Mądrość dziecka

Predyspozycje, przejawy, perspektywy wspierania

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,97  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

11,9719,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kolejna publikacja z serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (teaching for wisdom), stanowi syntetyczne i zarazem nowe ujęcie kategorii mądrości dziecka. Oparta została na wynikach badań własnych autorki przeprowadzonych wśród starszych dzieci przedszkolnych. Czytelnik znajdzie tu przegląd zagadnień teoretycznych związanych z pojmowaniem kategorii mądrości - autorka ilustruje wielość znaczeń przypisywanych temu pojęciu, a także liczne uwarunkowania procesu dochodzenia do mądrości. Zagadnieniom teoretycznym towarzyszy część prezentująca wyniki własnych nowatorskich badań autorki opartych na samodzielnie skonstruowanych narzędziach badawczych.
Przedstawione wnioski stanowią bogaty, świetny i poznawczo wartościowy materiał, także dla praktyki pedagogicznej, co odzwierciedlają umieszczone na końcu postulaty, przydatne tym bardziej, że poruszany problem ma kluczowe znaczenie dla edukacji i dużą nośność dla praktyki. Celne powiązanie uzyskanych wyników z postulatami pedagogicznymi daje świadectwo znajomości realiów, problemów i sposobów funkcjonowania współczesnego przedszkola.
Z recenzji prof. dr hab. Iwony Czai-Chudyby


W serii ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces


Liczba stron340
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-937-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Mądrość w dyskursie teoretycznym    19
  1.1. Mądrość w ujęciu filozoficznym i socjologicznym    21
  1.2. Mądrość w perspektywie psychologicznej    27
  1.3. Mądrość w koncepcjach pedagogicznych    38
  2. Teoretyczne podstawy wspierania i rozwoju mądrości    45
  2.1. Wspieranie mądrości na gruncie psychologii i pedagogiki pozytywnej    46
  2.2. Rozwijanie mądrości a pedagogika emancypacyjna    53
  2.3. Stymulacja mądrości w perspektywie pedagogiki twórczości    54
  2.4. Wspieranie mądrości a konstruktywizm społeczno-kulturowy    57
  3. Komponenty mądrości i warunki ich rozwoju     69
  4. Organizacja badań nad mądrością dziecka    87
  4.1. Struktura narzędzia badawczego     93
  4.2. Analiza warunków badania    101
  5. W poszukiwaniu mądrości dziecka    113
  5.1. Przejawy mądrości dziecka w sytuacjach zadaniowych    119
  5.2. Mądrość w dyskursie dziecięcym    186
  6. Dyskusja wyników i wnioski    195
  
  Spis tabel i rysunków    211
  Bibliografia    213
  Summary     237
  Od Redakcji    241
  Aneks     245
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia