Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce

Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,28

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 44,28 zł  


44,28

w tym VAT

Monografia zawiera charakterystykę sposobów patrzenia na problem zdrowia w ujęciu historycznym, jak i próbą nakreślenia współczesnych obszarów poznawczo-badawczych w dziedzinie pedagogiki zdrowia. Ma na celu także ukazanie miejsca pedagogiki zdrowia w przestrzeni subdyscypliny wprowadzającej do ogólnego systemu kształcenia i wychowania treści biologiczno-medycznych, mających znaczenie dla kształtowania osobowości młodego człowieka pod kątem dbałości o zdrowie i rozwój. Ponadto wskazanie dalszych kierunków rozwoju tejże pedagogiki zdrowia. Publikacja jest wieloautorską monografią, w której problem zdrowia w pedagogice został ukazany z różnych perspektyw historycznej, poznawczo-badawczej oraz wypracowania wskazań dla praktyki edukacyjnej (zdrowotnej) na różnych poziomach nauczania. Monografia jest adresowana do szerokiego grona odbiorców – teoretyków i praktyków – zainteresowanych złożonymi problemami zdrowotnymi, społecznymi, socjalnymi i pedagogicznymi. Publikacja może także być wykorzystana w procesie edukacyjnym studentów różnych kierunków nauk społecznych, humanistycznych, kultury fizycznej oraz nauk o zdrowiu.


Rok wydania2017
Liczba stron556
KategoriaEdukacja
WydawcaUniwersytet Jana Kochanowskiego
ISBN-13978-83-7133-701-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  Wstęp     9
  Część I. Wokół tożsamości pedagogiki zdrowia i kontekstów jej uprawiania
  Anna Gaweł
  Refleksje wokół tożsamości naukowej pedagogiki zdrowia     15
  Barbara Woynarowska
  Nowe koncepcje i strategie w edukacji zdrowotnej w Europie     29
  Ewa Syrek
  Subdyscypliny pedagogiki, socjologii i psychologii. Konteksty
  interdyscyplinarnego zainteresowania zdrowiem i chorobą w naukach
  społecznych     43
  Agnieszka Linca-Ćwikła
  Orientacja aksjologiczna w wychowaniu zdrowotnym. Perspektywa
  personalistyczna     61
  Beata Fedyn
  Pedagogika zdrowia a edukacja zdrowotna (wybrane zagadnienia)     75
  Bożena Zawadzka
  Pedagogika zdrowia (ujęcie historyczne)     83
  Część II. Wątki historyczne w pedagogice zdrowia
  Bożena Matyjas
  Integralna koncepcja wychowania w ujęciu Heleny Radlińskiej (punkt
  widzenia pedagogiki społecznej)     93
  Barba ra Kla sińska
  Tradycyjne lecznictwo ludowe. Ponadczasowa mądrość w pedagogice
  zdrowia     105
  Teresa Gumuła
  Promocja zdrowia w prasie kobiecej pod koniec XIX i w początkach
  XX wieku. Inspiracje dla współczesności     117
  Małgorzata Kal iszewska
  Eliza Freinet – promotorka zdrowia     131
  Część III. Funkcjonowanie człowieka i budowanie zasobów dla zdrowia
  Anna Kowalewska
  Zdrowie i zagrożenia zdrowia a edukacja zdrowotna dzieci
  i młodzieży     145
  Andrzej Krawański
  Aktywny pacjent/klient, czyli pedagogika zdrowia w rehabilitacji    163
  Adam A. Zych
  W kierunku geragogiki inicjacyjnej, inkluzyjnej, integracyjnej    183
  Ewa Nowak
  Jakość życia i sytuacja zdrowotna Polaków     191
  Tadeusz Sakowicz
  Zdrowie więźniów jako specyficzny przedmiot badań pedagogicznych
  i społecznych     207
  Dorota Wolska-Prylińska
  Profesje społeczne i medyczne. Możliwości i bariery współdziałania    221
  Toma sz Łączek
  Jakość życia a sukces życiowy młodzieży     231
  Część IV. Środowisko rodzinne a zdrowie dziecka
  Irena Pufal-Struzik
  Problemy zdrowotne w rozwoju dzieci zdolnych     247
  Joanna Zeml ik
  Wiek rozwojowy. Interdyscyplinarne problemy zdrowotne     259
  Justyna Klam ka
  Sytuacja zdrowotna dzieci w rodzinach niepełnych     269
  Marta Wilk
  Rola kompetencji wychowawczych rodziców i rozpoznawanie
  zagrożeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych
  przez dzieci     279
  Anna Przygoda
  Rodzina dotknięta cukrzycą dziecka. Potrzeby i trudności     295
  Monika Zaręba
  Środowisko rodzinne a wczesne wspomaganie rozwoju dzieci
  urodzonych przed czasem     305
  Małgorzata Wolska-Długosz
  Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa
  (studium przypadku)     319
  Joanna Błońska
  Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie     337
  Elżbieta Klima
  Środowisko rodzinne a stan psychiczny dziecka i młodego
  człowieka     345
  Część V. Edukacja zdrowotna odpowiedzią na potrzeby i zagrożenia
  Ewelina Suska, Jerzy T. Marcinkowski
  Konsumpcja substancji psychoaktywnych w ciąży. Możliwości
  optymalizacji działań profilaktycznych     361
  Dorota Olczak-Kowal czyk, Joanna Zeml ik
  Próchnica wczesnego dzieciństwa. Monitoring populacji dzieci
  w wieku przedszkolnym w świetle najnowszych badań     369
  Anna Stawecka
  Psychopedagogiczne aspekty odbioru telewizji przez dzieci w wieku
  wczesnoszkolnym     381
  Ryszard Błaszkiewicz
  Dzieci w świecie nowych technologii. Zagrożenia zdrowotne     393
  Marianna Charzyńska-Gula , Beata Zięba -Kołodziej
  Edukacja onkologiczna w szkole (głos w dyskusji)     403
  Stanisław Góźdź, Jadwiga Zapa ła, Mirosława Tekiel,
  Marzena Pyk
  Edukacja onkologiczna dzieci i młodzieży w województwie
  świętokrzyskim     417
  Marek Kątny
  Problemy dzieci z chorobą przewlekłą (białaczką) w świetle
  powojennej prozy dla młodych odbiorców     431
  Rafał Kołodziejczyk
  Działania profilaktyczne i diagnoza uzależnienia od Internetu     445
  Ilona Gembal czyk
  Potrzeby i zachowania dzieci w zakresie żywienia     457
  Edyta Kierczuk, Elżbieta Huk-Wieliczuk
  Stosowanie diet odchudzających przez młodzież licealną z dwóch
  środowisk – wielkomiejskiego i małomiasteczkowego     467
  Karolina Wiśniewska
  Zdrowie jako czynnik różnicujący niepowodzenia szkolne młodzieży
  gimnazjalnej     477
  Część VI. Akademickie przygotowanie nauczycieli do prowadzenia edukacji
  zdrowotnej w szkole
  Weronika Wrona-Wolny
  Refleksje nad przygotowaniem nauczycieli wychowania fizycznego
  do prowadzenia edukacji zdrowotnej w szkole w świetle badań
  własnych     493
  Paweł Fryderyk Nowak
  Wychowanie fizyczne jako wiodący przedmiot szkolnej edukacji
  zdrowotnej     507
  Elżbieta Huk-Wieliczuk, Anna Czeczuk,
  Katarzyna Wójtowicz-Chomicz
  Potrzeba kształcenia studentów akademii wychowania fizycznego
  w zakresie realizacji zagadnień dotyczących narkotyków
  projektowanych     521
  Justyna Adam iak
  Poglądy i nastawienie nauczycieli wychowania fizycznego wobec
  edukacji zdrowotnej w szkole     533
  Anna Maria Turosz, Anna Brojek, Krzysztof Sychowicz
  Profil kompetencji społecznych studentów – przyszłych animatorów
  prozdrowotnego stylu życia     545
  Anna Brojek, Anna Maria Turosz, Krzysztof Sychowicz
  Adaptacja studentów pierwszego roku jako czynnik wspomagający
  zdrowie     559
  Noty o autorach     573
RozwińZwiń