Żywienie osób w wieku starszym

Żywienie osób w wieku starszym

1 ocena

Autor:

M. Jarosz

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Poradnik na temat żywienia. Starzenie się jest naturalnym, fizjologicznym procesem zachodzącym w każdym organizmie. Wraz z upływem lat zmienia się przemiana materii i przyswajalność składników pokarmowych z pożywienia, co prowadzi do niedoborów, m.in. witamin i mikroelementów, a to z kolei jest przyczyną zwiększonego ryzyka rozwoju chorób układu krążenia i nowotworów. Odpowiednio dobrana dieta pozwala dostosować potrzeby energetyczne do wieku. Autorzy radzą, co jeść i jak zmodyfikować swoją dietę. Ich poradnik ma być pomocą dla tych, którzy chcą żyć zdrowo i długo cieszyć się dobrą formą zarówno fizyczną, jak i psychiczną.


Odbiorcy: czytelnicy bez przygotowania medycznego.


Liczba stron164
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-200-3518-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp Mirosław Jarosz    7
  Sytuacja demograficzna w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku starszymMirosław Jarosz, Iwona Sajór    9
    Sytuacja demograficzna na świecie    12
    Sytuacja demograficzna w Polsce    16
    Stulatkowie    23
  Co rozumiemy przez starzenie się organizmu?Iwona Traczyk, Wioleta Respondek    29
    Teorie dotyczące przyczyn starzenia się człowieka    31
    Zmiany zachodzące w organizmie związane z jego starzeniem się    35
    Postrzeganie osób w wieku starszym    37
  Przyczyny niedoboru makro- i mikroskładników u osób w wieku starszymMirosław Jarosz, Ewa Rychlik    40
  Konsekwencje nieprawidłowego żywienia i małej aktywności fizycznej u osób w wieku starszymMirosław Jarosz, Iwona Sajór    52
    Nieprawidłowe żywienie    52
    Mała aktywność fizyczna    53
    Praktyczne wskazówki dotyczące samooceny odżywienia przez osoby w wieku starszym    54
  Zalecenia żywieniowe dla osób w wieku starszymKatarzyna Wolnicka, Ewa Rychlik    61
    Zapotrzebowanie na energię    62
    Zapotrzebowanie na podstawowe składniki pokarmowe    64
    Zapotrzebowanie na witaminy    65
    Zapotrzebowanie na składniki mineralne    67
  Praktyczne wskazówki do realizacji zaleceń żywieniowych dla osób w wieku starszymKatarzyna Wolnicka, Ewa Rychlik    70
    Produkty wzbogacane    72
    Woda    73
    Produkty zbożowe    74
    Warzywa i owoce    76
    Mleko i jego przetwory    80
    Produkty mięsne, jaja, rośliny strączkowe i orzechy    82
    Tłuszcze    85
    Cukier i słodycze    87
    Sól    87
  Znaczenie wody u osób w wieku starszym i zalecenia dotyczące spożycia płynówMirosław Jarosz, Ewa Rychlik    89
    Rola wody w organizmie    89
    Zapotrzebowanie na wodę    90
    Skutki zdrowotne odwodnienia    92
    Jak uzupełniać niedobór wody?    96
  Zażywanie suplementów u osób w wieku starszymMirosław Jarosz, Wioleta Respondek    99
  Przykładowe jadłospisy dla osób w wieku starszymEwa Rychlik, Katarzyna Wolnicka    119
    Jadłospisy o wartości energetycznej 1600 kcal/dobę    120
    Jadłospisy o wartości energetycznej 1900 kcal/dobę    140
  Piśmiennictwo    160
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia