Sfera popytowa w ewolucji innowacyjnej. Ujęcie aksjomatyczne

Sfera popytowa w ewolucji innowacyjnej. Ujęcie aksjomatyczne

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy podjęto próbę formalnego ujęcia zależności pomiędzy aktywnością innowacyjną producentów a zjawiskiem konsumpcjonizmu, nierozerwalnie związanym ze sferą popytową, w stosownie zmodyfikowanym systemie dedukcyjnym Arrowa-Debreu. Są to związki dwojakiego rodzaju: z jednej strony zmiany innowacyjne w sferze produkcji wpływają na sytuację konsumentów, a z drugiej strony konsumenci jako udziałowcy firm mają wpływ na wybór optymalnych planów produkcji, czyli mogą zadecydować o realizacji innowacyjnych planów produkcji. Jednocześnie jednym z ważnych elementów charakteryzujących konsumentów jest ich innowacyjność, odzwierciedlona w indywidualnych relacjach preferencji. Innowacyjność konsumentów widoczna jest w ich podejściu do towarów innowacyjnych dostępnych na rynku, a konsumenci będący udziałowcami w firmach mają wpływ na wybór oraz realizację planów produkcji opartych na innowacjach. W prezentowanej monografii zaproponowane zostało nowe aksjomatyczne ujęcie badanego problemu wykorzystujące formalny model systemu ekonomicznego, w którym strona popytowa jest aktywnym uczestnikiem procesu innowacyjnego rozwoju gospodarczego.


Rok wydania2018
Liczba stron112
KategoriaTeoria ekonomii
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-763-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Wprowadzenie w problematykę formalnego ujęcia neoschumpeterowskiej teorii popytu     11
    1.1. Uwagi ogólne     11
    1.2. Pojęcia innowacji oraz innowacyjności w teorii ekonomii     13
    1.3. Rodzaje innowacji oraz wskaźniki innowacyjności     18
    1.4. Ruch okrężny i rozwój gospodarczy w ujęciu J.A. Schumpetera     21
    1.5. Rola sfery popytowej w innowacyjnym rozwoju gospodarczym     25
    1.6. Metoda aksjomatyczna w ekonomii     28
  
  2. Model ekonomii Debreu oraz jego modyfikacje i rozszerzenia     32
    2.1. Model ekonomii Debreu z własnością prywatną i z pieniądzem     32
      2.1.1. Uwagi wstępne     32
      2.1.2. System produkcji     32
      2.1.3. System konsumpcji     34
      2.1.4. Ekonomia Debreu z własnością prywatną     36
      2.1.5. System finansowy     36
      2.1.6. Ekonomia Debreu z pieniądzem     38
    2.2. Model ekonomii z podażowymi relacjami preferencji     40
    2.3. Aksjomatyzacja zmian kumulatywnych oraz innowacyjnych     42
    2.4. Zmiany imitujące w sferze produkcji     50
  
  3. Innowacyjność konsumentów     57
    3.1. Charakterystyka innowacyjnych planów produkcji i konsumpcji     57
    3.2. Proinnowacyjne relacje preferencji dotyczące towarów innowacyjnych     61
    3.3. Proinnowacyjne preferencje potażowe     63
  
  4. Rozwój innowacyjny oraz proces dyfuzji innowacji     65
    4.1. Rozwój innowacyjny w ujęciu dynamicznym     65
    4.2. Proces dyfuzji innowacji     68
    
  5. Innowacje jako determinanty zmian w sferze popytowej     75
    5.1. Wpływ zmian innowacyjnych na zachowanie kumulatywne konsumentów     75
    5.2. Wpływ zmian innowacyjnych na rynek pracy     78
  
  6. Wpływ konsumentów na zmiany innowacyjne     86
    6.1. Wpływ proinnowacyjnych podażowych relacji preferencji na rozwój innowacyjny     86
    6.2. Rola oszczędności oraz kredytu konsumpcyjnego w procesie dyfuzji innowacji     91
    6.3. Wpływ sfery popytowej na intensywność zmian innowacyjnych     96
  
  Zakończenie     100
  Wykaz symboli     102
  Literatura     106
RozwińZwiń