Jakość i marketing usług medycznych

-20%

Jakość i marketing usług medycznych

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

41,60  52,00

Format: pdf

41,6052,00

cena zawiera podatek VAT

Celem książki jest wskazanie kierunków i metod działania placówek opieki zdrowotnej zapewniających doskonalenie jakości usług i w rezultacie zadowolenie pacjentów w zmieniającym się i specyficznym, ze względu na relację personel medyczny - pacjent, systemie ochrony zdrowia.


W publikacji zaprezentowano: sposoby definiowania jakości i metody jej pomiaru zastosowanie marketingu relacji w zakładach opieki zdrowotnej specyfikę relacji lekarz-pacjent wyniki badań przeprowadzonych wśród pacjentów i lekarzy Adresaci:


Książka skierowana jest do menedżerów zarządzających zakładami opieki zdrowotnej, studentów kierunków medycznych, zarządzania i zdrowia publicznego, a jej lektura pozwoli zobaczyć, jakie działania i procesy mogą sprawić, że placówka opieki zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca świadczenia medyczne najwyższej jakości, przyjazna i dbająca o chorego oraz holistycznie zainteresowana pacjentem. Zdobyta wiedza niech będzie zachętą do spojrzenia na swoją organizację oczyma pacjentów i pomoże zaplanować właściwą strategię działania.


Recenzje:


"Książka [...] burzy stereotypy dotyczące marketingu w przypadku usług profesjonalnych. Lekarze (a także prawnicy) ciągle kojarzą marketing przede wszystkim z promocją, a właściwie jedną z jej form - reklamą [...]."
więcej w zakładce Recenzje:


Liczba stron336
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-2585-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  Rozdział 1. Co to jest jakość usługi medycznej?     9
  1.1. Pojęcie jakości usługi medycznej     11
  1.2. Koncepcje jakości usług medycznych     34
  1.3. Kryteria jakości     42
  1.4. Metody pomiaru jakości świadczeń medycznych     45
  1.5. Jakość otrzymanej usługi medycznej     53
  1.6. Usługa oczekiwana     66
  Rozdział 2. Co to jest marketing relacyjny w zakładach opieki zdrowotnej?     75
  2.1. Pacjent a konsument opieki zdrowotnej     75
  2.2. Pojęcie marketingu relacyjnego     81
  2.3. Czy usługa medyczna to tylko leczenie?     93
  2.4. Jaką cenę płacą pacjenci?     103
  2.5. Jak komunikować się z pacjentami     104
  2.6. Obsługa pacjentów oraz rozwój technologii informatycznej jako narzędzia kreowania partnerstwa     112
  2.7. Czy personel medyczny może być również klientem?     115
  Rozdział 3. Relacja lekarz-pacjent, czyli jak budować bliskie więzi z pacjentem?     124
  3.1. Specyfika roli pacjentki oddziału ginekologiczno-położniczego     124
  3.2. Relacja lekarz-pacjent jako kluczowy element poprawy jakości świadczeń medycznych     131
  Rozdział 4. Pacjenci i lekarze w świetle badań     170
  4.1. Sposób realizacji badań     171
  4.2. Identyfikacja oczekiwań pacjentów     176
  4.3. Usługa medyczna w opinii pacjentek i personelu. Komponenty usługi medycznej     186
  4.4. Komunikacja z rynkiem     227
  4.5. Marketing wewnętrzny. Kształcenie studentów     231
  Rozdział 5. Metody poprawy jakości usług medycznych - propozycje praktycznych rozwiązań     253
  5.1. Zasady działania zakładów opieki zdrowotnej     253
  5.2. Przykład Cleveland Clinic     272
  5.3. Przykład Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. dr. L. Zamenhoffa Akademii Medycznej w Białymstoku     288
  Bibliografia     309
  Spis tabel     321
  Spis rysunków     323
  Spis wykresów     324
  Aneksy     325
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia