Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej

Scenariusze zajęć dla młodzieży

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,36  14,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 14,95 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 8,97 zł  


11,36

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem serii przewodników metodycznych Edukacja dla mądrości, jest wskazanie praktycznych i metodycznych wskazówek pozwalających nauczycie­lom, wychowawcom i rodzicom uczniów organizować warunki rozwijania mądrości oraz zdolności sprzyjających mądremu myśleniu i działaniu. W pierwszej części tej serii zostały przedstawione propozycje metodyczne służące rozwijaniu mądrości dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów w szkole podstawowej, natomiast w tej części autorka zaproponowała scenariusze ćwiczeń i zajęć na poziomie ponadpodstawowym. By jednak umożliwić czytelnikom jedynie tej książki poznanie podstaw teoretycznych edukacji dla mądrości, podobnie jak w części pierwszej z tej serii, zostały tu zaprezentowane najistotniejsze informacje dotyczące koncepcji rozwijania mądrości w szkole.


Prezentowana publikacja stanowi praktyczny przewodnik metodyczny dla nauczycieli gimnazjów i liceów zakresie rozwijania mądrości dzieci. Kolejny tom po publikacji dla przedszkoli i szkół podstawowych.
W książce zaprezentowano syntetycznie koncepcję edukacji dla mądrości oraz dostarczono nauczycielom konkretnych narzędzi do wykorzystania w pracy edukacyjnej i wychowawczej z młodzieżą w postaci ćwiczeń proponowanych w codziennych sytuacjach edukacyjnych oraz scenariuszy zajęć.


Rok wydania2016
Liczba stron158
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-313-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Rozdział 1. Edukacja dla mądrości    15
  
  Rozdział 2. Cele kształcenia młodzieży a założenia edukacji dla mądrości    25
  
  Rozdział 3. Przykłady sytuacji edukacyjnych w edukacji dla mądrości    51
  3.1. Rozwijanie inteligencji analitycznej    52
  3.2. Rozwijanie inteligencji twórczej    54
  Zadanie 1. „Łańcuch skojarzeń”    55
  Zadanie 2. „Skojarzenia bliższe i dalsze”    56
  Zadanie 3. „Jak można wykorzystać inaczej manipulację językową?”    57
  Zadanie 4. „Co by było, gdyby...”    57
  Zadanie 5. ,,Świat bez wad”    58
  Zadanie 6. „Skojarzenia i analogie”    58
  Zadanie 7. „Wynalazki, jakich jeszcze nie ma”    59
  Zadanie 8. „Kultura – co to takiego?”    59
  Zadanie 9. „Konflikt wartości – jak rozpoznać i rozwiązać?”    60
  Zadanie 10. „Oblicza empatii”    61
  Zadanie 11. „Recepta na optymizm”    62
  Zadanie 12. „Projektowanie odpoczynku”    62
  Zadanie 13. „Kruszenie problemu”    63
  Zadanie 14. „Co można zrobić, by zmienić…?”    64
  3.3. Rozwijanie inteligencji praktycznej    65
  Zadanie 1. „Czy w życiu można się pogubić?”    66
  Zadanie 2. „Udowodnię, że nie można!”    67
  Zadanie 3. „Upominek dla kogoś, kto nie lubi…”    67
  Zadanie 4. „Wady i zalety aktywności w sieci”    68
  Zadanie 5. „Ulepszamy pracę Samorządu”    69
  Zadanie 6. „Działania charytatywne”    70
  Zadanie 7. „Planowanie z przyszłości”    71
  Zadanie 8. „Moje mocne i słabe strony”    73
  Zadanie 9. „Nie wystarczy dużo wiedzieć, by być mądrym”    74
  Zadanie 10. ,,Giełda porad dla…”    74
  Zadanie 11. „Zgodnie z prawem”    75
  Zadanie 12. „Alternatywy”    76
  Zadanie 13. „Czynniki do eliminacji”    76
  Zadanie 14. „Podziel się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi”    77
  Zadanie 15. „Jak organizować sobie naukę w domu?”    78
  3.4. Rozwijanie refleksyjności    79
  3.5. Rozwijanie myślenia dialogicznego    80
  Zadanie 1. „Inne zakończenie”    82
  Zadanie 2. „Podobieństwa i różnice”    82
  Zadanie 3. „Subkultury”    83
  Zadanie 4. „Szumy medialne”    83
  Zadanie 5. „Potrzeby ludzi”    84
  Zadanie 6. „Profesjonalista”    85
  Zadanie 7. „Kim/czym jestem i dlaczego?”    86
  Zadanie 8. „Na ratunek Ziemi”    87
  Zadanie 9. „Pomóż innym zapamiętać to pojęcie”    87
  Zadanie 10. „Co odkryłby Kolumb, gdyby żył dziś?”    88
  Zadanie 11. „Wada czy zaleta?”    88
  Zadanie 12. „Wywiad z…”    89
  Zadanie 13. „Autorefleksja”    90
  3.6. Rozwijanie myślenia dialektycznego    91
  Zadanie 1. „Jeśli nie konformizm, to co?”    92
  Zadanie 2. „Dobro jednostki”    92
  Zadanie 3. ,,Polska solidarna czy liberalna?”    93
  Zadanie 4. „Alternatywa”    94
  Zadanie 5. Mapa mentalna na temat: „Odpowiedzialność za zdrowie własne i innych ludzi”    94
  Zadanie 6. „Modyfikacja ideologii”    95
  Zadanie 7. „Interpretacja dzieła sztuki”    96
  Zadanie 8. „Inny tytuł?”    96
  Zadanie 9. „Relatywizm w odbiorze świata”    97
  Zadanie 10. „Za i Przeciw”    98
  Zadanie 11. „Analogie bliskie i odległe”    99
  
  Rozdział 4. Scenariusze zajęć sprzyjających rozwojowi mądrości młodzieży    101
  Temat: Pokojowe rozwiązywanie konfliktów    103
  Temat: Prawa Newtona – druga zasada dynamiki    106
  Temat: Nierówność trójkąta    109
  Temat: Twierdzenie Pitagorasa    112
  Temat: Umberto Eco i jego rozważania o Internecie    115
  Temat: Edukacja globalna – Efekt Domina    117
  Temat: Jak radzić sobie podczas podejmowania decyzji?    121
  Temat: Jakie przedmioty zdawać na maturze?    124
  Temat: Myśl augustyńska podstawą filozofii średniowiecznej    127
  Temat: Prawo autorskie    129
  Temat: Zasady zdrowego żywienia    132
  Temat: Trening zdrowotny    136
  Temat: Malarskie interpretacje utworów Fryderyka Chopina    141
  Temat: Głos jako instrument muzyczny    144
  
  Zakończenie    147
  Bibliografia    149
  Od Redakcji    155
  Aneks. Karty pracy    157
RozwińZwiń