INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Kolejna publikacja z serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (teaching for wisdom), stanowi syntetyczne i zarazem nowe ujęcie kategorii mądrości dziecka. Oparta została na wynikach badań własnych autorki przeprowadzonych wśród starszych dzieci przedszkolnych. Czytelnik znajdzie tu przegląd zagadnień teoretycznych związanych z pojmowaniem kategorii mądrości - autorka ilustruje wielość znaczeń przypisywanych temu pojęciu, a także liczne uwarunkowania procesu dochodzenia do mądrości. Zagadnieniom teoretycznym towarzyszy część prezentująca wyniki własnych nowatorskich badań autorki opartych na samodzielnie skonstruowanych narzędziach badawczych.
Przedstawione wnioski stanowią bogaty, świetny i poznawczo wartościowy materiał, także dla praktyki pedagogicznej, co odzwierciedlają umieszczone na końcu postulaty, przydatne tym bardziej, że poruszany problem ma kluczowe znaczenie dla edukacji i dużą nośność dla praktyki. Celne powiązanie uzyskanych wyników z postulatami pedagogicznymi daje świadectwo znajomości realiów, problemów i sposobów funkcjonowania współczesnego przedszkola.
Z recenzji prof. dr hab. Iwony Czai-Chudyby
W serii ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 340 |
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-937-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Mądrość w dyskursie teoretycznym | 19 |
1.1. Mądrość w ujęciu filozoficznym i socjologicznym | 21 |
1.2. Mądrość w perspektywie psychologicznej | 27 |
1.3. Mądrość w koncepcjach pedagogicznych | 38 |
2. Teoretyczne podstawy wspierania i rozwoju mądrości | 45 |
2.1. Wspieranie mądrości na gruncie psychologii i pedagogiki pozytywnej | 46 |
2.2. Rozwijanie mądrości a pedagogika emancypacyjna | 53 |
2.3. Stymulacja mądrości w perspektywie pedagogiki twórczości | 54 |
2.4. Wspieranie mądrości a konstruktywizm społeczno-kulturowy | 57 |
3. Komponenty mądrości i warunki ich rozwoju | 69 |
4. Organizacja badań nad mądrością dziecka | 87 |
4.1. Struktura narzędzia badawczego | 93 |
4.2. Analiza warunków badania | 101 |
5. W poszukiwaniu mądrości dziecka | 113 |
5.1. Przejawy mądrości dziecka w sytuacjach zadaniowych | 119 |
5.2. Mądrość w dyskursie dziecięcym | 186 |
6. Dyskusja wyników i wnioski | 195 |
Spis tabel i rysunków | 211 |
Bibliografia | 213 |
Summary | 237 |
Od Redakcji | 241 |
Aneks | 245 |