Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów

Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem pracy jest określenie roli, jaką odgrywa ryzyko w wyborach i zakupach dokonywanych przez konsumentów. Badania nad rolą ryzyka w decyzjach nabywczych konsumentów mają nie tylko duże walory poznawcze, służące pełnemu zrozumieniu rynkowych zachowań jednostki, ale stanowią także istotne implikacje dla praktyki. Postrzegane przez konsumentów ryzyko może bowiem wydłużyć ich proces decyzyjny, oddalić podjęcie zakupu w czasie, a nawet doprowadzić do całkowitej rezygnacji z zakupu. Wiedza na temat wpływu postrzeganego ryzyka na decyzje nabywcze konsumentów nabierać będzie jeszcze większego znaczenia dla praktyki w perspektywie nasilającej się globalizacji problemów gospodarczych i rosnącej konkurencji.


Przedmiotem badań są decyzje nabywcze konsumentów, postrzegane przez konsumentów ryzyko i czynniki determinujące jego poziom oraz sposoby oceny postrzeganego ryzyka i jego redukcji. Szczegółowym rozważaniom poddane zostało ryzyko występujące przy zakupach żywności, sprzętu domowego (sprzęt RTV i AGD) i usług turystycznych (zakup wycieczki i wczasów). W odniesieniu do tych trzech grup produktów zbadano także skłonność konsumentów do ryzyka.


Podstawami źródłowymi pracy są: klasyczna i najnowsza literatura przedmiotu, polska i zagraniczna, opublikowana w formie zwartej i w postaci artykułów, a także statystyki wyczerpujące i niewyczerpujące GUS, dane i opracowania m.in. Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH w Warszawie, Ipsos – Demoskop, Pentor RI, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz inne materiały publikowane i niepublikowane instytucji badawczych i uczelni wyższych. Źródło informacji stanowią także dane uzyskane drogą dwuetapowych badań empirycznych.


Rok wydania2010
Liczba stron288
KategoriaTeoria ekonomii
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-606-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  Rozdział I. DECYZJE NABYWCZE KONSUMENTÓW – ISTOTA i CHARAKTERYSTYKA    13
    1. Decyzje podejmowane przez konsumentów    13
    2. Proces decyzyjny konsumentów    16
    3. Rodzaje decyzji nabywczych    22
    4. Determinanty decyzji nabywczych konsumentów    29
  Rozdział II. RYZYKO KONSUMENTA i JEGO DETERMINANTY    36
    1. Pojęcie ryzyka – semantyka i typologia    36
    2. Anatomia konsumenckiego ryzyka    48
    3. Źródła postrzeganego przez konsumentów ryzyka i jego determinanty    58
    4. Ocena oraz strategie redukcji ryzyka przez konsumentów    65
  Rozdział III. BADANIA RYZYKA KONSUMENTÓW – ASPEKT METODYCZNY    79
    1. Stan badań nad ryzykiem konsumentów    79
    2. Źródłowe i metodyczne podstawy pomiaru ryzyka konsumentów    90
    3. Ilościowe metody analizy danych w badaniach nad ryzykiem – możliwości, ograniczenia    100
    4. Metodyka zrealizowanych badań bezpośrednich    108
  Rozdział IV. POLSKI KONSUMENT WOBEC RYZYKA    119
    1. Konsument w Polsce – profil demograficzno-ekonomiczny    119
    2. Konsumencka percepcja ryzyka    133
    3. Sposoby oceny ryzyka przez konsumentów    141
    4. Strategie ograniczania postrzeganego ryzyka    155
  Rozdział V. RYZYKO KONSUMENTA NA WYBRANYCH RYNKACH – UJĘCIE MODELOWE    168
    1. Ryzyko towarzyszące zakupowi żywności    168
    2. Ryzyko towarzyszące zakupowi sprzętu domowego    185
    3. Ryzyko towarzyszące zakupowi usług turystycznych    200
    4. Modele konsumenckiego ryzyka na wybranych rynkach    217
  ZAKOŃCZENIE    225
  BIBLIOGRAFIA    233
  SPIS RYSUNKÓW    253
  SPIS TABEL    255
  ANEKS METODYCZNY    259
  ANEKS ŹRÓDŁOWY    277
RozwińZwiń