narzędzi ICT w dobie pandemii COVID-19 w zakresie zarządzania wizerunkiem firm z wykorzystaniem social media marketingu, stosowania funkcji komunikatorów sieciowych w czasach pandemii, wykorzystania narzędzi pracy zdalnej oraz usługi biometrii w jednym z banków. Omówiono temat zastosowania narzędzi ICT bezpośrednio do zarządzania przedsiębiorstwami – opisano systemy klasy ERP/BI jako podstawowe narzędzie ICT wspierające zarządzanie przedsiębiorstwami, poruszono problematykę możliwości wykorzystania chmury obliczeniowej w zwinnym zarządzaniu procesami w przedsiębiorstwie, miar stosowanych w podsystemie controllingu oraz wspierania zarządzania projektami.


Rok wydania2022
Liczba stron283
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-870-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne
  
  Część I
  UCZENIE MASZYNOWE I ELEKTRONICZNA
  INNOWACYJNOŚĆ JAKO PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ
  
  Rozdział    1
  Maciej Pondel, Jolanta Pondel
  Segmentacja klientów przy użyciu technik uczenia maszynowego
  w celu zwiększenia efektywności działań marketingowych
  
  Rozdział    2
  Anna Nowacka
  Wpływ otoczenia VUCA na koncepcję Action Learning.
  Ocena przedstawicieli pokolenia Y
  
  Rozdział    3
  Konrad Liszczyk
  Artifical Intelligence i Machine Learning – wykorzystanie algorytmów
  i analiz do profilowania i personalizacji przekazów
  dystrybuowanych w sieci
  
  Rozdział    4
  Dariusz Dudek
  Digital Collaboration Tool jako narzędzie współpracy
  w budowaniu ekoinnowacyjności produktów i usług
  
  Rozdział    5
  Edyta Kulej-Dudek
  Sieć ECOLABNET jako pomost łączący instytucje naukowo-badawcze,
  organizacje pośredniczące oraz przedsiębiorstwa z sektora MŚP
  w ramach współpracy w zakresie ekoinnowacji
  
  Część II
  INTERNET JAKO MEDIUM WSPIERAJĄCE DZIAŁALNOŚĆ BIZNESOWĄ
  
  Rozdział    6
  Krzysztof Hauke, Kazimierz Perechuda, Wojciech Cieśliński
  Cyfrowa dojrzałość organizacji – mechanizmy strumieniowania wartości
  
  Rozdział    7
  Witold Chmielarz, Marek Zborowski
  Identyfikacja różnic metody konwersji w stosunku
  do wybranych wielokryterialnych metod oceny bankowych
  serwisów internetowych
  
  Rozdział    8
  Maja Leszczyńska
  Zaufanie i reputacja jako katalizatory anonimowych relacji
  w procesie współdzielenia dóbr i usług
  
  Rozdział    9
  Rafał Niedbał
  Zastosowanie zasobów otwartych danych w działalności przedsiębiorstw
  
  Rozdział    10
  Maja Leszczyńska, Karol Łopaciński Ekosystem współczesnej prosumpcji.
  Procesy. Postawy. Narzędzia
  
  Rozdział    11
  Maria Kocot, Damian Kocot
  Wykorzystanie narzędzi internetowych w budowaniu e-wizerunku przedsiębiorstwa
  
  Rozdział    12
  Dorota Walentek
  Skuteczność e-mailingu jako narzędzia sprzedaży w obliczu Rewolucji Przemysłowej 4.0
  
  Część III
  ROZWIĄZANIA ICT W CZASIE PANDEMII COVID-19
  
  Rozdział    13
  Katarzyna Łukasik
  Social media marketing w zarządzaniu wizerunkiem firm w dobie pandemii COVID-19
  
  Rozdział    14
  Adam Sokołowski
  Identyfikacja kryteriów wyboru oraz stopnia zastosowania
  funkcji komunikatorów internetowych w małych i średnich
  przedsiębiorstwach w czasie pandemii COVID-19
  
  Rozdział    15
  Klaudia Smoląg
  Praca zdalna w dobie pandemii COVID-19 – perspektywa pracownika i pracodawcy
  
  Rozdział    16
  Kamila Tomczyk
  Usługa biometrii w dobie pandemii COVID-19 na przykładzie
  Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie
  
  Część IV
  NARZĘDZIA ICT WSPIERAJĄCE ZARZĄDANIE PRZEDSIĘBIORSTWAMI
  
  Rozdział    17
  Agnieszka Bitkowska, Damian Dziembek, Tomasz Gzik
  Możliwość zastosowania chmury obliczeniowej do wspomagania
  zwinnego zarządzania procesowego w przedsiębiorstwach
  
  Rozdział    18
  Zdzisław Kes, Andrzej Bytniewski, Anna Chojnacka-Komorowska,
  Marcin Hernes, Agata Kozina, Aleksandra Markowska, Karolina Miałkow-ska,
  Kamal Matouk, Krzysztof Nowosielski, Artur Rot
  Zastosowanie miar zróżnicowania w ocenie odchyleń budżetowych w podsystemie controllingu
  
  Rozdział    19
  Maciej Wach
  Wykorzystanie raportu stanu projektu w predykcji odchyleń
  budżetów projektów inwestycyjnych na przykładzie KGHM Polska Miedź SA
  
  Rozdział    20
  Tomasz Turek
  Wykorzystanie możliwości systemów ERP w kształtowaniu
  sylwetki współczesnego menedżera. Wyniki badań ankietowych
RozwińZwiń