Nowoczesny marketing kolejowych przewozów pasażerskich

Nowoczesny marketing kolejowych przewozów pasażerskich

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbiorcom problematyki marketingu kolejowych przewozów pasażerskich, wskazanie kierunków jego rozwoju i specyfiki nowoczesnego marketingu.
Założeniem monografii jest zbadanie, jak przeobraża się marketing w kolejowych przewozach pasażerskich w kontekście współczesnych uwarunkowań, jakie są klasyczne i nowoczesne działania i instrumenty marketingowe, jak zachowują się współcześni konsumenci (podróżni), co w usłudze pasażerskiego transportu kolejowego jest dla nich priorytetowe i jak oceniają realizację tych postulatów oraz jakie są kierunki rozwoju marketingu.
W celu osiągnięcia przyjętych założeń:
– przedstawiono przeobrażenia zachodzące w marketingu w kontekście krajowym i międzynarodowym,
– zrealizowano podstawowe problemy badawcze w ujęciu teoretycznym i empirycznym, odnoszące się do tradycyjnych i nowoczesnych działań marketingowych w kolejowych przewozach pasażerskich,
– zaprezentowano wyniki badań pierwotnych „młodych dorosłych” obejmujące zarówno preferencje podróżnych, jak i ocenę realizacji poszczególnych cech i działań marketingowych przez przewoźników kolejowych w kolejowych przewozach pasażerskich,
– wskazano kierunki rozwoju marketingu od tradycyjnego do nowoczesnego w kolejowych przewozach pasażerskich.
Koncepcja monografii obejmuje zagadnienia teoretyczne związane zarówno z tradycyjnym, jak i nowoczesnym marketingiem oraz identyfikację problematyki działań i instrumentów marketingowych w kolejowych przewozach pasażerskich obecnie i w przyszłości.


Ze wstępu


Rok wydania2020
Liczba stron192
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7972-365-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Koncepcja nowoczesnego marketingu 11
    1.1. Definicje marketingu    11
    1.2. Ujęcie tradycyjne problematyki marketingu    18
    1.3. Ujęcie nowoczesne problematyki marketingu    28
  2. Marketing usług transportowych    36
    2.1. Pojęcie oraz istota marketingu usług transportowych    36
    2.2. Badania marketingowe i segmentacja rynku usług transportowych    37
    2.3. Ujęcie tradycyjne problematyki marketingu w przewozach pasażerskich    46
    2.4. Ujęcie nowoczesne problematyki marketingu w przewozach pasażerskich    61
  3. Kolejowe przewozy pasażerskie    64
    3.1. Rynek przewozów pasażerskich    64
    3.2. Charakterystyka kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce    68
    3.3. Finansowanie infrastruktury w sektorze transportu w Polsce ze środków UE    80
    3.4. Obszary finansowania projektów z sektora transportu    86
  4. Konkurencyjność kolejowych przewozów pasażerskich w świetle zachowań komunikacyjnych konsumentów 89
    4.1. Definicja zachowań konsumentów na rynku usług transportowych    89
    4.2. Czynniki wpływające na zachowania konsumentów na rynku usług transportowych    91
    4.3. Konkurencyjność kolejowych przewozów pasażerskich na rynku usług transportowych    92
    4.4. Zachowania komunikacyjne Polaków    97
    4.5. Możliwości poprawy konkurencyjności kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce    102
  5. Preferencje nabywców i ocena realizacji działań marketingowych w kolejowych przewozach pasażerskich    107
    5.1. Preferencje nabywców    107
    5.2. Podstawowe statystyki opisowe mierzonych zmiennych ilościowychwraz z testem normalności rozkładu    111
    5.3. Związki zmiennych socjodemograficznych z preferencjami nabywców usług    114
    5.4. Preferencje nabywców dotyczące nowoczesnych technologii    116
    5.5. Preferencje nabywców dotyczące czasu podróży    126
    5.6. Preferencje nabywców dotyczące ceny przejazdu    132
    5.7. Ocena usług świadczonych w kolejowych przewozach pasażerskich    136
    5.8. Ocena możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii    138
    5.9. Ocena czasu podróży    140
    5.10. Ocena ceny przejazdu    148
    5.11. Podsumowanie badań i wnioski    149
  6. Od marketingu tradycyjnego do nowoczesnego w kolejowych przewozach pasażerskich    152
    6.1. Ujęcie tradycyjne działań marketingowych w kolejowych przewozach pasażerskich – ocena    152
    6.2. Ujęcie nowoczesne działań marketingowych w kolejowych przewozach pasażerskich – propozycja    164
  Bibliografia    173
  Spis rysunków i tabel    185
  Summary    189
RozwińZwiń