Edukacja polonistyczna wobec przemian kulturowych

Edukacja polonistyczna wobec przemian kulturowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

35,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 35,70 zł  


35,70

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tytuł publikacji i problematyka zamieszczonych w niej artykułów wpisują się w obszar interdyscyplinarnych badań i dyskusji nad kształtem współczesnej edukacji – w tym edukacji polonistycznej – i perspektyw jej rozwoju. Znaczącą rolę w opisach tego zagadnienia pełnią procesy będące konsekwencją przełomowych zmian, jakie zachodzą w świecie pod wpływem nowych mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych, ekspansywnej popkultury, cyfryzacji oraz wielu innych zjawisk wyznaczających aktualne i przyszłe kierunki rozwoju społeczno-kulturowego. Wiele z nich dotyczy napięć, jakie powstają pod wpływem oddziaływania przeciwstawnych trendów, tj. między tym co globalne a tym co lokalne; tym co uniwersalne a tym co jednostkowe; między tradycją a nowoczesnością, dążeniem do osiągnięcia równowagi a eksponowaniem chaosu i niepewności; między trwałością i ciągłością zjawisk a ich zróżnicowaniem, niestałością i wieloznacznością itd. Tak diagnozowane realia współczesności zdaniem wielu badaczy to epokowe wyzwania szkolne i edukacyjne.


Rok wydania2017
Liczba stron304
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-998-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie Przeobrażenia w kulturze jako wyzwania edukacyjne    7
  Marta Rusek Bitwa książek i bitwa o książki. Transformacje kształcenia literackiego    13
  Iwona Morawska Kanon lektur szkolnych Krytyka i obrona    29
  Beata Kędzia-Klebeko Czytelnik w mediosferze – współczesny uczeń wobec wyzwań obowiązkowych lektur szkolnych    45
  Anna Ślósarz Lektury szkolne po remediacji druku    55
  Krzysztof Koc Narracja o wielokulturowości w szkolnej edukacji polonistycznej (zarys koncepcji)    77
  Mariusz M. Leś Science fiction w edukacji humanistycznej. Ustalenia i perspektywy    91
  Agata Kucharska-Babula „Grająca” literatura – refleksja o lekturach w ogólnokształcących szkołach muzycznych II stopnia    103
  Dariusz Szczukowski Nauczyciel-ignorant czyta poezję najnowszą    115
  Barbara Myrdzik Dlaczego ważne jest tworzenie opowieści o własnym życiu? Rozważania przy lekturze „Ostatniego rozdania” Wiesława Myśliwskiego    127
  Grażyna B. Tomaszewska Alegoria prawdy: Jacek Dehnel, Matka Makryna    139
  Bogumiła Brogowska Dulska czy nie Dulska? Efekty „otwierania” Zapolskiej    159
  Beata Kapela-Bagińska Polonistyczne (i)granie z Lalką Sposoby interpretacji powieści Bolesława Prusa wobec innowacyjnych metod pracy na lekcjach    171
  Anna Adamiec Eliza Orzeszkowa i Jadwiga Ostromęcka: dialog dydaktyczny i tożsamościowy    187
  Karolina Pol Problemy z aniołem Henryk Sienkiewicz w postrukturalnych strategiach    199
  Małgorzata Gajak-Toczek, Beata Gala-Milczarek Edukacja ku starości w kręgu kinematografii polskiej (na wybranych przykładach)    209
  Dorota Karkut Komu dzisiaj potrzebna jest przeszłość? Kamienie na szaniec Aleksandra Kamińskiego w dyskursie edukacyjnym i historycznym    227
  Maria Szoska Nowa twarz Małego Księcia O nowych sposobach odczytania opowieści Antoine’a de Saint-Exupéry’ego    241
  Grażyna Wiśniewska Zabawa wobec wyzwań współczesnej edukacji    253
  Halina Wiśniewska Zmiany struktury nazw zawodów w dzisiejszej Polsce    265
  Emilia Czarnota Frazeologizmy mitologiczne w wybranych podręcznikach do języka polskiego dla liceum i technikum    277
  Edyta Wójcicka Dyktanda w teorii i praktyce edukacyjnej    287
RozwińZwiń