Teoria pracy

-25%

Teoria pracy

Implikacje dla pedagogiki pracy

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,00  48,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

36,0048,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

W związku z coraz bardziej złożonym procesem pracy, ze stale wzrastającymi wymaganiami wobec pracowników, koniecznością trafnego przewidywania ich zachowań oraz zmian dokonujących się w tym procesie pojawia się zapotrzebowanie na interdyscyplinarną teorię pracy, pozwalającą skutecznie rozwiązywać problemy w procesie pracy.


W książce wątki natury psychologicznej i pedagogicznej dotyczące tego procesu zintegrowane są z ujęciem charakterystycznym dla analizy systemowej.


W rozdziale I omówione zostało pojęcie pracy, wieloaspektowość jej procesu, implikacje dla człowieka i pracy wynikające z teraźniejszości i przyszłości, oczekiwania wobec pracowników oraz problemy i kierunki rozwoju pedagogiki pracy. Rozdział II zawiera uwagi krytyczne na temat dotychczasowego stanu teorii, rygory metodologiczne teorii, przyjętą koncepcję człowieka i jego cech, omówienie jej w aspekcie rozwoju człowieka oraz podstawowe założenia teoretyczne. W ośmiu kolejnych rozdziałach zaprezentowane zostały najważniejsze dla procesu pracy zagadnienia: relacje występujące w procesie pracy, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji przez pracowników, ich potrzeby, funkcjonowanie zawodowe, aktywność i przedsiębiorczość, przystosowanie zawodowe, komunikowanie się oraz wypalenie zawodowe.


Zamieszczone w pracy rezultaty badań empirycznych przeprowadzone w odniesieniu do niektórych koncepcji teoretycznych opracowanych przez autorkę potwierdziły ich słuszność.


Liczba stron524
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-085-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Spis treści

  Wstęp    11
  Rozdział I. Problemy pracy w pedagogice pracy    15
    1. Pojęcie pracy    15
    2. Wieloaspektowość procesu pracy    22
    3. Teraźniejszość i przyszłość – implikacje dla człowieka i pracy    33
    4. Oczekiwania wobec pracowników    42
    5. Problemy i kierunki rozwoju pedagogiki pracy    49
  Rozdział II. Podstawy teorii pracy    67
    1. Dotychczasowy stan teorii – uwagi krytyczne    67
    2. Rygory metodologiczne teorii    78
    3. Przyjęta koncepcja człowieka i jego cech    82
    4. Rozwój jako funkcja mechanizmu samoregulacji    93
    5. Podstawowe założenia teoretyczne    111
  Rozdział III. Relacje w procesie pracy    119
    1. Relacje człowieka z otoczeniem – aspekty zachodzących zmian    119
    2. Relacja pracownik – pracownik    130
    3. Struktura i funkcje obiektów technicznych    137
    4. Relacja człowieka z obiektami technicznymi    143
  Rozdział IV. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji przez pracowników    159
    1. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji – zagadnienia teoretyczne    159
    2. Podejmowanie decyzji oparte na strukturze systemu sterującego    172
    3. Warunki i style podejmowania decyzji    178
    4. Podejmowanie decyzji przez pracowników w kontekście przyjętej koncepcji człowieka i jego cech    186
  Rozdział V. Teoretyczna analiza pracy z punktu widzenia potrzeb człowieka    193
    1. Potrzeby w koncepcjach psychologicznych    193
    2. Koncepcja potrzeb sterowniczych człowieka    210
    3. Zaspokajanie potrzeb sterowniczych w procesie pracy    225
  Rozdział VI. Funkcjonowanie zawodowe człowieka    235
    1. Wybór zawodu i działalność zawodowa ze względu na stałe indywidualne cechy osobowości    235
    2. Stałe indywidualne cechy osobowości jako predyspozycje zawodowe    261
    3. Znaczenie samosterowności człowieka w działalności zawodowej    285
    4. Funkcjonowanie człowieka w kontekście procesów samoregulacji i organizacji    297
    5. Role pełnione przez pracowników    310
    6. Podmiotowość człowieka w procesie pracy    320
  Rozdział VII. Aktywność i przedsiębiorczość człowieka w procesie pracy    333
    1. Aktywność i jej mechanizmy    333
    2. Przedsiębiorczość jako cecha działań człowieka i jej twórcze aspekty    343
    3. Wpływ stałych indywidualnych cech osobowości na aktywność i przedsiębiorczość człowieka    355
    4. Aktywność zawodowa człowieka w kontekście doznawanych emocji    359
  Rozdział VIII. Przystosowanie zawodowe    373
    1. Teoretyczne ujęcie przystosowania    373
    2. Przystosowanie w sytuacjach zawodowych    383
    3. Przystosowanie zawodowe w kontekście przyjętej koncepcji człowieka i jego cech    390
  Rozdział IX. Komunikowanie się w procesie pracy    401
    1. Teoretyczne aspekty komunikowania się    401
    2. Funkcje i formy komunikowania się interpersonalnego    407
    3. Przebieg i determinanty procesu komunikowania się w pracy    420
    4. Umiejętności komunikowania się w kontekście koncepcji stałych indywidualnych cech osobowości    428
  Rozdział X. Wypalenie zawodowe    439
    1. Syndrom wypalenia zawodowego – przegląd badań i opinii    439
    2. Wypalenie zawodowe w kontekście przyjętej koncepcji człowieka i jego cech    458
  Uwagi końcowe    467
  Literatura    471
  Indeks nazwisk    501

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia