X

  Wstęp 9
  Rozdział I. Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej (Danuta Wosik-Kawala) 11
    1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena 12
    1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości 16
      1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka 17
      1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka 20
    1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie 24
    1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka 28
  Rozdział II. Metodyka pracy z grupą (Teresa Lewandowska-Kidoń) 33
    2.1. Etapy pracy z grupą 33
    2.2. Zasady pracy z grupą 34
    2.3. Metody pracy z grupą 38
    2.4. Strategie pracy z grupą 43
    2.5. Ewaluacja 44
  Rozdział III. Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym (Danuta Wosik-Kawala, Teresa Lewandowska-Kidoń) 47
    3.1. Scenariusze 50
      Scenariusz 1 50
      Scenariusz 2 52
      Scenariusz 3 54
      Scenariusz 4 56
      Scenariusz 5 58
      Scenariusz 6 61
      Scenariusz 7 64
      Scenariusz 8 66
      Scenariusz 9 69
      Scenariusz 10 71
      Scenariusz 11 73
      Scenariusz 12 75
      Scenariusz 13 77
      Scenariusz 14 79
      Scenariusz 15 82
      Scenariusz 16 84
      Scenariusz 17 86
    3.2. Propozycje dodatkowych ćwiczeń do wykorzystania w trakcie realizacji programu 89
  Zakończenie 95
  Bibliografia 97
Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

100

Kategoria

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna

ISBN-13

978-83-7850-378-1

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 17,35 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja, Wychowanie

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

24,00

19,20

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

          Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.


          Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część praktyczna stanowi ponad 48 stron opracowania.


ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 17 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!