Jakość i marketing usług medycznych

-20%

Jakość i marketing usług medycznych

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

41,60  52,00

Format: pdf

41,6052,00

cena zawiera podatek VAT

Celem książki jest wskazanie kierunków i metod działania placówek opieki zdrowotnej zapewniających doskonalenie jakości usług i w rezultacie zadowolenie pacjentów w zmieniającym się i specyficznym, ze względu na relację personel medyczny - pacjent, systemie ochrony zdrowia.


W publikacji zaprezentowano: sposoby definiowania jakości i metody jej pomiaru zastosowanie marketingu relacji w zakładach opieki zdrowotnej specyfikę relacji lekarz-pacjent wyniki badań przeprowadzonych wśród pacjentów i lekarzy Adresaci:


Książka skierowana jest do menedżerów zarządzających zakładami opieki zdrowotnej, studentów kierunków medycznych, zarządzania i zdrowia publicznego, a jej lektura pozwoli zobaczyć, jakie działania i procesy mogą sprawić, że placówka opieki zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca świadczenia medyczne najwyższej jakości, przyjazna i dbająca o chorego oraz holistycznie zainteresowana pacjentem. Zdobyta wiedza niech będzie zachętą do spojrzenia na swoją organizację oczyma pacjentów i pomoże zaplanować właściwą strategię działania.


Recenzje:


"Książka [...] burzy stereotypy dotyczące marketingu w przypadku usług profesjonalnych. Lekarze (a także prawnicy) ciągle kojarzą marketing przede wszystkim z promocją, a właściwie jedną z jej form - reklamą [...]."
więcej w zakładce Recenzje:


Liczba stron336
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-2585-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Rozdział 1. Co to jest jakość usługi medycznej?    9
  1.1. Pojęcie jakości usługi medycznej    11
  1.2. Koncepcje jakości usług medycznych    34
  1.3. Kryteria jakości    42
  1.4. Metody pomiaru jakości świadczeń medycznych    45
  1.5. Jakość otrzymanej usługi medycznej    53
  1.6. Usługa oczekiwana    66
  Rozdział 2. Co to jest marketing relacyjny w zakładach opieki zdrowotnej?    75
  2.1. Pacjent a konsument opieki zdrowotnej    75
  2.2. Pojęcie marketingu relacyjnego    81
  2.3. Czy usługa medyczna to tylko leczenie?    93
  2.4. Jaką cenę płacą pacjenci?    103
  2.5. Jak komunikować się z pacjentami    104
  2.6. Obsługa pacjentów oraz rozwój technologii informatycznej jako narzędzia kreowania partnerstwa    112
  2.7. Czy personel medyczny może być również klientem?    115
  Rozdział 3. Relacja lekarz-pacjent, czyli jak budować bliskie więzi z pacjentem?    124
  3.1. Specyfika roli pacjentki oddziału ginekologiczno-położniczego    124
  3.2. Relacja lekarz-pacjent jako kluczowy element poprawy jakości świadczeń medycznych    131
  Rozdział 4. Pacjenci i lekarze w świetle badań    170
  4.1. Sposób realizacji badań    171
  4.2. Identyfikacja oczekiwań pacjentów    176
  4.3. Usługa medyczna w opinii pacjentek i personelu. Komponenty usługi medycznej    186
  4.4. Komunikacja z rynkiem    227
  4.5. Marketing wewnętrzny. Kształcenie studentów    231
  Rozdział 5. Metody poprawy jakości usług medycznych - propozycje praktycznych rozwiązań    253
  5.1. Zasady działania zakładów opieki zdrowotnej    253
  5.2. Przykład Cleveland Clinic    272
  5.3. Przykład Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. dr. L. Zamenhoffa Akademii Medycznej w Białymstoku    288
  Bibliografia    309
  Spis tabel    321
  Spis rysunków    323
  Spis wykresów    324
  Aneksy    325
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia