Kształcenie zdalne Zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI wieku

Kształcenie zdalne Zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI wieku

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.


Rok wydania2022
Liczba stron252
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3999-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Zamiast wprowadzenia Próba uchwycenia klimatu naszych czasów w kontekście edukacji zdalnej, okraszonej pandemią COVID-19     8
  Rozdział I. Przemiany szkolnictwa wyższego na świecie     20
    1. Masowość kształcenia a jego komercjalizacja     28
      1.1. Facebook jest wrogiem szkoły     32
      1.2. YouTube wie, „jak” (się uczyć)     34
      1.3. Poza szkolną ławą     38
      1.4. Zmieniający się wskaźnik skolaryzacji     42
    2. Egalitaryzm i elitaryzm w podejściu do edukacji w dobie kultury instant     52
    3. Globalizacja – upodmiotowienie czy uprzedmiotowienie ucznia i nauczyciela    57
      3.1. Gdzie podziała się nasza mądrość?     61
      3.2. Nauczyciel versus uczeń    68
    4. E-learning a nauczanie tradycyjne – możliwości i kierunki zmian     74
  Rozdział II. Geneza kształcenia zdalnego     84
    1. Komputer – współczesne okno na świat     96
    2. Rozwój kształcenia na odległość na przestrzeni lat     106
      2.1. Od galaktyki Gutenberga do galaktyki internetu    108
      2.2. Kamień węgielny pod kształcenie zdalne – kształcenie korespondencyjne     115
      2.3. Kształcenie ponad granicami czasu i przestrzeni    117
  Rozdział III. Kształcenie zdalne w perspektywie współczesności     120
    1. Typy i rodzaje kształcenia zdalnego    123
    2. Współczesne metody kształcenia zdalnego     129
    3. Kształcenie zdalne na wyższych uczelniach     137
      3.1. Kształcenie zdalne – uwarunkowania i prognozy     138
      3.2. Szanse i silne strony kształcenia zdalnego     144
      3.3. Zagrożenia i słabe strony zdalnej edukacji     147
    4. Implementacje nowych rozwiązań i platformy e-learningowe     151
    5. E-edukacja w wybranych ośrodkach akademickich    161
    6. Obraz kształcenia zdalnego w szkolnictwie wyższym na świecie     163
  Rozdział IV. Student wobec zmian form edukacji w szkole wyższej 180
    1. Uniwersytety dla wszystkich    183
    2. Polska szkoła przełomu XX i XXI w.     189
    3. Digital natives versus digital immigrants     196
    4. Społeczeństwo „kopiuj, wklej”    199
    5. Kreatywność online, edukacja i autoedukacja w sieci     204
    6. Homo sapere digitus    209
    7. Uczeń szkoły wyższej w kontekście progresu kształcenia zdalnego     211
  Podsumowanie     216
  Bibliografia     228
  Spis rycin i tabel     248
  Summary. Remote learning. Changes in Polish education in the first decade of the 21st century     250
RozwińZwiń