Teoria zespołowej gry sportowej. Kształcenie gracza

Teoria zespołowej gry sportowej. Kształcenie gracza

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Treści książki zostały przygotowane pod kątem sportu klasyfikowanego, którego istotą jest dążenie do doskonałości uwarunkowanej wielkością uzdolnień gracza. W opracowaniu zajęto się grą traktowaną jako dyscyplina sportu, w której biorą udział dwie grupy ludzi, działających wielopodmiotowo na rzecz przeciwnego, ale określonego celu, według umownie przyjętych reguł. Dokonano analizy zjawisk zachodzących w zespołowych grach sportowych, analizy dyscyplin najpopularniejszych w Polsce, takich jak: piłka nożna, piłka koszykowa, piłka ręczna, piłka siatkowa.


Podręcznik jest rozszerzoną formą ujęcia zagadnień dotyczących działania w czasie gry oraz metod trenowania gracza.


Rok wydania2001
Liczba stron263
KategoriaSport
WydawcaAkademia Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu
ISBN-13978-83-87389-62-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne    7
  
  I. Sport jako część kultury fizycznej    9
  
    1. Sport klasyfikowany i jego determinanty    12
      1.1. Współzawodniczenie    12
      1.2. Sukces sportowy    16
      1.3. Proces treningowy    18
      1.4. Klasyfikacja sportowa    19
  
    2. Zespołowe gry sportowe jako dyscypliny sportu klasyfikowanego    20
      2.1. Organizacyjne formy zespołowych gier sportowych w Polsce    23
        Związki sportowe    23
        Klub sportowy    24
        Zespół sportowy    27
        Zadania graczy    27
        Zadania trenerów    27
        Zadania doradców trenera    28
        Zadania menedżerów i sponsorów    28
  
  II. Gra i działania zawodników    30
  
    1. Zespołowa gra sportowa    30
      1.1. Wartości gry    32
      1.2. Zespołowa gra jako widowisko sportowe    34
      1.3. Reguły gry    36
      1.4. Sędzia zawodów    38
  
    2. Możność działania gracza    40
      2.1. Sytuacyjna możność działania gracza    42
        Indywidualne działania gracza    42
        Grupowe działania graczy    73
        Organizacja współzawodnictwa    105
      2.2. Dyspozycyjna możność działania gracza    110
        Osobowość gracza    110
        Motywacja osiągnięć    113
        Budowa morfologiczna i gibkość ciała    116
        Gibkość ciała    116
        Motoryczność gracza    118
        Dyspozycje koordynacyjne gracza    119
        Dyspozycje kondycyjne gracza    122
      2.3. Kompletne możliwości działania gracza    133
  III. Kształcenie gracza    137
    1. Fazy kariery zawodniczej    137
    2. Wieloetapowe kształcenie gracza    143
      2.1. Gracz – podmiot kształcenia    145
      2.2. Cele kształcenia    146
      2.3. Trener – sprawca procesu kształcenia    149
      2.4. Trener-koordynator    154
      2.5. Trener-selekcjoner    157
  
    3. Etapy kształcenia gracza    159
      3.1. Etap wstępny    162
        Cele strategiczne i taktyczne    162
        Organizacja współzawodnictwa    164
        Ocena predyspozycji do gry    165
        Preselekcyjna funkcja gry    165
        Dobór graczy    167
        Cele operacyjne    170
        Metoda gier dydaktycznych    176
        Metoda ćwiczeń praktycznych    177
        Doskonalenie specjalnych umiejętności ruchowych    181
        Znaczenie wiedzy specjalistycznej w procesie doskonalenia specjalnych umiejętności ruchowych    183
        Metody doskonalenia specjalnych umiejętności ruchowych    189
        Przygotowanie do gry – rozgrzewka    194
      3.2. Etap podstawowy    196
        Selekcja graczy    196
        Organizacja współzawodnictwa sportowego    197
        Ekstensywny proces treningowy    201
        Kontrola efektów treningowych    205
      3.3. Etap specjalny    205
        Ocena skuteczności gry jako podstawa wyznaczania zadań treningowych    208
        Dyrektywy praktyczne – zadania treningowe    214
        Uwarunkowania treningu gracza    216
        Integracja środków treningowych z grą    216
        Indywidualizacja    222
        Intelektualizacja    223
        Rodzaje treningów    224
        Zdolności dostosowania ruchu – działania ofensywne    227
        Zdolności różnicowania ruchów    228
        Zdolność szybkiej reakcji wzrokowo-manualnej    231
        Zdolność szybkiej reakcji wzrokowo-lokomocyjnej (działania defensywne)    233
        Zdolność szybkiej reakcji wzrokowo-lokomocyjnej (działania ofensywne)    234
        Trening taktyki    235
        Trening kondycyjny    237
        Doskonalenie zdolności szybkościowych, szybkościowo-wytrzymałościowych gracza    238
        Doskonalenie siły mięśniowej gracza    239
        Ćwiczenia skoczności gracza    242
        Doskonalenie wytrzymałości gracza    243
        Trening tlenowy o niskiej intensywności    245
        Trening tlenowy o wysokiej intensywności    245
        Odnowa biologiczna    246
        Odnowa sił psychicznych    248
        Wspomaganie treningu gracza    249
        Programowanie cyklów treningowych    251
        Programowanie jednostek treningowych    256
        Kontrola efektów treningu gracza    258
      3.4. Etap profesjonalizacji    262
  
  Znaki zastosowane w opisach    264
  Bibliografia    265
RozwińZwiń