POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Książka z serii wydawniczej „Pedagogika Szkoły Wyższej”. Seria, w tym także jej pierwszy tom, jest odpowiedzią na zmiany zachodzące w polskiej nauce, przede wszystkim w zakresie oceny jakości pracy naukowej, a równocześnie stanowi respons na nieusuwalną potrzebę podejmowania i kontynuowania debaty nad aktualnymi problemami pedagogicznymi pojawiającymi się w uniwersytetach i szkołach wyższych.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 222 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
ISBN-13 | 978-83-7972-374-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 7 |
I. UNIWERSYTET MIĘDZY AUTONOMIĄ A DEPENDENCJĄ | 13 |
Elżbieta Wołodźko Autonomia w dyskursie posthumanistycznym a idee akademickiej pedagogiki krytycznej i emancypacyjnej | 15 |
Anna Murawska Autonomia w uniwersytecie. Ku hermeneutycznej racjonalności edukacji | 29 |
Andrzej Olubiński Rozwój i osiągnięcia/degradacja nauk społecznych i społeczeństwa w przeliczeniu na punkty!? | 41 |
II. WOKÓŁ DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ 61 | |
Olha Honcharenko The majesty of university of Kazimierz Twardowski in the context of modern university changes | 63 |
Jacek Moroz Problem-based learning jako element zmiany w myśleniu o edukacji akademickiej | 73 |
Dariusz Stępkowski, Jarosław Wiazowski, Joanna Leszczyńska Jak uczyć nauki? Ewaluacja kursu dydaktyki akademickiej | 83 |
Gitana Naudužieniė Emotional intelligence of students in higher education, students’ academic achievements and satisfaction with studies | 101 |
III. EDUKACJA AKADEMICKA – INSPIRACJE I DOŚWIADCZENIA ZZA OCEANU 111 | |
Agnieszka Materne Nauczyciel japońskiej szkoły podstawowej – edukacja i kariera | 113 |
Constance Murphy Concordia University of Edmonton’s Bachelor of Education After Degree [BEd (AD)] Program | 129 |
Aneta Makowska Szkoła wyższa: od protestów do opuszczonych budynków. Doświadczenia birmańskie | 137 |
Anna Mańkowska Chiński plan OBOR. Czy Chiny zmienią edukację wyższą na świecie? | 151 |
IV. AKADEMIA W ODPOWIEDZI NA ZMIANY SPOŁECZNE 161 | |
Mikołaj Materne Kształcenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie plastyczno-technicznym | 163 |
Aleksander Cywiński Tygiel zmian – winylizacja w dobie gazowej nowoczesności jako świadectwo istotności rzeczy | 177 |
Anna Linka Stypendia studenckie jako komplementarna ścieżka przyjmowania uchodźców w Europie | 185 |
Olga Tunkiewicz Studenci ze spektrum autyzmu w środowisku akademickim | 193 |
BIBLIOGRAFIA | 203 |