Wartości organizacyjne

Wartości organizacyjne

Szkice z teorii organizacji i zarządzania

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Już ponad dwadzieścia lat temu wykazano, że organizacje odnoszące sukcesy rynkowe mają wyraźnie określone systemy wartości.


Nie ulega wątpliwości, że wartości organizacyjne są niezbędne do realizacji strategii marketingowej. Istnieje wiele dowodów na to, że wpływają one na jakość interakcji, jakie zachodzą między organizacją a jej otoczeniem. Ponadto systemy wartości są narzędziami zarządzania i prowadzenia działalności marketingowej. Odgrywają ważną rolę w usługach, mogą bowiem wzmacniać lub osłabiać te interakcje, które decydują o ich jakości.


Wartości organizacyjne mają wpływ na wyniki ekonomiczne i społeczne. Przyczyniają się do wzrostu zyskowności, produktywności i innowacyjności. Wzmacniają lojalności i więzi społeczne, ubogacają potencjał organizacyjny. Wartości etyczne są istotne nie tylko w zarządzaniu, ale również w podejmowaniu decyzji konsumenckich: coraz więcej osób nie zwraca uwagi wyłącznie na cenę i/lub jakość produktu, ale też na jego wymiar etyczny.


Współczesne organizacje zorientowane na jakość ustalają systemy wartości, które są niezbędne do realizacji misji i wizji. Uważa się, że niepowodzenia we wdrażaniu filozofii TQM są często związane z pomijaniem wartości organizacyjnych w ogólnych programach doskonalenia jakości.


Książka ta ma więc zwrócić uwagę na znaczenie takich wartości, jak: zaufanie, sprawiedliwość, kapitał, integracja, zaangażowanie i solidarność.


Rok wydania2006
Liczba stron200
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2258-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  1. Wartości a organizacje    9
    1.1. Wartości    9
    1.2. Wartości „zasługujące na pogardę”    14
  
  2. Zaufanie w organizacji    21
    2.1. Zaufanie w środowisku pracy    22
    2.2. Kontrola a zaufanie    33
    2.3. Empowerment jako wyraz zaufania do podwładnych    42
    2.4. Sprawiedliwość podstawą zaufania    74
  
  3. Zaangażowanie pracowników    83
    3.1. Zaangażowanie w organizacji    83
    3.2. Lenistwo    99
    3.3. Pracoholizm    110
  
  4. Potencjał społeczny organizacji    119
    4.1. Kapitał społeczny, wiedza i kompetencje    119
    4.2. Kapitał społeczny w organizacji    120
    4.3. Wiedza, pracownicy wiedzy i zarządzanie wiedzą    127
    4.4. Kompetencje w organizacji    140
  
  5. Efekty społeczno-ekonomiczne    155
    5.1. Satysfakcja z pracy    155
    5.2. Integracja i jej metody    164
    5.3. Identyfikacja organizacyjna    175
    5.4. Lojalność pracowników    180
  
  Zakończenie    185
  Literatura    187
RozwińZwiń