EBOOKI WYDAWCY
-30%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część praktyczna stanowi ponad 48 stron opracowania.
ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 17 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 100 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-378-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział I. Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej (Danuta Wosik-Kawala) | 11 |
1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena | 12 |
1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości | 16 |
1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka | 17 |
1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka | 20 |
1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie | 24 |
1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka | 28 |
Rozdział II. Metodyka pracy z grupą (Teresa Lewandowska-Kidoń) | 33 |
2.1. Etapy pracy z grupą | 33 |
2.2. Zasady pracy z grupą | 34 |
2.3. Metody pracy z grupą | 38 |
2.4. Strategie pracy z grupą | 43 |
2.5. Ewaluacja | 44 |
Rozdział III. Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym (Danuta Wosik-Kawala, Teresa Lewandowska-Kidoń) | 47 |
3.1. Scenariusze | 50 |
Scenariusz 1 | 50 |
Scenariusz 2 | 52 |
Scenariusz 3 | 54 |
Scenariusz 4 | 56 |
Scenariusz 5 | 58 |
Scenariusz 6 | 61 |
Scenariusz 7 | 64 |
Scenariusz 8 | 66 |
Scenariusz 9 | 69 |
Scenariusz 10 | 71 |
Scenariusz 11 | 73 |
Scenariusz 12 | 75 |
Scenariusz 13 | 77 |
Scenariusz 14 | 79 |
Scenariusz 15 | 82 |
Scenariusz 16 | 84 |
Scenariusz 17 | 86 |
3.2. Propozycje dodatkowych ćwiczeń do wykorzystania w trakcie realizacji programu | 89 |
Zakończenie | 95 |
Bibliografia | 97 |