Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie

-20%

Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie

Perspektywa humanistyczna

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,60  27,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,6027,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niepodważalną wartością książki jest przeprowadzenie bardzo solidnego (…) i krytycznego przeglądu dorobku naukowego związanego z badaniami klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich. (…)
Przeprowadzone badania pozwoliły Autorowi zidentyfikować występujące w organizacjach współzależności pomiędzy obu badanymi kategoriami naukowymi związanymi z upodmiotowionym postrzeganiem człowieka w organizacji. Złożona analiza tych zależności uwzględnia wartości ważne dla człowieka jako członka organizacji, takie jak: wolność, szczęście, godność, braterstwo i solidarność.
prof. dr hab. Grażyna Prawelska-Skrzypek


Przedmiotem zainteresowania Autora jest perspektywa aksjologiczna we współczesnym zarządzaniu. (…) Ujęcie aksjologiczne wychodzi poza paradygmat zrównania człowieka z pozostałymi czynnikami produkcji zgodny z klasyczną teorią ekonomii. Uznaje człowieka za najważniejszy, odrębny byt w organizacji. Autor trafnie identyfikuje istotną lukę badawczą w dotychczasowym dorobku nauk o zarządzaniu i wskazuje na potrzebę uwzględnienia w nich humanizmu oraz dalszego rozwoju koncepcji zarządzania humanistycznego. Perspektywa humanistyczna stanowi tu swoisty teoretyczno-metodologiczny „zwornik”, w interesujący i niewątpliwie nowatorski sposób kojarzący obszary nauk humanistycznych oraz nauk o zarządzaniu.
prof. dr hab. inż. Jacek Unold


Bolesław Goranczewski – doktor nauk ekonomicznych, menedżer o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu oraz nadzorze właścicielskim. Początkowo zainteresowania naukowe autora koncentrowały się na jakości oraz znormalizowanych systemach zarządzania. Dotyczyły jego aspektów ekonomicznych, a ściślej prakseologicznych, ponieważ odnosiły się do pomiaru skuteczności i efektywności systemów zarządzania jakością czy metod i narzędzi jej kontroli oraz doskonalenia. Z czasem w obszarze zainteresowań Autora pojawiły się kategorie klienta wewnętrznego, a także organizacyjnych zachowań obywatelskich, które zgodnie z założeniami klasyków powinny stanowić emanację humanizmu w organizacji.


Liczba stron232
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-961-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Idea klienta wewnętrznego w organizacji    15
  1.1. Przegląd i systematyka dotychczasowego dorobku    15
  1.2. Analiza treści publikacji badawczych    21
  1.3. Dyskusja oraz analiza krytyczna dotychczasowego dorobku    36
  1.4. Klasyfikacja klienta wewnętrznego. Model autorski    39
  2. Istota organizacyjnych zachowań obywatelskich    45
  2.1. Przegląd i systematyka dorobku literaturowego    46
  2.2. Analiza treści publikacji badawczych    51
  2.3. Specyfikacja organizacyjnych zachowań obywatelskich
  oraz analiza krytyczna dotychczasowych dokonań    62
  3. Konceptualizacja, operacjonalizacja badań oraz zastosowane metody
  badawcze    71
  3.1. Pozycjonowanie klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań
  obywatelskich w wymiarze eksplanacyjnym. Odniesienia
  paradygmatyczne    71
  3.2. Założenia metodyczne oraz zastosowane narzędzia badawcze    76
  3.3. Charakterystyka organizacji, dobór próby, cel i problemy
  badawcze    89
  4. Wyniki przeprowadzonych badań własnych. Opis i analiza    103
  4.1. Warunki organizacyjne sprzyjające zaistnieniu idei klienta
  wewnętrznego i przejawianiu organizacyjnych zachowań
  obywatelskich    103
  4.2. Warunki psychospołeczne sprzyjające idei klienta wewnętrznego
  oraz rozwojowi i podtrzymaniu OCB    118
  4.3. Warunki organizacyjne oraz psychospołeczne przeciwskuteczne
  dla idei klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań
  obywatelskich    138
  4.4. Świadomość klienta wewnętrznego oraz konsekwencje zachowań
  etosowych w organizacji    155
  4.5. Determinanty wpływające na skłonność do podejmowania
  organizacyjnych zachowań obywatelskich o największej sile
  oddziaływania    164
  5. Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie.
  Podsumowania, konkluzje i wytyczne do kolejnych badań    175
  5.1. Porównanie idei klienta wewnętrznego i organizacyjnych
  zachowań obywatelskich. Cechy wspólne i różnicujące    175
  5.2. Relacje między klientem wewnętrznym a organizacyjnymi
  zachowaniami obywatelskimi. Wnioski i konstatacje    178
  5.3. Przesłanki dalszych badań    191
  Zakończenie    197
  Bibliografia    203
  Indeks nazwisk    225
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia