Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej

-30%

Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,60  18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

12,6018,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

          Niniejsza książka – jak wskazuje już sam jej tytuł: Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej – stanowi refleksję nad współczesną koncepcją edukacji wczesnoszkolnej, która zarówno w warstwie teoretycznej, jak i praktycznej nie jest do końca rozstrzygnięta i określona, a zatem prowokuje do dyskusji, inspiruje do dalszych poszukiwań itp.


          Zaprezentowane teksty, ukazujące edukację wczesnoszkolną w różnych kontekstach i aspektach, powstawały w wyniku wieloletnich badań i studiów nad literaturą przedmiotu. Praca szczególnie koncentruje się na przedstawieniu związku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, ukazując, jak dalece rzeczywistość szkolna odbiega od przyjmowanych obecnie założeń teoretycznych, bądź też przekonując czytelnika, że można i trzeba inaczej, lepiej i skuteczniej organizować integrowaną edukację. Autorka snuje refleksję nad istotą i właściwościami tej formy nauczania oraz na temat możliwości optymalizacji procesu kształcenia wczesnoszkolnego.


          Książka jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców. Może być bowiem pomocą dydaktyczną, źródłem informacji dla studentów pedagogiki wczesnoszkolnej oraz czynnych już zawodowo nauczycieli pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, a także osób odpowiedzialnych za politykę edukacyjną na różnych szczeblach nadzoru i doradztwa oraz rodziców uczniów klas I-III.


Liczba stron130
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-336-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Integracja w procesie przemian edukacyjnych    9
    1.1. Ewolucja założeń programowo-organizacyjnych edukacji wczesnoszkolnej (w Polsce w latach 178–1)    9
    1.2. Nowsze koncepcje integracji w edukacji wczesnoszkolnej    17
    1.3. Cele zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej    27
  Rozdział 2. Nauczyciele w obliczu przemian oświatowych    39
    2.1. Postawy nauczycieli wobec strukturalnej i programowej reformy edukacji    39
    2.2. Wiedza nauczycieli na temat procesu uczenia się i jego uwarunkowań    46
    2.3. Postawy nauczycieli wobec narzędzi pomiaru osiągnięć szkolnych    55
  Rozdział 3. Indywidualne różnice między dziećmi w praktyce edukacyjnej    61
    3.1. Rozwijanie umiejętności poznawczych jako cel współczesnej edukacji wczesnoszkolnej    61
    3.2. Poznawanie i uwzględnianie właściwości poznawczych dziecka jako warunek jego powodzenia w szkole    70
    3.3. Wykorzystanie komputera w edukacji wczesnoszkolnej uczniów – możliwości i zagrożenia    76
  Rozdział 4. Matematyka w kształceniu zintegrowanym    85
    4.1. Podmiotowe determinanty uczenia się matematyki    85
    4.2. Wykorzystanie zabawy w procesie kształcenia matematycznego uczniów klas początkowych    96
    4.3. Rozwijanie myślenia twórczego uczniów klas początkowych w procesie kształcenia matematycznego    106
  Zakończenie    117
  Bibliografia    121
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia