Metody statystyczne w sterowaniu jakością produkcji

-14%

Metody statystyczne w sterowaniu jakością produkcji

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

0,86  1,00

Format: pdf

Cena początkowa: 1,00 zł (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 0,76 zł  


0,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca składa się z czterech części, które tworzy dziewiętnaście rozdziałów, oraz dodatku. W niniejszej pracy przedstawiono powszechnie znane klasyczne metody wspomagające zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach o charakterze produkcyjnym, ale również zawarto wiele nowych propozycji rozwiązań w zakresie sterowania jakością w toku produkcji, kontroli materiału pochodzącego z produkcji zakończonej czy właściwego przygotowania w fazie projektowej. Przedstawione propozycje rozwiązań poddano teoretycznej analizie porównawczej z rozwiązaniami klasycznymi, a w wielu przypadkach analizy te zostały uzupełnione symulacjami Monte Carlo.


Rok wydania2009
Liczba stron448
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-956-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    9
  CZĘŚĆ I. PODSTAWY STOSOWANIA METOD STATYSTYCZNYCH W STEROWANIU JAKOŚCIĄ    15
  Rozdział 1. RYS HISTORYCZNY    17
  Rozdział 2. METODY STATYSTYCZNE W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ    22
  2.1. Standardy ISO    23
  2.2. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM)    25
  2.3. Six Sigma    33
  Rozdział 3. PODSTAWOWE METODY STATYSTYCZNO-LOGICZNE OPISU JAKOŚCI    41
  3.1. Jakość i podstawowe metody oceny jakości    41
  3.2. Siedem narzędzi statystycznego sterowania jakością    47
  CZĘŚĆ II. STEROWANIE JAKOŚCIĄ W TOKU PRODUKCJI    55
  Rozdział 4. KARTY KONTROLNE    57
  4.1. Podstawowe informacje    57
  4.2. Teoretyczne podstawy kart kontrolnych do liczbowej oceny właściwości procesu    70
  4.3. Karty kontrolne stosowane przy liczbowej ocenie właściwości    76
  4.4. Karty kontrolne stosowane przy ocenie alternatywnej    97
  Rozdział 5. MODYFIKACJE KLASYCZNYCH KART KONTROLNYCH    111
  5.1. Łączne monitorowanie poziomu przeciętnego i rozproszenia    112
  5.2. Monitorowanie asymetrii    123
  5.3. Możliwości zastosowania nieklasycznych kart kontrolnych    132
  Rozdział 6. KARTA KONTROLNA Y/X    135
  6.1. Konstrukcja toru kontrolnego Y/X    135
  6.2. Teoretyczne podstawy wykorzystania toru Y/X    136
  6.3. Rezultaty symulacji komputerowych    146
  6.4. Karta Y/X  wnioski    154
  Rozdział 7. KARTY KONTROLI WIELOWYMIAROWEJ    155
  7.1. Podstawowe rozkłady wielowymiarowe    155
  7.2. Karta T2 Hotellinga    159
  Rozdział 8. METODY NIEPARAMETRYCZNE W STEROWANIU JAKOŚCIĄ    164
  8.1. Wykorzystanie testów nieparametrycznych w sterowaniu jakością    164
  8.2. Symulacje komputerowe    184
  Rozdział 9. ANALIZA ZDOLNOŚCI PROCESU    194
  9.1. Wstępna ocena zdolności procesu    195
  9.2. Wskaźniki zdolności procesu    197
  CZĘŚĆ III. KONTROLA ODBIORCZA    203
  Rozdział 10. CHARAKTERYSTYKA PLANÓW KONTROLI ODBIORCZEJ    205
  10.1. Tworzenie partii i pobieranie próby    207
  10.2. Kontrola odbiorcza według oceny alternatywnej    208
  10.3. Plan jednostopniowy kontroli alternatywnej    209
  10.4. Plany dwustopniowe    224
  10.5. Plany wielostopniowe    225
  10.6. Plany sekwencyjne    227
  Rozdział 11. WYBRANE PLANY ODBIORCZE    233
  11.1. Plany odbiorcze MIL STD 105E (PN-ISO 2859)    233
  11.2. Plany LTPD Dodge’a i Romiga    235
  11.3. Plany AOQL Dodge’a i Romiga    237
  11.4. Plany IQL    237
  11.5. Plany zapewniające ustalone ryzyko producenta i odbiorcy    239
  Rozdział 12. KONTROLA ODBIORCZA WEDŁUG LICZBOWEJ OCENY WŁAŚCIWOŚCI    245
  12.1. Plany odbioru dla jednostronnej granicy tolerancji przy znanym odchyleniu standardowym    247
  12.2. Plany odbioru dla jednostronnej granicy tolerancji przy nieznanym odchyleniu standardowym    252
  12.3. Plany odbiorcze z dwustronną granicą tolerancji i znanym odchyleniem standardowym    253
  12.4. Plany odbiorcze LTPD i AOQL dla liczbowej oceny właściwości    255
  Rozdział 13. KONTROLA ODBIORCZA – WYSTĘPOWANIE ASYMETRII    258
  13.1. Podstawowe oznaczenia    258
  13.2. Postawienie zagadnienia    259
  13.3. Rozważania dla rozkładu normalnego    262
  13.4. Analiza symulacyjna – kwantyle statystyki Zn    263
  13.5. Zastosowania praktyczne    264
  13.6. Analiza symulacyjna – zastosowanie statystyki Zn    266
  Rozdział 14. PLANY KONTROLI CIĄGŁEJ    271
  14.1. Podstawowe charakterystyki planu CSP-1    272
  14.2. Wyznaczanie parametrów planu CSP-1    276
  14.3. Plany CSP-2 i CSP-3    277
  14.4. Plany wielopoziomowe    278
  14.5. Modyfikacja planu ciągłej kontroli jakości    280
  Rozdział 15. WYKORZYSTANIE METOD WNIOSKOWANIA BAYESOWSKIEGO W KONTROLI JAKOŚCI    283
  15.1. Wnioskowanie bayesowskie przy ocenie alternatywnej    285
  15.2. Wnioskowanie bayesowskie przy założeniu rozkładu normalnego zmiennej diagnostycznej    290
  15.3. Teoretyczne rozkłady wykorzystywane we wnioskowaniu bayesowskim w kontroli odbiorczej    292
  15.4. Rozkłady „subiektywne”    294
  15.5. Modyfikacje klasycznych planów kontroli odbiorczej    298
  CZĘŚĆ IV. INNE WYBRANE ZAGADNIENIA STATYSTYCZNEJ KONTROLI JAKOŚCI    309
  Rozdział 16. PLANOWANIE EKSPERYMENTÓW    311
  16.1. Planowanie doświadczeń – ogólna charakterystyka    313
  16.2. Podstawowe określenia, oznaczenia i symbole    316
  16.3. Charakterystyka podstawowych planów eksperymentów czynnikowych    320
  Rozdział 17. PROBLEM JAKOŚCI DANYCH W PROCEDURACH KONTROLI ODBIORCZEJ    329
  17.1. Wpływ błędów pomiaru na ocenę jakości    331
  17.2. Mierniki wykorzystywane do oceny metody pomiarowej    337
  17.3. Błędy kwalifikacji jako konsekwencja błędów pomiaru    338
  17.4. Ocena poprawności i precyzji metody pomiarowej    345
  Rozdział 18. KOSZTY KONTROLI JAKOŚCI    348
  18.1. Struktura kosztów kontroli jakości    349
  18.2. Koszty w procedurach odbiorczych kontroli jakości    352
  18.3. Wyniki analizy symulacyjnej    358
  Rozdział 19. PROCESY STOCHASTYCZNE W KONTROLI JAKOŚCI    368
  19.1. Ogólna charakterystyka procesów stochastycznych    368
  19.2. Karty kontrolne przy występowaniu autokorelacji    370
  19.3. Procesy stochastyczne a ciągłe plany kontroli jakości    385
  ZAKOŃCZENIE    391
  DODATEK    395
  BIBLIOGRAFIA    439
RozwińZwiń