Środowisko naturalne w strategiach przedsiębiorstw. Perspektywa interesariuszy

-24%

Środowisko naturalne w strategiach przedsiębiorstw. Perspektywa interesariuszy

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

10,28  13,53

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 13,53 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,28 zł  


10,28

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Strategia zorientowana na ochronę środowiska jest integralną częścią społecznej odpowiedzialności biznesu i przyciąga zainteresowanie ze strony naukowców oraz praktyków, jednak właściwie bez skupiania się na samej odpowiedzialności przedsiębiorstw za środowisko naturalne i na tworzeniu konkurencyjnych strategii zorientowanych na ochronę środowiska. Problem ten jest zatem ważną przesłanką podjęcia tematu publikacji.


Wybór ścieżki strategicznej przedsiębiorstwa związanej z wymaganiami ochrony środowiska jest silnie zdeterminowany wpływem presji interesariuszy, jednak w polskiej literaturze przedmiotu rzadko poddaje się analizie siłę, typ i charakter oddziaływania interesariuszy z uwagi na reakcję strategiczną przedsiębiorstw wobec zagadnień środowiska naturalnego. Istnieje zatem luka poznawcza w odniesieniu do niejednoznacznych wyników badań dotyczących nacisków interesariuszy w zakresie ochrony środowiska na strategie przedsiębiorstw. Niewystarczająco przeanalizowano również bezpośrednie i pośrednie powiązania pomiędzy wielkością przedsiębiorstwa i typami strategii zorientowanych na ochronę środowiska oraz, jak dotąd, niewiele uwagi poświęcono badaniu efektów wynikających z relacji między strategią środowiskową a presją interesariuszy – i w tym aspekcie prezentowane wyniki badań wypełniają ową lukę.


W monografii sformułowano szereg hipotez badawczych, które następnie poddano weryfikacji. Opisano teoretyczne ramy zarządzania uwzględniające aspekty ochrony środowiska. Zwrócono uwagę na rolę strategicznych zdolności do zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, dzięki którym istnieje możliwość równoważenia celów środowiskowych, ekonomicznych i społecznych, co w efekcie prowadzić może do przewagi konkurencyjnej. Następnie poruszono kwestie istoty, nośników i mechanizmów strategii zorientowanych na ochronę środowiska, a także zawarto empiryczną ocenę wpływu presji interesariuszy na typy strategii oraz efektów działalności przedsiębiorstwa wynikających z ich przyjęcia. Monografię zakończono podsumowaniem, w którym sfomułowano wnioski wynikające z weryfikacji hipotez badawczych.


Rok wydania2021
Liczba stron150
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-795-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP
  
  1. OCHRONA ŚRODOWISKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE – PERSPEKTYWA INTERESARIUSZY I ZASOBOWA
  1.1. Zarządzanie organizacją a ochrona środowiska
  1.2. Podejście zasobowe jako ramy teoretyczne
  1.3. Orientacja na interesariuszy a odpowiedzialność za środowisko naturalne przedsiębiorstw
  1.4. Presja interesariuszy a kierunki zmian strategicznych przedsiębiorstw
  
  2. STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW ZORIENTOWANE NA OCHRONĘ ŚRODOWISKA (ZOS)
  2.1. Istota strategii zorientowanych na ochronę środowiska (ZOS)
  2.2. Nośniki i mechanizmy strategii przedsiębiorstw zorientowanych na ochronę środowiska (ZOS)
  2.3. Typy strategii zorientowanych na ochronę środowiska (ZOS) 2.4. Strategie zorientowane na ochronę środowiska a efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw
  
  3. EMPIRYCZNA ANALIZA WPŁYWU PRESJI INTERESARIUSZY NA TYPY STRATEGII ZOS PRZEDSIĘBIORSTW
  3.1. Model badawczy i hipotezy
  3.2. Próba badawcza
  3.3. Metody statystyczne analizy danych
  3.4. Wyniki
  
  PODSUMOWANIE
  
  LITERATURA
  
  SPIS TABEL
RozwińZwiń