Od faktoringu przeszłości do faktoringu przyszłości

Od faktoringu przeszłości do faktoringu przyszłości

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Sześciorozdziałowe studium ewolucji faktoringu ma charakter porządkujący i eksploracyjny, ale także empiryczno-poznawczy. Wywód jest zorientowany przede wszystkim na czasy współczesne i uwypuklenie zmienności faktoringu stosownie do zmieniających się potrzeb gospodarki. Książka ma liczne walory poznawcze. Stanowią je m.in. systematyzacja wiedzy, przekładająca się na modyfikacje dostępnych rozwiązań faktoringowych, identyfikacja zbioru czynników wpływających na zmiany w systemie faktoringowym, prezentacja zastosowań tytułowego narzędzia w celu polepszenia działalności MSP i w obopólnym interesie faktora i faktoranta, zidentyfikowanie problemów przejrzystości, jakości i integralności oferty oraz obsługi faktoringowej. W monografii szczegółowo omówiono badania nad świadomością faktoringową, a także syntetycznie opisano stan prawny dotyczący faktoringu w wybranych krajach. Przedstawione badania mają charakter aplikacyjny.


Rok wydania2022
Liczba stron245
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-918-4
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Przegląd i krytyka dorobku piśmiennictwa światowego    13
    1.1. Zasoby wiedzy ekonomicznej o faktoringu    13
    1.2. Trzy perspektywy prowadzonych badań    14
  2. Różnorodność definicji, pojęć i interpretacji faktoringu. Implikacje dla teorii i praktyki     41
    2.1. Ewolucja usługi faktoringu     42
    2.2. Środowisko prawne instytucji faktoringu    47
    2.3. Ekonomiczne ujęcie instytucji faktoringu    53
  3. O istocie faktoringu    70
    3.1. W poszukiwaniu istoty faktoringu – podejście abstrakcyjne (ogólne) i transcendentne    70
    3.2. Właściwości natury faktoringu    98
  4. Opis założeń, zakresu i wyników badania empirycznego 102
    4.1. Założenia i zakres    102
    4.2. Rezultaty analizy modeli biznesowych i ofert rynkowych    107
    4.3. Kształtowanie przez faktorów świadomości faktoringowej klientów    144
  5. Modele biznesowe w działalności faktoringowej – od teraźniejszości do przyszłości 166
    5.1. Specyfikacja aktualnych modeli biznesowych podmiotów faktoringowych w Polsce w świetle badania empirycznego    166
    5.2. Sprzedaż faktoringu w ewoluujących tradycyjnych modelach biznesowych    168
    5.3. Ryzyko w ewoluujących tradycyjnych modelach biznesowych    171
    5.4. Technologiczne wsparcie realizacji transakcji faktoringowej – tzw. system faktoringowy    185
    5.5. Modele biznesowe FinTech-ów    192
  6. Perspektywy dalszych przemian w biznesie faktoringowym 200
    6.1. Wpływ cyfryzacji państwa na faktoring 4.0     200
    6.2. Marketing usługi faktoringu w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej    204
    6.3. Kwestie przejrzystości, jakości i integralności oferty oraz obsługi faktoringowej    206
  Zakończenie    212
  Załącznik    216
  Bibliografia    233
  Spis rysunków    244
  Spis tabel    244
  Abstract    246
RozwińZwiń