Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

-30%

Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,80  24,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

16,8024,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

          Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.


          Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część praktyczna stanowi ponad 48 stron opracowania.


ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 17 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.


Liczba stron100
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-378-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział I. Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej (Danuta Wosik-Kawala)    11
    1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena    12
    1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości    16
      1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka    17
      1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka    20
    1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie    24
    1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka    28
  Rozdział II. Metodyka pracy z grupą (Teresa Lewandowska-Kidoń)    33
    2.1. Etapy pracy z grupą    33
    2.2. Zasady pracy z grupą    34
    2.3. Metody pracy z grupą    38
    2.4. Strategie pracy z grupą    43
    2.5. Ewaluacja    44
  Rozdział III. Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym (Danuta Wosik-Kawala, Teresa Lewandowska-Kidoń)    47
    3.1. Scenariusze    50
      Scenariusz 1    50
      Scenariusz 2    52
      Scenariusz 3    54
      Scenariusz 4    56
      Scenariusz 5    58
      Scenariusz 6    61
      Scenariusz 7    64
      Scenariusz 8    66
      Scenariusz 9    69
      Scenariusz 10    71
      Scenariusz 11    73
      Scenariusz 12    75
      Scenariusz 13    77
      Scenariusz 14    79
      Scenariusz 15    82
      Scenariusz 16    84
      Scenariusz 17    86
    3.2. Propozycje dodatkowych ćwiczeń do wykorzystania w trakcie realizacji programu    89
  Zakończenie    95
  Bibliografia    97
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia