Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 530. Sharing economy vs. access economy

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 530. Sharing economy vs. access economy

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

W 70. rocznicę powołania Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego Oddziału we Wrocławiu oddajemy Czytelnikom zbiór artykułów będący pokłosiem trzeciej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Społeczne gospodarowanie – sharing economy”, zorganizowanej w 2018 r. przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział we Wrocławiu. Opublikowane artykuły przedstawiają obszary badawcze ich autorów i jednocześnie są kontynuacją dyskusji konferencyjnej na temat nowego modelu gospodarowania – „gospodarki współdzielenia” – cechującego się aktywnością podmiotów rynkowych i społeczeństwa ukierunkowaną na zwiększanie efektywności wykorzystywania różnych zasobów poprzez bezpośrednie wzajemne świadczenie usług, współtworzenie i współfinansowanie projektów, a także współużytkowanie i wspólną konsumpcję dóbr.


Rok wydania2018
Liczba stron171
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Część 1. Sharing economy w teorii i w praktyce gospodarczej     11
  Nina Stępnicka, Paulina Wiączek: Sharing economy vs. access economy – wybrane aspekty terminologiczne i metodologiczne     13
  Katarzyna Włodarczyk: Konsumpcja kolaboratywna w dobie globalizacji konsumpcji     26
  Justyna Ziobrowska: Pokolenie wspólnych zasobów     37
  Nina Stępnicka: Sharing economy a ekonomia społeczna i ekonomia behawioralna     46
  Agnieszka Bukietyńska: Technologie informacyjno-komunikacyjne a ekonomia współdzielenia     55
  Małgorzata Błażejowska: Sieciowanie branżowe podmiotów ekonomii społecznej na przykładzie „Panato Bag”     67
  Elżbieta Mirecka: Sharing economy a podatki     77
  Agnieszka Kochel: Podatkowe aspekty ekonomii współdzielenia w Polsce     86
  Część 2. Cechy gospodarki współdzielenia w decyzjach zarządczych     97
  Anita Tkocz: Marketing wspólnej sprawy jako przykład współpracy organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw     99
  Barbara Iwankiewicz-Rak, Barbara Mróz-Gorgoń: Crowdfunding – przykład społecznego współdzielenia     108
  Anna Motylska-Kuźma: Equity crowdfunding – doświadczenia polskie     117
  Mateusz Rak: Współpraca fundacji korporacyjnych i ich założycieli w realizacji celów strategii     127
  Adam Hetmańczuk, Tomasz Hetmańczuk: Czy asymetria sald w systemie TARGET2 może być interpretowana w kategoriach szeroko rozumianej sharing economy?     137
  Zbigniew Jurczyk: Zasady sprawiedliwej wymiany a marketing     147
  Putyło Katarzyna: Tworzenie wartości dla pacjenta i dla podmiotu medycznego w usługach ochrony zdrowia     164
RozwińZwiń