Kształcenie człowieka 27 kamyczków jednej mozaiki

-30%

Kształcenie człowieka 27 kamyczków jednej mozaiki

Impulsy do kształtowania modelu edukacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,50  25,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,50 zł  


17,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce autor pragnie przybliżyć podstawowe idee i myśli Jana Henryka Pestalozziego oraz wskazać możliwości ich praktycznego wdrożenia. Nie uda się nam bowiem ulepszyć edukacji tylko organizacyjną gorliwością i większymi nakładami finansowymi. Sukces edukacyjny nastąpi wówczas, gdy baczyć będziemy na owe ponadczasowe zasady, które zidentyfikował i sformułował dla potomności Pestalozzi.


Swoich czytelników autor upatruje w osobach nie tylko związanych z kształceniem, lecz także politycznie odpowiedzialnych za edukację, jak również w ojcach i matkach, i we wszystkich ludziach, którym leży na sercu dobro dorastającego pokolenia i wywieranie wpływu na kształt szkolnictwa.


Źródłem wsparcia i inspiracji przy powstawaniu niniejszej publikacji była osobowość, która przy całym sukcesie ekonomicznym nie straciła świadomości co do faktu, że także gospodarce i państwu najlepiej służy sytuacja, w której szkoły dbają o kształcenie całego człowieka, stąd też w centrum ich zainteresowań nie jest jego użyteczność, lecz człowieczeństwo. Było to główne dążenie Jana Henryka Pestalozziego.
Artur Brühlmeier


[…] To nie jest książka z historii myśli wychowawczej, z dziejów pedagogiki społecznej czy opiekuńczo-wychowawczej, ale ze współczesnej filozofii wychowania, której założenia adresowane są do wrażliwości, duchowości, sumień i otwartości nauczycieli i pedagogów. […] czyta się ją z ogromną satysfakcją intelektualną, także dzięki bardzo dobremu tłumaczeniu i świetnej edycji Oficyny Wydawniczej „Impuls”. […]
Fragment wprowadzenia
prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego


Rok wydania2011
Liczba stron200
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-858-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze;    5
  Reguła językowa;    10
  Cytaty z dzieł Pestalozziego;    10
  Słowo wstępne do wydania drugiego;    11
  Wprowadzenie od redaktora naukowego;    13
  Kształcenie w duchu Pestalozziego
  Wstęp / podstawowy zamysł książki / cel kształcenia;    23
  Jakość? Jakość!
  Cel: podnoszenie jakości kształcenia / Co to znaczy jakość?;    31
  Typowy Pestalozzi
  Podstawowa zasada Pestalozziego: zgodność z naturą / potencjalne akty łamania zasady;    39
  Daj spokój, wszystko jest przecież względne!
  Problemy z wartościowaniem / odwaga wartościowania;    49
  Wysil się!
  Istota i konieczność osiągnięć uczniów;    55
  O formach kontaktu i innych wartościach
  Wartości i normy / forma i treść;    61
  Słynna triada
  Idea harmonijnego, elementarnego kształcenia według Pestalozziego;    69
  Głosić kazania o moralności?
  Misja wychowawcza szkoły / możliwości kształcenia duchowego;    75
  „Człowiek tam tylko jest pełnym człowiekiem, gdzie ćwiczy”
  Znaczenie, formy i problemy ćwiczenia / umiejętności i wiedza;    83
  Kamień na kamieniu
  Zasada kompletności i jej konsekwencje;    93
  Otwartość!
  Otwartość warunkiem kształcenia;    99
  Posłuszeństwo – nie, dziękuję?
  Uzasadnienie posłuszeństwa / znaczenie dla szkoły;    105
  Dyscyplina to przytomność ducha i ciała
  Dyscyplina jako skupienie na zadaniu;    113
  Poślij papier tam, gdzie pieprz rośnie
  Zasada bliskości / konsekwencje dla szkoły;    119
  Wspaniale, tak dużo wolnego!
  Życie jako przygotowanie do zajęć szkolnych;    129
  Księżyc jest tak duży jak piłka
  Uwzględnianie dziecięcego obrazu świata;    137
  Nie wiem, w co mam ręce włożyć
  Radzenie sobie z prawdziwym i rzekomym nawałem materiału;    145
  Rękodzieło czy rękoczyn?
  O rozwoju zdolności manualnych;    151
  Czym jest człowiek?
  Teoria człowieka według Pestalozziego;    163
RozwińZwiń