EBOOKI WYDAWCY
-30%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W książce autor pragnie przybliżyć podstawowe idee i myśli Jana Henryka Pestalozziego oraz wskazać możliwości ich praktycznego wdrożenia. Nie uda się nam bowiem ulepszyć edukacji tylko organizacyjną gorliwością i większymi nakładami finansowymi. Sukces edukacyjny nastąpi wówczas, gdy baczyć będziemy na owe ponadczasowe zasady, które zidentyfikował i sformułował dla potomności Pestalozzi.
Swoich czytelników autor upatruje w osobach nie tylko związanych z kształceniem, lecz także politycznie odpowiedzialnych za edukację, jak również w ojcach i matkach, i we wszystkich ludziach, którym leży na sercu dobro dorastającego pokolenia i wywieranie wpływu na kształt szkolnictwa.
Źródłem wsparcia i inspiracji przy powstawaniu niniejszej publikacji była osobowość, która przy całym sukcesie ekonomicznym nie straciła świadomości co do faktu, że także gospodarce i państwu najlepiej służy sytuacja, w której szkoły dbają o kształcenie całego człowieka, stąd też w centrum ich zainteresowań nie jest jego użyteczność, lecz człowieczeństwo. Było to główne dążenie Jana Henryka Pestalozziego.
Artur Brühlmeier
[…] To nie jest książka z historii myśli wychowawczej, z dziejów pedagogiki społecznej czy opiekuńczo-wychowawczej, ale ze współczesnej filozofii wychowania, której założenia adresowane są do wrażliwości, duchowości, sumień i otwartości nauczycieli i pedagogów. […] czyta się ją z ogromną satysfakcją intelektualną, także dzięki bardzo dobremu tłumaczeniu i świetnej edycji Oficyny Wydawniczej „Impuls”. […]
Fragment wprowadzenia
prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 200 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-858-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
O autorze; | 5 |
Reguła językowa; | 10 |
Cytaty z dzieł Pestalozziego; | 10 |
Słowo wstępne do wydania drugiego; | 11 |
Wprowadzenie od redaktora naukowego; | 13 |
Kształcenie w duchu Pestalozziego | |
Wstęp / podstawowy zamysł książki / cel kształcenia; | 23 |
Jakość? Jakość! | |
Cel: podnoszenie jakości kształcenia / Co to znaczy jakość?; | 31 |
Typowy Pestalozzi | |
Podstawowa zasada Pestalozziego: zgodność z naturą / potencjalne akty łamania zasady; | 39 |
Daj spokój, wszystko jest przecież względne! | |
Problemy z wartościowaniem / odwaga wartościowania; | 49 |
Wysil się! | |
Istota i konieczność osiągnięć uczniów; | 55 |
O formach kontaktu i innych wartościach | |
Wartości i normy / forma i treść; | 61 |
Słynna triada | |
Idea harmonijnego, elementarnego kształcenia według Pestalozziego; | 69 |
Głosić kazania o moralności? | |
Misja wychowawcza szkoły / możliwości kształcenia duchowego; | 75 |
„Człowiek tam tylko jest pełnym człowiekiem, gdzie ćwiczy” | |
Znaczenie, formy i problemy ćwiczenia / umiejętności i wiedza; | 83 |
Kamień na kamieniu | |
Zasada kompletności i jej konsekwencje; | 93 |
Otwartość! | |
Otwartość warunkiem kształcenia; | 99 |
Posłuszeństwo – nie, dziękuję? | |
Uzasadnienie posłuszeństwa / znaczenie dla szkoły; | 105 |
Dyscyplina to przytomność ducha i ciała | |
Dyscyplina jako skupienie na zadaniu; | 113 |
Poślij papier tam, gdzie pieprz rośnie | |
Zasada bliskości / konsekwencje dla szkoły; | 119 |
Wspaniale, tak dużo wolnego! | |
Życie jako przygotowanie do zajęć szkolnych; | 129 |
Księżyc jest tak duży jak piłka | |
Uwzględnianie dziecięcego obrazu świata; | 137 |
Nie wiem, w co mam ręce włożyć | |
Radzenie sobie z prawdziwym i rzekomym nawałem materiału; | 145 |
Rękodzieło czy rękoczyn? | |
O rozwoju zdolności manualnych; | 151 |
Czym jest człowiek? | |
Teoria człowieka według Pestalozziego; | 163 |